۶ محصولی که ۲۰۲۴ را به سالی بزرگ برای اپل تبدیل می‌کنند

اپل به نوآوری و خلاقیت در حوزه فناوری شناخته شده است و هرسال محصولات جدید و ارتقایافته خود را به بازار عرضه می‌کند. اما برای سال ۲۰۲۴ چه انتظاری داریم؟ طبق شایعات، سال ۲۰۲۴ سالی مهم برای اپل خواهد بود؛ جایی که کوپرتینویی‌ها علاوه‌ بر معرفی سری جدید گوشی‌های آیفون، برای عرضه طیف وسیعی از محصولات هیجان‌انگیز مانند هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو، لپ‌تاپ‌ها و ساعت‌های هوشمند برنامه‌ریزی می‌کنند. 

در این مقاله، ۶ دستگاه مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۴ را معرفی می‌کنیم و پیرامون ویژگی‌های احتمالی آن‌ها سخن می‌گوییم. تا انتها همراه دیجیاتو باشید.

هدست ویژن پرو 

چه شاهد یک نوآوری موفقیت‌آمیز باشیم چه یک شکست، این دستگاه یکی از موردتوجه‌ترین محصولاتی است که همه علاقه‌مندان پیرامون آن صحبت می‌کنند. ویژن پرو اپل، یک هدست واقعیت ترکیبی است که اپل نزدیک به یک دهه روی آن کار کرده و در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۳ آن را معرفی کرد. 

۶ محصولی که ۲۰۲۴ را به سالی بزرگ برای اپل تبدیل می‌کنند

از زمان معرفی ویژن پرو در ژوئن ۲۰۲۳، شایعات زیادی پیرامون این محصول جریان پیدا کرده است. در ابتدا از توسعه‌دهندگان دعوت شد تا این هدست را آزمایش کنند و سپس رسانه‌ها نیز شانس استفاده از آن را پیدا کردند. هر دو گروه بازخورد مثبتی نسبت به ویژن پرو اپل داشتند. 

هنوز سؤالات زیادی پیرامون ویژن پرو اپل وجود دارد و با برچسب قیمتی ۳۴۹۹ دلاری، نمی‌توان موفقیت آن را تضمین‌شده دانست. بااین‌حال، عملکرد ظاهراً خوب ویژن پرو می‌تواند صنعت هدست‌های واقعیت ترکیبی را دگرگون کند و رقبای خود را در این عرصه مانند گلکسی گلس سامسونگ و متا کوئست ۳ از پیش‌رو بردارد. هدست ویژن پرو احتمالاً در بهمن‌ماه (فوریه ۲۰۲۴) به بازار راه پیدا خواهد کرد.

سری آیفون ۱۶ 

هرساله اپل جدیدترین نسل گوشی‌های آیفون را به بازار عرضه می‌کند و این روند در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت. انتظار می‌رود نسل جدید آیفون‌ها تفاوت‌های متعددی با سری قبلی خود داشته باشند.

برخی شایعات از ایجاد تغییرات ظاهری در شاسی دستگاه خبر می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود دکمه‌های حالت جامد جایگزین دکمه‌های مکانیکی شوند و از فناوری لمسی بهره ببرند. همچنین ممکن است دکمه‌ Action در تمامی گوشی‌های آیفون ۱۶ به کار رود و دکمه دیگری نیز برای دسترسی سریع‌ به دوربین تعبیه شود. 

این تغییرات منتهی به ظاهر گوشی‌ها نیستند و برخی منابع از تعبیه لنز زوم تتراپریسم در دوربین‌های سری پرو خبر می‌دهند؛ این لنزها به ثبت تصاویر با جزئیات دقیق‌تر کمک می‌کند. علاوه‌براین، شایعاتی درباره عرضه «آیفون ۱۶ اولترا» به‌جای مدل پرو مکس به گوش می‌رسد که احتمالاً صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و قابلیت‌های پیشرفته‌تری را نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس به همراه دارد.  

آیفون SE جدید با تغییرات چشمگیر

اگرچه سری آیفون ۱۶ بیشتر توجهات را به خود جلب کرده، اما نسل چهارم گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه اپل، یعنی آیفون SE نیز با قابلیت‌های جدیدی از راه می‌رسد و احتمالاً بزرگ‌ترین تغییر در تاریخ این گوشی‌ها را تجربه خواهد کرد.

طراحی آیفون SE 4 احتمالاً مشابه سری آیفون ۱۴ خواهد بود و از یک نمایشگر اولد (OLED) تمام‌صفحه و Face ID به‌جای طراحی فعلی خود بهره خواهد برد. علاوه‌براین، ظاهراً یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در پشت دستگاه تعبیه می‌شود و ممکن است تراشه A15 بایونیک، پردازش فعالیت‌های گوشی را بر عهده داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۴، شاهد معرفی آیفون SE 4 باشیم. 

مک‌بوک ایر با تراشه M3

با عرضه نسخه ۱۵ اینچی مک‌بوک ایر، اپل حق انتخاب بیشتری به مشتریان خود داد. علی‌رغم اینکه سری مک‌بوک ایر با این تغییر جان تازه‌ای به خود گرفت، اما همچنان اپل از تراشه M2 در این دستگاه‌ها استفاده می‌کند.

در سال ۲۰۲۴، احتمالاً لپ‌تاپ‌های مک‌بوک‌ ایر به تراشه M3 مجهز خواهند شد که عملکرد قابل‌توجهی دارد؛ به‌خصوص اینکه پردازشگر گرافیکی M3 نسبت به نسل قبل خود پیشرفت چشمگیری داشته است. 

لازم به ذکر است که مک‌بوک ایر به‌دلیل مواردی مانند عدم وجود فن‌های خنک‌کننده و محدودیت‌های نرم‌افزاری گزینه مناسبی برای گیمینگ نیست و برای وب‌گردی و نوشتن اسناد استفاده می‌شود. بااین‌حال حضور تراشه M3 می‌تواند نقطه‌عطف مهمی در لپ‌تاپ‌های نازک و سبک باشد.

اپل واچ X

عرضه اپل‌ واچ‌ها، یک روند موفقیت‌آمیز برای کوپرتینویی‌ها بوده و ممکن است با عرضه دهمین نسخه از این ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴، به دنبال گرامیداشت این موضوع باشند. به همین دلیل است که برخی شایعات از عرضه احتمالی اپل واچ X حکایت دارد. 

طبق گفته «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اپل واچ X دارای قاب باریک‌تر، نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی، امکانات سلامتی جدید و … خواهد بود. همین ویژگی‌ها می‌تواند برای تبدیل‌کردن این ساعت هوشمند به خاطره‌انگیزترین اپل واچ سال‌های اخیر، آن هم پس از عرضه چند سری‌ تکراری (و البته قدرتمند)، کافی باشد. 

همان‌طور که گفته شد، معرفی و عرضه احتمالی اپل واچ X در سال ۲۰۲۴ خواهد بود، اما ممکن است این موضوع به دو سال دیگر، یعنی سال ۲۰۲۵ موکول شود.

آیپد پرو با نمایشگر OLED

با گذشت سال‌ها، آیپد پرو شباهت بیشتری به مک پیدا کرده و قابلیت‌های آن‌ها افزایش یافته است. این روزها آیپد پرو با اسپیکرهای فوق‌العاده، گزینه‌های کیبورد عالی، و حتی همان تراشه‌های سیلیکونی استفاده‌شده در مک‌ عرضه می‌شود. اما همچنان در یک مورد، آیپد پرو می‌تواند بهبود پیدا کند: نمایشگر.

اگرچه نمایشگر مینی ال‌ای‌دی XDR تعبیه‌شده در آیپد پرو کیفیت بالایی دارد، اما حضور احتمالی یک نمایشگر اولد باعث می‌شود تا همه چیز بهتر به‌نظر برسد، زاویه دید بهتری در اختیارتان قرار بگیرد و دقت رنگ بالاتری را در مقایسه با نمایشگرهای LCD مشاهده کنید. 

خبر خوب این است که احتمالاً آیپد پرو با نمایشگر اولد در سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد و رنگ سیاه عمیق‌تر، رفرش‌ریت سریع‌تر و کارایی بهتر را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. بنابراین منتظر این حضور این فناوری پیشرفته در تبلت‌های اپل باشید.


منبع: https://digiato.com/gadgets/six-apple-products-that-will-arrive-in-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *