Avast 16.5 میلیون دلار برای نرم افزار “حریم خصوصی” که در واقع داده های مرور کاربران را فروخته است جریمه کرد

برای سال‌ها، این شرکت نرم‌افزار آنتی‌ویروس اطلاعات را از مرورگرهای وب کاربران بدون رضایت آنها جمع‌آوری می‌کرد.

Avast، شرکت نرم افزاری امنیت سایبری، پس از دستگیری در حال ذخیره و فروش اطلاعات مشتریان بدون رضایت آنها، با جریمه ۱۶٫۵ میلیون دلاری روبرو است. این کمیسیون تجارت فدرال (FTC) اعلام کرد روز پنجشنبه جریمه شد و گفت که Avast را از فروش داده های کاربران برای اهداف تبلیغاتی منع می کند.

طبق گفته های Avast حداقل از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، اطلاعات مرور وب کاربران را از طریق نرم افزار آنتی ویروس و پسوند مرورگر خود جمع آوری کرده است. شکایت FTC. این به آن اجازه داد تا اطلاعات مربوط به اعتقادات مذهبی، نگرانی های بهداشتی، دیدگاه های سیاسی، مکان ها و وضعیت مالی را جمع آوری کند. در این شکایت آمده است که شرکت سپس این اطلاعات را “به طور نامحدود” ذخیره کرده و بدون اطلاع مشتریان به بیش از ۱۰۰ شخص ثالث فروخته است.

تحقیق مشترک از مادربرد و PCMag اولین جلب توجه کرد به شیوه‌های حفظ حریم خصوصی داده‌های Avast در سال ۲۰۲۰٫ آواست خاموش شد بازوی جمع آوری داده های آن به نام Jumpshot، اندکی پس از انتشار گزارش ها. اگرچه Avast گفت که اطلاعات شناسایی را قبل از فروش داده های کاربر حذف کرده است، FTC دریافت که “در ناشناس کردن اطلاعات مرور مصرف کنندگان به اندازه کافی ناکام مانده است.” در عوض، داده‌ها را با شناسه‌های منحصربه‌فرد برای هر مرورگر، نشان‌دهنده وب‌سایت‌های بازدید شده، مهرهای زمانی، نوع دستگاه و مرورگر مورد استفاده، و مکان فروخت.

FTC همچنین ادعا می‌کند که Avast کاربران را با گفتن اینکه نرم‌افزار آن به حذف ردیابی در وب کمک می‌کند فریب داده است – در حالی که خودش واقعاً ردیابی را انجام می‌دهد. علاوه بر جریمه ۱۶٫۵ میلیون دلاری دستور پیشنهادی FTC از Avast از ارائه نادرست آنچه که با داده هایی که جمع آوری می کند انجام می دهد جلوگیری می کند. باید «فروش یا صدور مجوز هرگونه داده مرور» از محصولات Avast به تبلیغ‌کنندگان را متوقف کند، و همچنین تمام داده‌های مرور وب به‌دست‌آمده توسط Jumpshot را حذف کند. Avast همچنین موظف است به مشتریان آسیب دیده اطلاع دهد که اطلاعات آنها بدون اطلاع آنها فروخته شده است.

جس مانی، سخنگوی آواست، در بیانیه‌ای گفت: «ما به ماموریت خود برای محافظت و توانمندسازی زندگی دیجیتالی مردم متعهد هستیم. آستانه. “در حالی که ما با ادعاهای FTC و توصیف حقایق مخالفیم، از حل این موضوع خرسندیم و مشتاقانه منتظر ادامه خدمت به میلیون ها مشتری خود در سراسر جهان هستیم.”

FTC در هفته های اخیر شیوه های ضعیف حفظ حریم خصوصی داده ها را سرکوب کرده است. در ژانویه، FTC به یک رسید تسویه حساب با Outlogic (قبلاً X-Mode Social) که از فروش اطلاعاتی که می تواند برای ردیابی مکان کاربران استفاده شود، از کارگزار داده جلوگیری می کند. آی تی InMarket را ممنوع کرد از فروش مکان های دقیق کاربر نیز.

به‌روزرسانی در ۲۲ فوریه، ساعت ۵:۵۶ عصر به وقت شرقی: بیانیه ای از Avast اضافه شد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/22/24080135/avast-security-privacy-software-ftc-fine-data-harvesting

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *