۱۰ کار جدیدی که آیفون شما می تواند در آپدیت iOS 17.4 هفته آینده انجام دهد

اپل در این ماه iOS 17.4 را منتشر خواهد کرد که بزرگترین به‌روزرسانی نرم‌افزار آیفون در سال است که دارای تعدادی ویژگی و تغییراتی است که کاربران مدت‌ها پیش انتظار آن‌ها را داشتند.

۱۰ کار جدیدی که آیفون شما می تواند در آپدیت iOS 17.4 هفته آینده انجام دهد
در زیر، ما ۱۰ کار جدیدی را فهرست کرده‌ایم که آیفون شما بعد از نصب به‌روزرسانی می‌تواند انجام دهد، که پیش‌بینی می‌شود تا ۷ مارس ارائه شود. وقتی روز فرا رسید، حتماً تنظیمات ➝ عمومی ➝ به‌روزرسانی نرم‌افزار را بررسی کنید. دستگاه شما برای دانلود

۱٫ رونوشت های پادکست را ایجاد کنید

اپل اضافه می کند رونوشت های صوتی به برنامه پادکست برای iPhone، به این معنی که می‌توانید پادکست‌های مورد علاقه خود را در حین صحبت کردن بخوانید. اگر با اشعار در Apple Music آشنا هستید، بسیار شبیه است.


همچنین می‌توانید رونوشت‌های پادکست تولید شده خودکار را برای کلمات یا عبارات خاص جستجو کنید و به آن نقطه در مکالمه بروید، جایی که می‌توانید برای پرش به آهنگ صوتی ضربه بزنید.

۲٫ از پیام ها در برابر حملات کوانتومی محافظت کنید

اپل یک محصول جدید می آورد ویژگی امنیتی رمزنگاری به iMessage به نام PQ3. به گفته اپل، این پروتکل «پیشگامانه» و «به‌روز»، «دفاع گسترده‌ای در برابر حملات کوانتومی حتی بسیار پیچیده» ارائه می‌کند.


سرویس iMessage اپل در حال حاضر از رمزگذاری سرتاسر پشتیبانی می‌کند، اما اپل تشخیص می‌دهد که پروتکل‌های رمزنگاری موجود که توسط برنامه‌های پیام‌رسان استفاده می‌شوند، بر مشکلات ریاضی تکیه دارند که به طور بالقوه می‌توانند توسط رایانه‌های کوانتومی آینده حل شوند. پروتکل PQ3 راه حل اپل برای کاهش این خطر است.

۳٫ پشتیبانی از نسل بعدی CarPlay

نسل بعدی CarPlay قرار است اواخر سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده عرضه شود و iOS 17.4 از تعداد زیادی برنامه جدید از جمله کنترل آب و هوا، فشار باد تایرها، تغذیه دوربین دید عقب، وضعیت شارژ خودروی الکتریکی و موارد دیگر پشتیبانی می کند.


زمانی که اپل برای اولین بار نسل بعدی CarPlay را معرفی کرد، اعلام کرد خودروسازان متعهد شامل آکورا، آئودی، فورد، هوندا، اینفینیتی، جگوار، لندرور، لینکلن، مرسدس بنز، نیسان، پولستار، پورشه، رنو و ولوو هستند. اپل هنوز نگفته است که آیا نسل بعدی ویژگی های CarPlay در خودروهایی با پشتیبانی کلاسیک CarPlay در دسترس خواهد بود یا خیر.

۴٫ سیری پیام های دریافتی را به زبان های دیگر می خواند

پیش از این در iOS 17، تعامل سیری با پیام‌ها به یک گزینه محدود می‌شد – توانایی سیری برای ارسال خودکار پیام‌های دیکته شده شما بدون اینکه از شما بخواهد ابتدا آنها را تأیید کنید.


با این حال، در iOS 17.4، سیری نیز می تواند پیام ها را به زبان دیگری برای شما بخواند با زبان اصلی که سیری به آن گوش می دهد و به آن پاسخ می دهد متفاوت است. برای مثال، اگر دو زبانه هستید یا در حال یادگیری زبان جدیدی هستید، این گزینه مناسبی است.

۵٫ محافظت از دستگاه دزدیده شده دور از خانه

برای سخت‌تر کردن دسترسی سارقان به داده‌های محافظت‌شده با رمز عبور در آیفون دزدیده شده، اپل در iOS 17.3 محافظت از دستگاه سرقت شده را گنجانده است. با فعال بودن این ویژگی، Face ID یا Touch ID برای دسترسی به رمزهای عبور در iCloud Keychain، تنظیمات Lost Mode، گزینه‌های پاک کردن دستگاه و خرید در Safari مورد نیاز است.


علاوه بر الزامات بیومتریک جدید، این ویژگی همچنین یک تاخیر امنیتی یک ساعته را در اقداماتی مانند تغییر رمز عبور Apple ID اعمال می کند. جدید در iOS 17.4 یک گزینه تکمیلی است که فقط زمانی که دستگاه شما قرار دارد به تأخیر امنیتی نیاز دارد دور از مکان های آشنامانند خانه یا محل کار شما.

۶٫ فعالیت زنده برای کرونومتر

به دلایلی، اپل قبلا هرگز پشتیبانی Live Activity را برای زمانی که یک کرونومتر در برنامه ساعت راه اندازی می کنید، ارائه نکرده بود.


در iOS 17.4، هر کرونومتری در حال اجرا اکنون در جزیره پویا و روی صفحه قفل نمایش داده می‌شود، جایی که کنترل‌هایی برای توقف موقت کرونومتر، پاک کردن آن و شروع یک دور جدید وجود دارد.

۷٫ شماره کارت مجازی Apple Cash را ایجاد کنید

دارندگان آیفون دارای iOS 17.4 قادر خواهند بود یک شماره کارت مجازی تولید کنید برای خرج کردن Apple Cash در زمانی که Apple Pay یک گزینه آنلاین نیست.


کارت پیش‌پرداخت Apple Cash به کاربران این امکان را می‌دهد که پرداخت‌های همتا به همتای Apple Pay را برای دوستان و خانواده ارسال کنند، پول را به حساب‌های بانکی منتقل کنند، Apple Card خود را پرداخت کنند یا از طریق Apple Pay پول خرج کنند. با قابلیت جدید کارت مجازی، کاربران Apple Cash می‌توانند موجودی خود را حتی اگر Apple Pay توسط فروشگاه آنلاین پشتیبانی نشود، خرج کنند.

۸٫ پشتیبانی برنامه برای خدمات بازی ابری

با iOS 17.4، برنامه‌های پخش بازی بالاخره در اپ استور در سراسر جهان مجاز خواهند بود، به این معنی که خدماتی مانند Xbox Cloud Gaming و Nvidia GeForce NOW می‌توانند به‌عنوان برنامه‌های مستقل آیفون و آی‌پد ارائه شوند.


اپل قبلاً فقط اجازه می داد خدمات بازی های ابری از طریق وب ارائه شود، اما برنامه های اختصاصی که به کاربران اجازه می دهد بازی ها را از سرورها پخش کنند به زودی مجاز خواهند بود. برنامه های کوچک، مینی بازی ها، چت ربات ها و افزونه ها نیز می توانند از سیستم خرید درون برنامه ای استفاده کنند.

۹٫ یک ارائه دهنده پرداخت بدون تماس تنظیم کنید

در iOS 17.4، برنامه‌های پرداخت شخص ثالث و بانک‌ها می‌توانند از تراشه NFC در آیفون‌ها برای فعال کردن پرداخت‌های بدون تماس مستقیماً از طریق دستگاه در منطقه اقتصادی اروپا، بدون نیاز به Apple Pay یا برنامه Wallet استفاده کنند. کاربران در این منطقه می‌توانند سرویس پرداخت بدون تماس اولیه را انتخاب کنند که در پایانه‌های پرداخت یا با دوبار فشار دادن دکمه کناری آیفون فعال می‌شود.


در اتحادیه اروپا، برنامه تنظیمات به کاربران امکان می دهد ارائه دهنده پرداخت بدون تماس مورد نظر خود را انتخاب و مدیریت کنند. این قسمت همچنین تمام برنامه هایی را که برای عملکرد پرداخت بدون تماس مجاز هستند فهرست می کند. علاوه بر این، کاربران اتحادیه اروپا این گزینه را خواهند داشت که برنامه پیش‌فرض Wallet را در آیفون‌های خود جایگزین کنند.

۱۰٫ پشتیبانی از اپ استورهای جایگزین

توسعه دهندگان اپلیکیشن در اتحادیه اروپا قادر خواهند بود اپ استورهای جایگزین ارائه دهند یا اپلیکیشن های خود را از طریق فروشگاه های جایگزین نصب کنند. این بدان معناست که کاربران در اتحادیه اروپا می‌توانند فروشگاه برنامه جایگزین ترجیحی خود را به‌عنوان فروشگاه برنامه پیش‌فرض در دستگاه خود تنظیم کنند، نه اپ استور خود اپل. کاربران اتحادیه اروپا گزینه ای برای این کار در برنامه تنظیمات خواهند دید.


علاوه بر این، تنظیم زمان صفحه به والدین اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که آیا دستگاه‌های فرزندانشان قادر به نصب برنامه‌ها از بازارهای برنامه‌های جایگزین هستند یا خیر. هنگامی که یک برنامه از فروشگاه برنامه جایگزین حاوی بدافزار باشد، کاربران در اتحادیه اروپا نیز یک هشدار پاپ آپ دریافت خواهند کرد.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/01/10-things-iphone-can-do-next-ios-update/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *