۱۲ تا از سریع ترین سدان های ساخته شده، رتبه بندی شده

ماشین ها

۱۲ تا از سریع ترین سدان های ساخته شده، رتبه بندی شده

توسط مارک کاولی/۲۷ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۷:۳۰ صبح EST

شاید دیگر این مدل محبوب‌ترین مدل بدنه در بازار نباشد، اما بخش سدان همچنان مملو از مدل‌های هیجان‌انگیز است. دوران سدان های خسته کننده و بی خیال مدت هاست که گذشته است، زیرا برای اینکه امروزه هر مدلی متمایز شود، باید سطوح بالایی از کاربردی بودن، ارزش یا عملکرد را ارائه دهد. اغلب، این ترکیبی از هر سه است.

برای خودروهایی که روی عملکرد تمرکز می کنند، دیگر صرفاً قرار دادن یک موتور کمی قوی تر در یک شاسی بلند کافی نیست. سریع‌ترین نمونه‌های امروزی، شتاب و هندلینگ همتراز با بسیاری از خودروهای اسپورت ارائه می‌دهند، در حالی که به اندازه کافی عملی هستند تا زمانی که در لبه‌های ناهموار رانندگی نمی‌شوند، وظایف حمل‌ونقل خانوادگی را انجام دهند.

موج اخیر سدان های برقی رده بالا، معیار را برای عملکرد در انتهای بالای بخش بازتعریف کرده است. با پیشرفت فناوری، به نظر می رسد که آنها همچنان قدرتمندتر خواهند شد. با این حال، در حال حاضر، در اینجا ۱۲ مورد از سریع‌ترین‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند، با سرعت ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت رسمی رتبه‌بندی شده‌اند.

۱۲٫ Bentley Flying Spur Speed ​​– ۳٫۷ ثانیه

این Bentley Flying Spur Speed قبل از هر چیز به گونه ای طراحی شده است که یک لیموزین فوق لوکس باشد که سرنشینان خود را با راحتی کامل به مقصد می رساند، اما استعدادهای پنهانی دارد. Speed ​​به عنوان نسخه با مشخصات بالا از خط Flying Spur، به لطف موتور W12 دو توربوشارژر، تعدادی اسب اضافی در زیر کاپوت خود دارد. در واقع تعداد زیادی اسب اضافی – به طور دقیق ۶۲۶ نفر از آنها همراه با ۶۶۴ فوت پوند گشتاور.

این امکان را به Flying Spur Speed ​​می دهد تا به حداکثر سرعت ۲۰۷ مایل در ساعت برسد و سرعت ۰-۶۰ مایل در ساعت را تنها در ۳٫۷ ثانیه انجام دهد. با این حال، بعید است که اکثر رانندگان بنتلی محدودیت‌های عملکردی خودروی خود را به طور منظم آزمایش کنند، بنابراین Flying Spur Speed ​​مجموعه‌ای از ویژگی‌های اضافی را برای کمک به انتقال آن از حالت وحشی به خفیف تا حد امکان نرم و روان دارد. چهار حالت رانندگی برای انتخاب در دسترس است، که هر کدام بر مواردی مانند سفتی شاسی و پاسخ موتور تأثیر می‌گذارند، با حالت Comfort که به گونه‌ای طراحی شده است که خودرو را به اندازه هر بنتلی لوکس دیگری برای رانندگی راحت کند.

کنترل سوپاپ تطبیقی ​​همچنین تضمین می کند که موسیقی متن خودرو با آداب رانندگی آن مطابقت دارد. در حالت‌های راحت‌گرا، نت اگزوز کاهش می‌یابد تا سواری آرام را برای رانندگان و سرنشینان تضمین کند، اما در حالت اسپرت، زوزه کامل موتور آزاد می‌شود. همه این موارد اضافی نسبت به Flying Spur استاندارد برتری دارند و قیمت درخواستی آن را به ۲۶۰۰۰۰ دلار می رساند.

۱۱٫ BMW Alpina B7 – ۳٫۶ ثانیه

کریس دیویس/SlashGear

رانندگانی که ترجیح می دهند لیموزین های لوکسشان آلمانی باشد تا بریتانیایی، گزینه های زیادی دارند. با این حال، کسانی که برای رسیدن به سرعت در سطح سوپراسپرت به بارج لوکسو نیز نیاز دارند، فقط به تعداد انگشت شماری از خودروها محدود می‌شوند و BMW Alpina B7 یکی از سریع‌ترین آنهاست. ما نسل فعلی B7 را در سال ۲۰۲۰ بررسی کرد و جای تعجب نیست که با کابین تصفیه شده اش که تحویل سریع و بی وقفه قدرت را رد می کند، رانندگی بسیار خوبی پیدا کرد. به طور رسمی ادعا می شود که B7 به سرعت ۲۰۵ مایل در ساعت می رسد و در ۳٫۶ ثانیه به سرعت ۰-۶۰ مایل در ساعت می رسد – برای خودرویی با وزن خالی ۴۸۰۶ پوند به طور تکان دهنده ای سریع است.

علاوه بر اینکه بسیار سریع است، بسیار نادر است. آلپینا می‌گوید سالانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ خودرو در کل محدوده خود به فروش می‌رساند. برای زمینه، مرسدس میباخ ۲۱۶۰۰ خودرو در سال ۲۰۲۲ فروخت. برخلاف میباخ، ماشین های آلپینا همیشه به راحتی از BMW های معمولی متمایز نیستند، حداقل در نگاه اول. نام تجاری بیرونی محدود به تعداد انگشت شماری از آرم های آلپینا است که در اطراف خودرو، در کنار نشان استاندارد BMW وجود دارد. چرخ‌های ۲۰ پره معروف آلپینا بازی را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که می‌دانند، اما به غیر از این، چیزی برای هشدار دادن به رهگذران از وجود چنین ماشین کمیابی وجود ندارد.

البته، تمام انحصار آن قیمتی دارد، اگرچه تا حد زیادی با سایر رقبای لوکس قابل مقایسه است – انتظار می‌رود بسته به گزینه‌ها، حدود ۱۴۰۰۰۰ دلار بپردازید.

۱۰٫ آلفارومئو جولیا GTA – ۳٫۶ ثانیه

فراری یک سدان اسپرت نمی‌سازد، اما اگر بسازد، ممکن است بسیار شبیه آن باشد آلفارومئو جولیا GTA. GTA پلتفرم جولیا QV را به خود اختصاص داد و همه چیز را با تعداد محدودی از ۵۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. این خودرو دارای نسخه ارتقا یافته ۲٫۹ لیتری V6 توئین توربوی QV است که ۵۴۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. آن موتور ارتباط نزدیکی با موتور فراری F154 V8که می‌توان آن را از کالیفرنیا T گرفته تا SF90 Stradale را تامین کرد. قدرت اضافی خروجی از V6 به GTA اجازه می دهد تا سرعت ۰-۶۰ مایل در ساعت را تنها در ۳٫۶ ثانیه طی کند.

شاسی – که همچنین با کمک مهندسان فراری توسعه یافته است – به خوبی برای کنترل افزایش قدرت مجهز است. علاوه بر این، وزن در GTA با استفاده آزادانه از فیبر کربن که در همه جا از صندلی‌های اسپرت گرفته تا کاپوت و سقف قابل استفاده است، به حداقل می‌رسد. GTA همچنین با یک کیت بدنه جدید الهام گرفته از فرمول ۱ که با همکاری Sauber Engineering طراحی شده است، یک تغییر ظاهری برای متمایز کردن آن از انواع کمتر جولیا دارد.

متأسفانه برای خریداران آمریکایی، آلفا هرگز GTA یا خواهر و برادر قدیمی اش، GTAm را به آمریکا نیاورد. در عوض، اکثر نمونه ها به خریداران اروپایی فروخته شد و برخی نیز در استرالیا، ژاپن و چین خانه پیدا کردند.

۹٫ Dodge Charger SRT Hellcat Redeye – ۳٫۵ ثانیه

در حالی که دو در Challenger SRT Demon 170 با سرعت ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت زیر ۲٫۰ ثانیه، سلطان درگ استریپ است، سریع‌ترین سدان چارجر خیلی عقب نیست. در واقع، در زمان انتشار آن، Dodge Charger SRT Hellcat Redeye به عنوان سریع ترین سدان تولید انبوه در جهان معرفی شد. این دیگر آن عنوان را ندارد و بسته به نحوه اندازه گیری آن، شاید هرگز چنین نشده است، اما با این وجود، آمار عملکرد آن بسیار چشمگیر است.

شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت آن حدود ۳٫۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۳ مایل در ساعت است. قدرت به لطف نسخه ارتقا یافته ۶٫۲ لیتری هلکت V8 با ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۷ پوند فوت گشتاور به دست آمد. در میان به‌روزرسانی‌ها، یک سوپرشارژر ۲٫۷ لیتری جدید وجود داشت که در آن زمان بزرگ‌ترین نمونه‌ای بود که روی یک خودروی تولیدی فروخته شد.

محدودیت دور موتور نیز به ۶۵۰۰ افزایش یافت، از ۶۲۰۰ دور در دقیقه در Hellcat استاندارد، و سیستم تزریق سوخت بهبودیافته به تغذیه مناسب V8 گاز سوز کمک کرد. با این حال، شاید بزرگترین جذابیت برای بسیاری از خریداران، قیمت نسبتا مناسب Hellcat Redeye باشد. این خودرو با قیمتی در حدود ۸۵۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد که آن را ارزان‌ترین خودروی این لیست می‌کند.

۸٫ Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ – ۳٫۴ ثانیه

مرسدس بنز کلاس S به عنوان معیار بی رقیب در بخش سدان های لوکس، مشکلی را برای خودروساز خود ایجاد کرد. خریداران خواهان یک نسخه الکتریکی بودند، اما باید نسخه ای باشد که از هر نظر با خودروی گازسوز مطابقت داشته باشد. نه تنها باید با سطح لوکس و عملکرد خودرو مطابقت داشته باشد، بلکه باید به اندازه همپای ثابت گازسوز خود احساس برتری داشته باشد. خودروی حاصل مرسدس بنز EQS بود. مدت کوتاهی پس از رونمایی، نسخه ۷۵۱ اسب بخاری AMG نیز رونمایی شد که نسخه برتر آن AMG EQS 53 4MATIC+ است.

مدتی را با آنها گذراندیم مرسدس AMG EQS در پرتاب در سال ۲۰۲۲ و فضای داخلی شبیه به سفینه فضایی با هایپر صفحه نمایش بزرگ MBUX را تجربه ای منحصر به فرد، اگر نگوییم کاملاً بی عیب و نقص، دانست. مرسدس به وضوح قصد داشت خودرو را تا حد امکان از هر نظر آینده‌نگر جلوه دهد، هرچند که آیا این چیز خوبی است تا حد زیادی به سلیقه شخصی بستگی دارد. در مورد مقایسه‌ها با S-Class، ما متوجه شدیم که این مقایسه‌ها به طور کلی قابل توجیه هستند، زیرا این خودرو سطوح بی‌نظیری از نرمی را حتی در هنگام رانندگی با روحیه‌تر ارائه می‌دهد.

فرصت‌هایی برای افزایش محدودیت‌های عملکرد EQS AMG در جاده‌ها تقریباً وجود ندارد، حداقل برای هر کسی که نمی‌خواهد خطر حذف گواهینامه خود را تهدید کند. سرعت ۰-۶۰ مایل در ساعت ۳٫۴ ثانیه ای آن تا زمانی که ظرفیت باتری ۸۰ درصد یا بیشتر باشد قابل دستیابی است، اگرچه حداکثر سرعت آن به ۱۵۵ مایل در ساعت محدود شده است.

۷٫ Cadillac CT5-V Blackwing – ۳٫۴ ثانیه

این CT5-V بلک وینگ پیشنهادی تلخ و شیرین برای طرفداران این برند است. این جدیدترین در خط سدان های لوکس پیست محور است که هم سطح بی سابقه ای از شتاب و هم توانایی پیچیدن را ارائه می دهد. با این حال، این همچنین آخرین بلک وینگ گازسوز است که تا به حال ساخته خواهد شد، زیرا بخش با عملکرد بالا کادیلاک از این به بعد تمرکز خود را بر برقی سازی گذاشته است.

این یک آواز قوی با شکوه است، با موتور ۶٫۲ لیتری LT4 V8 خودرو که ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۶۵۹ پوند فوت گشتاور دارد. این موتور را می توان با جعبه دنده شش سرعته دستی یا جعبه اتوماتیک ده سرعته جفت کرد که دومی دارای سریعترین زمان رسمی ۰-۶۰ مایل در ساعت است. تنها در ۳٫۴ ثانیه، سریعتر از فراری انزو از خط خارج می شود. خریدارانی که دستی را انتخاب می‌کنند می‌توانند به بهترین زمان ۳٫۶ ثانیه امیدوار باشند، اگرچه البته این به سطح مهارت راننده نیز بستگی دارد.

در داخل، CT-5 بلک‌وینگ دارای برخی ارتقاءهای آماده برای مسیر است، از جمله آخرین نسخه ضبط کننده داده عملکرد، که در صورت نیاز، هم در مسیر و هم در جاده فیلم ضبط می‌کند. صندلی‌های اسپرت راننده و سرنشینان را محصور می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که در پیچ‌ها با سرعت بالا محکم در جای خود قرار می‌گیرند، اگرچه به همان اندازه راحت هستند که صاحبان کادیلاک انتظار دارند. CT-5 Blackwing از ۹۳,۴۹۵ دلار برای سال ۲۰۲۴ شروع می شود، اگرچه با لیست آپشن ها پیش می رود و می توان این قیمت را تا حدود ۱۲۰,۰۰۰ دلار افزایش داد.

۶٫ آئودی RS E-Tron GT – ۳٫۳ ثانیه

در حالی که آئودی RS E-Tron GT کمی کندتر از پلتفرم خود یعنی پورشه تایکان است، آئودی RS E-Tron GT بی‌معنا نیست. کاملا برعکس، در واقع، همانطور که منتقد ما آئودی RS e-tron GT 2022 نمی‌توانست از تحویل برق خود ایراد بگیرد و حتی دریافت که عملکرد خارج از خط آن سریع‌تر از آنچه که به طور رسمی ادعا شده است. طبق گفته آئودی، RS E-Tron GT قادر است ۰-۶۰ مایل در ساعت را در ۳٫۳ ثانیه طی کند، اما بررسی کننده ما بهترین زمان را ۳٫۰۹ ثانیه ثبت کرده است. هنگامی که لاستیک روی نوار درگ نمی سوزد، رانندگی RS E-Tron GT مانند هر آئودی دیگری راحت است.

همچنین جعبه کاربردی روزانه راننده را نیز مشخص می‌کند، تا ۱۴٫۳ فوت مکعب فضای صندوق عقب در دسترس است با صندلی‌های عقب تا شده و فضای اضافی در صندوق عقب. با این حال، هر کسی که به دنبال رانندگی روزانه با آئودی است، باید مراقب سرعت خود باشد – مانند بسیاری از خودروهای الکتریکی، ذخایر فراوان قدرت و کابین آرام RS E-Tron GT به این معنی است که رسیدن به سرعت‌های بسیار غیرقانونی آسان بدون حتی پلک زدن است. .

جدای از آن، یک محدودیت دیگر برای مفید بودن خودرو به عنوان یک راننده روزانه وجود دارد: برد. با ۲۳۲ مایل برد در دسترس، و این رقم برای رانندگان با پاهای سنگین‌تر کاهش می‌یابد، از این نظر با بهترین عملکرد در کلاس فاصله دارد. قیمت اولیه ۱۴۷,۱۰۰ دلاری بسیاری از رقبای خود را کاهش می دهد، و به غیر از برخی مصالحه های کوچک، چیزهای بسیار کمی وجود دارد که ما دوست نداریم.

۵٫ BMW M5 CS – ۳٫۰ ثانیه

BMW M5 در حال حاضر یکی از سریع‌ترین خودروهای نوع خود است و می‌تواند با خودروهایی که قیمت دو برابری MSRP آن را دارند همراهی کند در حالی که ظرفیت صندلی و بار کافی را برای یک خانواده کوچک فراهم می‌کند. M5 CS با ۶۳۵ اسب بخار قدرت و برنامه کاهش وزن که بیش از ۱۵۰ پوند از داغترین نسخه بعدی یعنی M5 Competition را کاهش می دهد، همه چیز را حتی فراتر می برد. همراه با لاستیک‌های Pirelli P Zero Corsa آماده مسابقه، همه این تغییرات M5 CS را قادر می‌سازد تا سرعت ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت سه ثانیه را صاف کند.

در آن زمان، این باعث شد قدرتمندترین خودروی BMW M که تا به حال ساخته شده استاگرچه از آن زمان این تاج را به چیزهای عجیب و غریب (و بسیار قطبی) واگذار کرده است. SUV هیبریدی XM Label Red. با این وجود، هنوز هم سریع‌ترین سدان بی‌ام‌و است، اما فضای صندوق عقب خود را برای خانواده‌ها حفظ می‌کند و همچنان دارای صندلی‌های چهار نفره است.

با این حال، همه این پیشرفت‌ها هزینه زیادی دارند. این مدل در سال ۲۰۲۲ با قیمت اولیه بیش از ۱۴۰۰۰۰ دلار به بازار عرضه شد. این مقدار زیادی برای هر کسی است که باید برای چیزهایی که هنوز هم هستند خرج کنند، در پایان روز، سری ۵، اما باز هم، اینطور نیست که کسی یکی از اینها را با یک ۵۳۰i اشتباه بگیرد.

۴٫ موشک برابوس ۹۰۰ – ۲٫۸ ثانیه

برابوس یک تیونر آلمانی با سابقه طولانی در اصلاح خودروهای مرسدس بنز است، اما موشک ۹۰۰ با کارکرد محدود یکی از دیوانه ترین ساخته های او تا به امروز است. این خودرو از مرسدس AMG GT 63 S 4MATIC+ به عنوان نقطه شروع استفاده می کند و موتور ۴٫۰ لیتری V8 خود را در نظر گرفته و حجم آن را به ۴٫۵ لیتر افزایش می دهد. سپس دو توربوشارژر توسعه یافته توسط برابوس تعبیه شده است که به این خودرو قدرت کل ۹۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۴ پوند فوت می دهد. برابوس می گوید این موتور می تواند تا ۹۲۲ پوند فوت گشتاور تولید کند، اما برای حفظ بقیه اجزای داخلی خودرو، در اینجا محدود شده است.

سیستم چهارچرخ متحرک ۴MATIC+ مرسدس بنز همراه با لاستیک‌های چسبنده پیرلی P Zero تضمین می‌کند که تمام این نیرو با حداکثر کارایی به زمین منتقل می‌شود، در حالی که ورودی‌های هوای بزرگ‌تر به خنک‌تر ماندن ترمزها برای مدت طولانی‌تری در استفاده‌های سنگین مکرر کمک می‌کنند. این همه به برخی از آمار عملکرد چشمگیر ترجمه می شود. Rocket 900 می تواند تنها در ۲٫۸ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد، در حالی که شتاب صفر تا ۱۸۶ مایل در ساعت ۲۳٫۹ ثانیه طول می کشد. شتاب خودرو تا رسیدن به حداکثر سرعت محدود الکترونیکی ۲۰۵ مایل در ساعت ادامه می‌یابد — برابوس خاطرنشان می‌کند که خودرو می‌تواند سریع‌تر حرکت کند، اما لاستیک‌ها برای سرعت‌های سریع‌تر رتبه‌بندی نشده‌اند.

مانند تمام خودروهایش، قیمت راکت ۹۰۰ نیز اعلام نشده است. با این حال، خریداران می توانند انتظار داشته باشند که چند صد هزار دلار به قیمت درخواستی ۱۷۰۰۰۰ دلاری GT 63 S استاندارد اضافه کنند تا شانس مالکیت آن را داشته باشند.

۳٫ Porsche Taycan Turbo S – ۲٫۴ ثانیه

قدرتمندترین مدل خودروی برقی پرچمدار پورشه، تایکان توربو S است که ۷۵۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت ۲٫۴ ثانیه دارد. ما ماشین را در زمان راه اندازی تست کرد و دریافتند که این خودرو یکی از بهترین خودروهای برقی هندلینگ در بازار است که با وجود اینکه خودروی دوم در عملکرد خط مستقیم برتری دارد، نسبت به تسلا مدل S احساس بهتری در رانندگی دارد.

تایکان به گونه‌ای طراحی شده است که همتای برقی چهار درب ۹۱۱ باشد – شاید نزدیک‌ترین مقایسه آن یک پانامرا الکتریکی باشد – اگرچه پیشرانه جدید به این معنی است که دقیقاً مطابقت ندارد. بخشی از آن به وزن تایکان مربوط می شود، زیرا باتری ها ماشین را بسیار سنگین تر از همتایان خود با سوخت گاز می کنند، اگرچه ما فکر می کردیم که پورشه در تنظیم شاسی خود برای جبران وزن اضافی کار خوبی انجام داده است.

سپس سر و صدا وجود دارد – یا بهتر است بگوییم، فقدان آن. هیچ موسیقی متن زوزه‌آمیزی همراه با ضربه زدن به دریچه گاز وجود ندارد، اگرچه این امر باعث می‌شود کابین حتی در سرعت‌های بالاتر احساس آرامش کند. اتفاقاً کابین نیز به طرز محسوسی با سایر خودروهای سری پورشه متفاوت است و بیش از اشاره‌ای به مینیمالیسم تسلا دارد. اگرچه تایکان با مشخصات بالا ممکن است بتواند خود را در برابر سایر ابرهای الکتریکی خارج از خط نگه دارد، حداکثر سرعت آن کمی کمتر از سایر خودروها است و سرعت آن ۱۶۲ مایل در ساعت است. همچنین با ارزان‌ترین خودروی برقی در نوع خود فاصله زیادی دارد و قیمت آن به ۲۰۰۰۰۰ دلار می‌رسد.

۲٫ Tesla Model S Plaid – 1.99 ثانیه

Sjoerd Van Der Wal/Getty Images

سریع‌ترین خودروی تسلا همچنان معیاری برای خودروهای برقی با عملکرد تولید انبوه باقی می‌ماند، حتی اگر دیگر تاج سریع‌ترین خودرو در بخش خود را نداشته باشد. هر طرفدار تسلا (و در واقع اکثر علاقه مندان به خودروهای برقی) احتمالاً تا به حال این اعداد را می دانند: ۱۰۲۰ اسب بخار، حداکثر سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت و زمان ۰-۶۰ ۱٫۹۹ ثانیه. البته، مدل S Plaid دارای مزایای فراوان دیگری نسبت به خودروهای برقی لاستیک خردکن رقیب است. مسلماً بزرگترین دسترسی به شبکه سوپرشارژر پیشرو در صنعت تسلا است که برای زمانی که برد ۳۹۶ مایلی خودرو کم می شود، شارژ مجدد راحت و سریع را فراهم می کند.

شایان ذکر است که برخی از مالکان، از جمله یوتیوب‌بر فناوری مارکز براونلی، ادعا کرده اند که رقم رسمی برد کمی بیش از حد خوش بینانه است و ارقام کم تا متوسط ​​۳۰۰ مایل واقعی تر است. در حالی که محدوده واقعی آن مورد بحث است، هیچ کس با مقدار حیرت انگیز قدرت ارائه شده بحث نمی کند، به خصوص با توجه به قیمت فعلی Plaid. کاهش قیمت اخیر تسلا باعث شده است که مدل S با مشخصات بالا به کمتر از ۹۰۰۰۰ دلار کاهش یابد و آن را به یکی از ارزان‌ترین خودروهای اینجا و همچنین یکی از سریع‌ترین خودروها تبدیل کرده است.

۱٫ یاقوت کبود هوایی شفاف – ۱٫۸۹ ثانیه

مایکل تئو ون رانکل/SlashGear

Lucid Air Sapphire با سرعت ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت ۱٫۸۹ ثانیه، سریع‌ترین سدان موجود در بازار و یکی از سریع‌ترین خودروهای شتاب‌دهنده موجود در بازار است. رسیدن به سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت از حالت سکون فقط ۳٫۸۴ ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت آن ۲۰۵ مایل در ساعت است. این برای خودرویی که هنوز به اندازه کافی جادار است برای حمل و نقل یک خانواده و چمدان‌های آن‌ها تقریباً ناشنیده است. بر خلاف برخی دیگر از خودروهای برقی عملکردی، Lucid Air Sapphire نیز در برد خود به خطر نیفتاده است – EPA تخمین می‌زند که این خودرو بین شارژ به برد ۴۲۷ مایلی دست خواهد یافت.

ما ماشین لوسید با مشخصات بالا را رانندگی کرد اوایل سال ۲۰۲۳ و می تواند تأیید کند که آمار عملکرد تقریباً باورنکردنی آن به تجربه ای در جاده تبدیل می شود که کمی غیر واقعی است. رسیدن به سرعت های از دست دادن گواهینامه به طرز وحشتناکی آسان است، و حتی در یک مسیر مسابقه ای باز، احتمالاً عصب راننده عامل محدود کننده است تا توانایی های Lucid. این یک ویترین فنی برای مهندسان این خودروساز است تا نشان دهند که چه چیزی در لبه عملکرد EV ممکن است، هرچند که در واقع برای فانیان صرفا برای خرید در دسترس است. با این حال، به جیب‌های عمیقی نیاز دارد: با قیمت اولیه تقریباً ۲۵۰۰۰۰ دلار، بیش از دو و نیم برابر قیمت Tesla Plaid است.


منبع: https://www.slashgear.com/1455106/fastest-sedans-ever-made-ranked/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *