Aroma Shooter Wearable هنگام تماشای ویدیو، بوها را پخش می کند

یکی از قطعات گمشده پازل برای VR، رایحه است، اما در CES 2024 در لاس‌وگاس، استارت‌آپ ژاپنی Aromajoin یک ابزار پوشیدنی را به نمایش گذاشت که می‌تواند این کار را انجام دهد. به سادگی دوبله شده پوشیدنی آروما شوتر، این گردنبند دارای شش کارتریج عطر قابل تعویض است و توسط یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه شخصی از طریق بلوتوث، Wi-Fi یا USB کنترل می شود. این محصول هنوز در روزهای اولیه خود است و شرکت مستقر در کیوتو توسعه دهندگان و مشتریان تجاری را هدف قرار داده است که می توانند از یک کتابخانه انتخاب کنند. "صدها" از رایحه ها – یا حتی رایحه های سفارشی از مثلاً مارک های عطر – متناسب با نیاز آنها.

در نسخه ی نمایشی Aromajoin، یک برنامه پخش کننده ویدیو برنامه ریزی شده بود تا در میان آن شش رایحه – اسطوخودوس، زغال اخته، شامپو، کارامل، دود و چمن تازه بریده شده – بچرخد تا با شش صحنه در کلیپ کوتاه مطابقت داشته باشد. حتی با وجود اینکه در حال تماشای ویدیویی معمولی در iPad بودم، رایحه آن قطعاً غوطه ور شدن را افزایش داد، و می توانم تصور کنم که وقتی با واقعیت مجازی جفت می شود تأثیر بیشتری داشته باشد.

Aroma Shooter Wearable هنگام تماشای ویدیو، بوها را پخش می کند
عکس ریچارد لای / Engadget

برای اهداف CES، Aromajoin تنها یک نسخه نمایشی در دسترس داشت، اما این برنامه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان هر کلیپ ویدیویی را برای فعال کردن کارتریج‌های خاص برنامه‌ریزی کرد – بله، در هر نمونه می‌توانید چندین رایحه داشته باشید – در زمان‌های خاص. همچنین می‌توانید شدت هر رایحه را تنظیم کنید، که بسیار مفید بود زیرا در ابتدا متوجه شدم بوی علف کمی بیش از حد قوی است. در مورد خود گردنبند، وزن آن حدود ۳۰۰ گرم است، اما به دلیل شکل ارگونومیک آن در اطراف ناحیه استخوان ترقوه، بار زیادی احساس نکردم.

Aromajoin قصد دارد تا Aroma Shooter Wearable خود را از طریق سرمایه‌گذاری جمعی در ماه می امسال عرضه کند و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری ارسال شود. قیمت هدف این دستگاه حدود ۳۵۰ دلار است و هر کارتریج عطر احتمالاً حدود ۳۰ دلار قیمت دارد. هر کارتریج باید حدود ۳۰۰۰ شات یا تا سه ماه دوام بیاورد، اگرچه این بستگی به شدت و ماهیت هر مخلوط دارد.

آروما پیوستن
عکس ریچارد لای / Engadget

Aromajoin همچنین نسخه ی نمایشی ویدیویی مشابهی را در تنظیمات دوبله بزرگتر اعمال کرد اسپیکر آروما ۶۰، که هدف آن خرده فروشان، سینماها و بازی های VR است. همانطور که از نام مدل پیداست، این جفت برج را می توان به ۶۰ رایحه مجهز کرد که هر یک از ۱۰ مجله دارای ۶ رایحه است، بنابراین طیف وسیع تری از صحنه ها یا موارد استفاده را پشتیبانی می کند. آروما اسپیکر ۶۰ نیز از طریق تامین مالی جمعی عرضه خواهد شد، اما انتظار می رود قیمت آن بسیار بیشتر از همتای گردنبند خود باشد.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-aroma-shooter-wearable-blasts-scents-while-you-watch-videos-180006793.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/the-aroma-shooter-wearable-blasts-scents-while-you-watch-videos-180006793.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *