ChatGPT تصاویر تولید شده توسط DALL-E 3 را به صورت دیجیتال برچسب گذاری می کند تا به مبارزه با اطلاعات نادرست کمک کند

در عصری که کلاهبرداران از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند پول کلاهبرداری یا آبروی کسی را خدشه دار کردنشرکت‌های فناوری در حال ارائه روش‌هایی هستند که به کاربران کمک می‌کنند محتوا را تأیید کنند – حداقل برای شروع، تصاویر ثابت. همانطور که در آن اذیت شده است استراتژی اطلاعات غلط ۲۰۲۴OpenAI اکنون ابرداده‌های منشأ را در تصاویر ایجاد شده با ChatGPT در وب و API DALL-E 3 اضافه می‌کند و همتایان تلفن همراه خود تا ۱۲ فوریه همان ارتقا را دریافت می‌کنند.

ابرداده از استاندارد باز C2PA (ائتلاف برای منشأ و اعتبار محتوا) پیروی می کند و زمانی که یکی از این تصاویر در اعتبار محتوا را تأیید کنید ابزار، شما قادر خواهید بود نسب منشأ آن را ردیابی کنید. به عنوان مثال، تصویری که با استفاده از ChatGPT ایجاد می‌شود، یک مانیفست فراداده اولیه را نشان می‌دهد که مبدأ API DALL-E 3 آن را نشان می‌دهد، و به دنبال آن یک مانیفست ابرداده دوم نشان می‌دهد که در ChatGPT ظاهر شده است.

با وجود فناوری رمزنگاری فانتزی پشت استاندارد C2PA، این روش تأیید تنها زمانی کار می‌کند که ابرداده دست نخورده باشد. اگر یک تصویر تولید شده با هوش مصنوعی بدون ابرداده آپلود کنید، این ابزار هیچ فایده ای ندارد – همانطور که در مورد هر اسکرین شات یا تصویر آپلود شده در رسانه های اجتماعی صدق می کند. جای تعجب نیست، تصاویر نمونه فعلی در صفحه رسمی DALL-E 3 خالی هم برگشت. روی آن صفحه پرسش و پاسخOpenAI اعتراف می کند که این یک گلوله نقره ای برای مقابله با جنگ اطلاعات نادرست نیست، اما معتقد است که کلید این است که کاربران را تشویق کنیم تا فعالانه به دنبال چنین سیگنال هایی بگردند.

در حالی که آخرین تلاش OpenAI برای خنثی کردن محتوای جعلی در حال حاضر به تصاویر ثابت محدود شده است، DeepMind گوگل در حال حاضر SynthID برای واترمارک دیجیتالی تصاویر و صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی. در همین حال، متا در حال آزمایش واترمارک نامرئی از طریق خود بوده است مولد تصویر هوش مصنوعیکه ممکن است کمتر مستعد دستکاری باشد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/chatgpt-will-digitally-tag-images-generated-by-dall-e-3-to-help-battle-misinformation-102514822.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/chatgpt-will-digitally-tag-images-generated-by-dall-e-3-to-help-battle-misinformation-102514822.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *