Arturia V Collection X بزرگترین ارتقاء آن در سال‌های اخیر است

Arturia V مجموعه X یکی از بزرگترین به روز رسانی های کتابخانه مصنوعی مجازی در مدت زمان طولانی است. شش ساز جدید اضافه شده است (البته، اکثر آنها قبلا به طور جداگانه در دسترس بوده اند) و دو ساز از ابتدا بازسازی شده اند. این تعداد کل سازهای مجموعه V را به ۳۸ می رساند و در چند سال گذشته حداقل شش مورد از آنها با پیشرفت های چشمگیر به طور کامل اصلاح شده اند.

MiniFreak V، Acid V، Augmented Brass و Augmented Grand Piano قبلاً به عنوان سازهای مستقل در دسترس بودند، اما اکنون آنها به این ساز می پیوندند. مجموعه V مناسب دو ساز کاملاً جدید نیز وارد تالار می شوند. Augmented Woodwinds و CP-70 V. Augmented Woodwinds، همانطور که ممکن است حدس زده باشید، برداشتی از سری Augmented Arturia است، به استثنای این که در اینجا سینت ها با نمونه های بادی چوبی جفت شده اند. CP-70 V شبیه سازی پیانوی الکتریک یاماها در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ است که بیشتر توسط The Grateful Dead و Genesis مورد استفاده قرار گرفت.

سازهای بادی چوبی، برنجی و پیانوی بزرگ

Arturia V Collection X Augmented Woodwinds
ترنس اوبراین / انگجت

من اعتراف می کنم که در ابتدا تا حدودی نسبت به بادهای چوبی تقویت شده شک دارم. من فکر می کنم تارهای تقویت شده و پیانو بزرگ عالی هستند، اما کاربرد کمی برای آنها پیدا کرده اند برنج و صداها تا کنون، و بادی‌های چوبی اغلب شبیه برخی از سخت‌ترین سازهای آکوستیک هستند که می‌توان آن‌ها را درست در یک کتابخانه نمونه تهیه کرد. با این حال، آرتوریا تا حد زیادی با متمایل شدن به سمت ترکیبی چیزها، آن را به پایان می‌رساند. شما هرگز کسی را متقاعد نخواهید کرد که صداهایی که از آن بیرون می‌آید از یک گروه بادی چوبی گوشت و خون است، اما پدهای سینمایی نرم و لیدهایی که می‌توانید از آن بیرون بیاورید، قانع‌کننده هستند، به خصوص وقتی با یک کنترل‌کننده MPE جفت شوند. Push یا Seaboard Rise 2. (به استثنای چند تنظیم از پیش تعیین شده که به نظر می رسد حداقل هنگام مواجه شدن با ورودی MPE لغو می شوند.)

مانند بقیه سری‌های Augmented، Woodwinds، Brass و Grand Piano به ویژه با در نظر گرفتن امتیازدهی ساخته شده‌اند. این بدان معنا نیست که نمی توانید در یک آهنگ پاپ یا تنظیم جاز استفاده ای برای آنها پیدا کنید، اما اینها همه در مورد اتمسفر و بافت هستند و دوز سالمی از صداها وجود دارد که فقط در پرتنش ترین لحظات یک وحشت کیهانی مناسب است. . فیلم

همه آنها مجموعه ای از کنترل های پیشرفته دارند که می توانید تقریباً هر صدایی را که می خواهید از موتور چهار لایه آن (دو نمونه و دو سینت) بسازید. حتی می‌توانید لایه‌های نمونه را به طور کامل غیرفعال کنید و بدون باد چوب حرکت کنید، هرچند، ممکن است از یکی از پلاگین‌های دیگر در آن نقطه استفاده کنید.

CP-70V

Arturia V Collection X CP-70 V
ترنس اوبراین / انگجت

ابزار کاملا جدید دیگر، CP-70 V، بسیار ساده تر است. این یک پیانوی الکتریک است. یک مورد بسیار خاص که از همان سطح احترام به رودز یا وورلیتزر برخوردار نبوده است، اما خالی از لطف نیست. CP-70 از سیم‌هایی مانند یک پیانوی واقعی به جای نی‌ها و تاین‌های فلزی موجود در رودز در Wurlitzers استفاده می‌کرد. همچنین از پیکاپ های پیزو به جای پیانوهای مغناطیسی استفاده کرد که در نتیجه صدایی به طور قابل توجهی به یک پیانوی آکوستیک واقعی نزدیکتر است. این قطعاً یک نقطه فروش بزرگ برای گروه‌های تور در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ بود که صدای یک پیانوی بزرگ را می‌خواستند، اما نمی‌خواستند آن را در جاده بکشند.

نتیجه با این حال، شخصیت کمتری نسبت به سایر پیانوهای الکتریک دارد. روشن تر است و فضای کمتری برای شکل دادن به صدا بدون افزودن افکت وجود دارد. به نظر می رسد آرتوریا کار تحسین برانگیزی در جذب روح CP-70 انجام می دهد، اما به اندازه ای نزدیک است که صدایی شبیه یک پیانوی واقعی داشته باشد، در بیشتر موارد به احتمال زیاد به پلاگین معمولی ol’ Piano V دست پیدا می کنم.

MiniFreak V

Arturia V Collection X MiniFreak V2
ترنس اوبراین / انگجت

اسید V و MiniFreak V هر دو اوایل امسال راه اندازی شدند. و صادقانه بگویم، در تقریباً چهار ماه از زمانی که در مورد آن نوشتم، هیچ چیز با اسید V تغییر نکرده است، بنابراین چیز زیادی نمی گویم، این یک شبیه ساز عالی TB-303 است. این همان چیزی است که شما انتظار دارید و نه چیز دیگری، اما با حدود یک دهم سردردهای واقعی.

از سوی دیگر، MiniFreak V، یک امتیاز دریافت کرد به روز رسانی عمده دیروز با یک موتور قابل موج جدید، افکت فوق هماهنگ جدید و برخی بهبودها در LFO. 32 wavetable بسیار محکم و مدرن هستند. و شاید بهتر از همه، به نظر می رسد که آنها می توانند باس را بهتر از برخی دیگر از نوسانگرها کنترل کنند – منطقه ای که خط Freak همیشه در آن کمی احساس می کرد. موتور و برخی از برندگان واقعی در آن وجود دارد. بله، افکت‌های صوتی عجیب و غریب و باس دوبله‌ای زیاد وجود دارد، اما برخی از پدهای خنک دوست‌داشتنی و کلیدهای ظریف نیز وجود دارد.

علاوه بر این، آرتوریا است سرانجام اضافه کردن بسته های از پیش تعیین شده برای MiniFreak و MiniFreak V به فروشگاه خود. دو بسته صوتی پولی وجود دارد، اما سه مورد رایگان نیز وجود دارد و خوب، من نمی‌توانم توصیه کنم که Deserted Lands را از Oscillator Sink به اندازه کافی دانلود کنید. این اساسا فقط یک تکه شکسته زرق و برق دار پس از دیگری است. هر چند این یک تم در حال اجرا بود. با MiniFreak 2.0، Augmented Woodwinds و Mini V4 بازسازی شده، آرتوریا واقعاً کیفیت تنظیمات از پیش تعیین شده خود را بهبود بخشید. چه در خانه طراحی شده باشند و چه توسط هنرمندی که با آن کار می‌کردند، بیشتر احساس می‌کردند که برای نشان دادن توانایی‌های پلاگین‌ها از نظر موسیقی، برخلاف فنی طراحی شده‌اند. این لزوما در مورد MiniFreak، MicroFreak یا حتی Pigments صادق نبود.

مینی V4

Arturia V Collection X Mini V4
ترنس اوبراین / انگجت

صادقانه بگویم، این بزرگترین شوک بسیاری بود. Mini V نیز به اندازه کافی شبیه سازی Minimoog Model D بود، اما دنیا پر از آن ها است. این هرگز دلیلی نبود که به طور خاص به دنبال مجموعه V باشید، اما به اندازه کافی خوب بود که نیازی به یافتن جایگزینی نداشتید. Mini V4، با این حال، باورنکردنی است. تفاوت ظریف است، اما اگر قالب پیش‌فرض را در Mini V3 و V4 بارگیری کنید و آنها را در کنار هم بازی کنید، قطعاً قابل توجه است. برای مثال، V4 صدای بلندتری دارد، اما پرتر نیز هست. من فکر می کنم بخشی از آن این است که در مدل نوسان ساز جدید بی ثباتی ذاتی بیشتری وجود دارد. همانطور که شروع به نواختن در قسمت پایین صفحه کلید می کنید، می توانید آن را واضح تر بشنوید.

شما همچنین می توانید نت های پایین تر را پخش کنید. در جایی که V3 به سادگی زیر A-1 کار نمی کند، V4 به شما اجازه می دهد تا به C-2 برسید، هرچند، دلیل موسیقایی بسیار کمی برای شما وجود دارد که تا این حد پایین بروید.

هنگامی که شروع به درهم ریختن فیلتر می کنید، تفاوت ها آشکارتر می شوند. با شروع به افزایش رزونانس در نسخه جدید، باس بیشتری حفظ می شود و حتی با سنجاق نیز قابل استفاده باقی می ماند. با شروع جداسازی فرکانس‌های پایین‌تر، قطع فرکانس با کمی غرغر روده‌ای هموارتر است.

در حالی که Minimoog بدیهی است که در باس عالی است، و Arturia مطمئن می شود که آن را به نمایش می گذارد، همچنین تعداد زیادی از پیش تنظیم ها وجود دارد که صدا را به جهات مختلف هدایت می کند. مزیت یک پلاگین نسبت به سنتز واقعی این است که می توانید هشت نت چند صدایی در اینجا داشته باشید. این به مدل مجازی D آزادی اجرای پدهای ناپایدار و کلیدهای سبک پیانوی الکتریکی را می دهد.

افزودن یک دستگیره “وینتیج” نیز در اینجا کاملاً مورد استقبال قرار می گیرد. در حالی که من عاشق این هستم که چیزها کمی ناهماهنگ باشند و زمزمه ملایمی از نویز سفید در پس زمینه وجود داشته باشد، دیگران ممکن است بخواهند صدایی فشرده تر داشته باشند.

همچنین شایان ذکر است که آرتوریا با ویژگی های اینجا زیاده روی نکرده است. هیچ ماتریس مدولاسیون یا ترتیب سنج یا ضبط حرکت وجود ندارد. تعداد انگشت شماری از جلوه های مفید، یک arpeggiator و کنترل های MPE، و چیزهای دیگری فراتر از آنچه در نسخه اصلی می بینید وجود ندارد.

Wurli V3

مجموعه Arturia V X Wurli V3
ترنس اوبراین / انگجت

مشابه Mini V، آرتوریا افزونه Wurlitzer خود را گرفت و تصمیم گرفت دوباره شروع کند. نتایج عالی هستند، اگر لمس کمتر از شبیه سازی Moog باشد. صدای کلی روشن تر است و در رجیسترهای پایین کمی بیشتر آواز می خواند. همچنین به نظر می رسد که میدان استریو وسیع تری نسبت به قبل وجود دارد. اثر تجمعی چیزی کمی جذاب تر است.

شبیه‌سازی‌های جدید میکروفن و آمپر به آن کمک می‌کند که احساس زنده‌تر شدن داشته باشد و به جای اینکه فقط یک مورد را از طریق رایانه خود پخش کنید، در واقع در اتاقی با Wurli هستید. و پارامتر سن بی ثباتی را به صدا اضافه می کند و به شما امکان می دهد آن را دریافت کنید "همین الان این کیبورد را در زیرزمین عمویم پیدا کردم، جایی که ۳۰ سال دست نخورده نشسته است." صدا. نه به طور مطلق به آن اشاره کنیم ناخن ها صدای سوپرترامپ "آهنگ منطقی."

Wurli افزونه‌ای نیست که من اغلب به آن دسترسی پیدا می‌کنم، اما از لحن بهبود یافته‌ای که به آن کمک می‌کند تا حدی بهتر ترکیب شود، قدردانی می‌کنم. همچنین بسیار تطبیق‌پذیرتر از CP-70 V است، اگرچه حتی با وجود پیشرفت‌ها، احتمال اینکه به یک رودز برسم، بسیار بیشتر است.

Arturia V Collection X در حال حاضر در دسترس است و مشتریان فعلی Arturia بسته به نرم‌افزاری که قبلاً دارند از تخفیف برخوردار خواهند شد. اگر تازه کار هستید، قیمت کامل ۵۹۹ دلار ممکن است کمی سخت باشد، اما همچنان یکی از بهترین معاملات را در نرم افزارها نشان می دهد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/arturia-v-collection-x-is-its-biggest-upgrade-in-years-160015345.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/arturia-v-collection-x-is-its-biggest-upgrade-in-years-160015345.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *