۷ قسمت از بازی تاج و تخت که تا به حال دست کم گرفته شده اند

باورت میشه چهار سال از اون روز میگذره بازی تاج و تخت اجرای افسانه ای خود را به پایان رساند؟ در حالی که ما در مورد فصل آخر صحبت نمی کنیم، بازی تاج و تخت یکی از موفق‌ترین برنامه‌های تلویزیونی با رکورد ۵۹ جایزه امی پرایم تایم باقی مانده است. بازی تاج و تخت یک برنامه تلویزیونی “نمی توان از دست داد” بود، به این معنی که مخاطب باید با پخش زنده یک قسمت هماهنگ می شد یا در معرض خطر دیدن اسپویل در اینترنت بود. در عصر رسانه‌های اجتماعی تلویزیون، به ندرت پیش می‌آید که نمایشی به اندازه آن قدرت و تأثیر بر فرهنگ پاپ داشته باشد.

یک گروه منتخب بدون تردید به عنوان گروه در نظر گرفته می شود بهترین قسمت های بازی تاج و تختشامل آب سیاه، هاردوم، باران های کاستامره (که بیشتر به عنوان شناخته می شود عروسی سرخ قسمت) و بادهای زمستانی. با این حال، برای این فهرست، ما هفت مورد را انتخاب کردیم که کمتر از همه دست کم گرفته شده بودند بازی تاج و تخت قسمت ها همیشه

لرد اسنو

HBO

بازی تاج و تخت به عنوان یک بازی شطرنج توصیف شده است، که هر شخصیت نشان دهنده یک مهره روی تخته است که برای کسب موقعیت برای برنده شدن در بازی تلاش می کند. لرد اسنو (فصل ۱، قسمت ۳) نزدیک به ۱۲ شخصیت را در سریال معرفی کرد بازی تاج و تخت صفحه شطرنج باریستن (یان مک‌الهینی)، استاد بزرگ پیسل (جولیان گلاور)، ژور مورمونت (جیمز کازمو)، و استاد آمیون (پیتر وان) همگی اولین حضور خود را در این قسمت داشتند.

با این حال، مهم‌ترین معرفی‌ها به Varys (Conleth Hill) و Lord Petyr “Littlefinger” Baelish (Aidan Gillen) تعلق دارند، دو شخصیت رانده که برای قدرت بیشتر دست به هر کاری می زنند. در این قسمت، سیریو فورل (میلتوس یرولمو)، مربی شمشیرزنی آریا نیز حضور داشت که به او آموخت که بگوید:امروز نهوقتی با مرگ روبرو می‌شویم. بزرگ‌ترین نکته‌ای که از اپیزود حاصل شد، تعامل تیریون لنیستر (پیتر دینکلیج) و جان اسنو (کیت هرینگتون)، یک برخورد دوستانه که بذرهای شراکت آنها را در فصل های بعدی کاشت.

بوسیده شده توسط آتش

HBO

بوسیده شده توسط آتش ممکن است برای این لیست خیلی خوب باشد. اپیزودهای بهتری هم هست بازی تاج و تختولی بوسیده شده توسط آتش شامل یک نقطه عطف بزرگ برای جیمی لنیستر (نیکولای کوستر-والداو) و مسلماً بهترین مونولوگ او در نمایش است. در یک حمام در هارنهال، جیمی به برین از تارت (گوندولین کریستی) می‌گوید که چگونه نام مستعار خود را “The Kingslayer” دریافت کرده است. جیمی فاش می کند که سوگند خود را شکست و پادشاه دیوانه را کشت تا مردم کینگز لندینگ را از سوختن در آتش سوزی نجات دهد. جیمی ممکن است نه خوب باشد و نه بد، اما این سخنرانی اولین باری است که شما با اعمال او همدردی می کنید.

در همین حال، جان اسنو و ایگریت زمان خود را در حمام خود در آن سوی دیوار می گذرانند. لرد فرمانده آتی نگهبانان شب عهد تجرد خود را زیر پا می گذارد و رابطه خود را با وایلدلینگ به پایان می رساند. احتمالاً عاشقان جوان باید در غار می ماند.

قوانین خدایان و انسانها

HBO

سه کلمه: محاکمه با جنگ. تیریون لنیستر با شور و اشتیاق این عبارت را هنگام محاکمه به خاطر قتل شاه جافری باراتیون (جک گلیسون) به زبان می آورد، جنایتی که او مرتکب نشده بود. همانطور که آزمایش پیش می رود، تیریون متوجه می شود که شانس راه رفتن آزاد به نفع او نیست. جیمی سعی می کند با استعفا از موقعیت خود برای زندگی در کسترلی راک، به برادرش رحم کند. با این حال، تایوین (چارلز رقص) تصمیم می‌گیرد تیریون را به نگهبانان شب بفرستد که باعث ناراحتی پسرش شد.

پس از اینکه شی (سیبل ککیلی) شهادت دروغی می دهد، تیریون می زند و به یک ناسزاگویی به خانواده اش و مردم کینگز لندینگ می پردازد. تیریون تصمیم گیری درباره سرنوشت خود را به عهده هیئت منصفه نمی گذارد، در عوض خواستار محاکمه از طریق مبارزه می شود. این سخنرانی به یاد ماندنی تبدیل به لحظه‌ای برای دینکلیج در برنامه شد.

سوگنددار

HBO

تقریباً سه فصل و نیم طول کشید، اما بازی تاج و تخت در نهایت پادشاه شب (ریچارد بریک) را در فصل ۴، قسمت ۴ معرفی کرد. در لحظات پایانی اپیزود، پادشاه شب یک نوزاد را به وایت واکر تبدیل می کند. در حالی که سریال چندین اشتباه در برخورد با ظاهرهای آینده خود ایجاد کرد (نماد بی معنی روی دیوار)، پادشاه شب در این صحنه کوتاه مانند یک شرور وحشتناک و تهدیدآمیز احساس می کرد. این یک تغییر اساسی در نمایش بود بازی تاج و تخت شروع کرد به دور شدن از کتاب ها و معرفی داستان ها و نکات داستانی جدید.

در همین حال، دنریس تارگرین (امیلیا کلارک) با نفوذ Unsullied به مرین و رهبری قیام علیه اربابان شهر، به ظهور خود ادامه داد. سپس دنریس ۱۶۳ استاد را به تلافی کودکانی که در جاده تا مرین مصلوب شده بودند به صلیب کشید. با نگاهی به گذشته، در این لحظه، دنریس چگونه علیه ثروتمندان و صاحبان قدرت، به ویژه در King’s Landing، رفتار خواهد کرد.

صعود

HBO

دیوار به یکی از مکان های نمادین نمایش تبدیل شد زیرا قلمرو را از Wildlings و مهمتر از آن White Walkers جدا کرد. ساخته شده بود تا نیرویی غیر قابل نفوذ باشد که هیچ مرد یا زنی نمی توانست آن را افزایش دهد. زمانی که جان اسنو، ایگریت و وایلدلینز با موفقیت از دیوار بالا رفتند، این تغییر کرد. سکانس نشاط‌آور رابطه بین جون و ایگریت را تقویت می‌کند، رابطه‌ای که در نهایت به دلشکستگی ختم می‌شود.

در حالی که اکشن روی دیوار اعصاب خردکن است، جذاب ترین لحظه در مکالمه لیتل فینگر و واریس در اتاق تاج و تخت رخ می دهد. لیتلفینگر به واریس توضیح می دهد که آشوب یک نردبان است و بسیاری از کسانی که سعی می کنند از آن بالا بروند شکست می خورند. لیتل فینگر در هرج و مرج رشد می کند و صعود را انتخاب می کند و ثابت می کند که برای پیشرفت در جامعه هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد. چطور برای او کار کرد?

سوگند شکن

HBO

در قسمت قبلی سوگند شکنجان اسنو پس از اینکه چند نفر از اعضای نگهبان شب او را با چاقو به قتل رساندند با موفقیت توسط ملیساندر زنده شد. جان در پایان از نگهبانان شب استعفا می دهد سوگند شکن پس از به دار آویختن شورشیان “ساعت من تمام شدجان در حالی که پست خود را به عنوان لرد فرمانده ترک می کند، می گوید. از نظر فنی، جون عهدشکنی نکرد چون تا زمان مرگ خدمت کرد.

سوگند شکن همچنین نظریه “R+L=J” و اینکه جون بود “شاهزاده ای که وعده داده شده بود” برن و کلاغ سه چشمی در جریان شورش رابرت، ند استارک جوانی را در برج شادی مشاهده می کنند. بعداً متوجه شدیم که این تولد جان بود و لیانا استارک ند را برای محافظت از او انتخاب کرد. کاش جان قبل از اینکه با عمه اش دنریس بخوابد این اطلاعات را می دانست.

عدالت ملکه

HBO

وقتی صحبت از خاله و برادرزاده اش شد، دنریس و جان برای اولین بار در دراگون استون در فصل ۷ در طول فصل هفتم یکدیگر را ملاقات کردند. عدالت ملکه. این اولین ملاقات پر تنش است زیرا این دو هنوز چشم به چشم نمی بینند. به لطف برخی متقاعد کننده‌های تیریون، دنریس به جان یک شاخه زیتون پرتاب می‌کند و به او اجازه می‌دهد شیشه اژدها را استخراج کند تا سلاح‌هایی علیه وایت واکرها استفاده کند.

با این حال، این قسمت به خاطر اولنا تایرل (دیانا ریگ) و آخرین لحظات او با جیمی به یادگار مانده است. سرسی می خواهد اولنا اعدامی دردناک و در ملاء عام داشته باشد، اما جیمی تصمیم می گیرد با دادن زهر به او رحم کند. پس از نوشیدن زهر، اولنا فاش می کند که او مرگ جافری را تنظیم کرده است و از جیمی می خواهد که به سرسی بفهماند که او بوده است. این لحظه ای شگفت انگیز است که یکی از بزرگترین اسرار را در بر می گیرد بازی تاج و تخت. اولنا در حال تاب خوردن بیرون رفت و عبارت “حرف بزن یا برای همیشه آرامشت را حفظ کن” را به دل خود برد.

توصیه های سردبیران







بازی تاج و تخت به عنوان یک بازی شطرنج توصیف شده است، که هر شخصیت نشان دهنده یک مهره روی تخته است که برای کسب موقعیت برای برنده شدن در بازی تلاش می کند. لرد اسنو (فصل ۱، قسمت ۳) نزدیک به ۱۲ شخصیت را در سریال معرفی کرد بازی تاج و تخت صفحه شطرنج باریستن (یان مک‌الهینی)، استاد بزرگ پیسل (جولیان گلاور)، ژور مورمونت (جیمز کازمو)، و استاد آمیون (پیتر وان) همگی اولین حضور خود را در این قسمت داشتند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/game-of-thrones-most-underrated-episodes-ever/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *