۷ گوشی هوشمند پرفروش سال گذشته همه آیفون بودند

مال اپل آیفون بر اساس تحقیقات Counterpoint Research، مدل‌ها در بین ۱۰ گوشی هوشمند برتر در سال ۲۰۲۳ تسلط داشتند و تنها دستگاه‌های میان‌رده سامسونگ در این فهرست قرار گرفتند. ردیاب فروش مدل ماهانه گوشی جهانی.

۷ گوشی هوشمند پرفروش سال گذشته همه آیفون بودند
اپل تمام هفت جایگاه برتر را به خود اختصاص داد – اولین مورد برای این شرکت. آیفون ۱۴ مدل‌ها سه گوشی برتر این سری را تشکیل می‌دهند تا به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۳ تبدیل شوند و آمریکا و چین نیمی از فروش آن را تشکیل می‌دهند. این مدل ۱۹ درصد از کل فروش آیفون در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داد.

این آیفون ۱۳ به لطف محبوبیت در ژاپن و هند، چهارم شد آیفون ۱۵ مدل‌ها در جایگاه پنجم، ششم و هفتم قرار گرفتند آیفون ۱۵ پرو مکس پرفروش ترین مدل در جدیدترین خط تولید اپل، علیرغم عرضه نسبتاً دیرهنگام آن در سپتامبر سال گذشته است. از گزارش ردیاب:

فروش کل اپل در سال ۲۰۲۳ ثابت ماند، حتی با کاهش رقبای اصلی. این ثبات تا حدی به دلیل تقویت قابل توجه بازارهای نوظهور مانند هند و خاورمیانه و آفریقا (MEA) بود. در سال ۲۰۲۳، هند به پنجمین بازار گوشی های هوشمند تبدیل شد که از فروش ۱۰ میلیون دستگاه آیفون در یک سال فراتر رفت و اهمیت روزافزون این بازار برای اپل را برجسته کرد. این عوامل باعث شد تا فروش سری آیفون ۱۵ با عملکرد سری آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ مطابقت داشته باشد.

دستگاه های مقرون به صرفه سری A سامسونگ به لطف ارزش پیشنهادی قوی خود جایگاه های هشتم، نهم و دهم را پر کردند، اما هیچ یک از گوشی های گلکسی پریمیوم این شرکت کره ای حتی در لیست قرار نگرفتند.

تحقیقات کانترپوینت از داده های قبلی پشتیبانی می کند شرکت تحقیقات بازار IDCکه نشان داد اپل در سال ۲۰۲۳ از سامسونگ به عنوان برترین تولیدکننده جهانی گوشی های هوشمند پیشی گرفت و برای اولین بار سالانه گوشی های بیشتری نسبت به سامسونگ ارسال کرد.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/21/iphones-top-7-best-selling-smartphones-2023/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *