ChatGPT در حال دریافت «حافظه» است تا به یاد بیاورد که چه کسی هستید و چه چیزی را دوست دارید

همانطور که ربات چت آن قدرتمندتر می شود، OpenAI همچنین به آن اجازه می دهد شخصی تر شود. اما می گوید کاربران همچنان کنترل را در دست دارند.

صحبت کردن با یک ربات چت هوش مصنوعی بعد از مدتی می تواند کمی شبیه به روز گروندهوگ باشد، زیرا برای چندمین بار به آن می گویید که فرمت ایمیل های خود را دوست دارید و کدام یک از آن “کارهای سرگرم کننده برای انجام آخر هفته” را قبلاً شش بار انجام داده اید. OpenAI در تلاش است تا آن را برطرف کند و ربات خود را به شکلی بزرگ شخصی سازی کند. در حال پخش شدن است “حافظه” برای ChatGPTکه به ربات اجازه می دهد اطلاعات شما و مکالمات شما را در طول زمان به خاطر بسپارد.

حافظه به یکی از دو روش کار می کند. می‌توانید به ChatGPT بگویید چیز خاصی را در مورد شما به خاطر بسپارد: شما همیشه کد را با جاوا اسکریپت می‌نویسید، نام رئیستان آنا است، بچه‌تان به سیب‌زمینی شیرین حساسیت دارد. یا ChatGPT می‌تواند به سادگی سعی کند آن جزئیات را در طول زمان دریافت کند، و اطلاعات مربوط به شما را هنگام پرسیدن سؤال و دریافت پاسخ ذخیره کند. در هر صورت، هدف ChatGPT است کمی شخصی تر احساس کنید و کمی هوشمندتر، بدون نیاز به هر بار یادآوری.

هر یک GPT سفارشی شما استفاده می کنید حافظه خاص خود را نیز خواهد داشت. OpenAI از کتاب‌های GPT به عنوان مثال استفاده می‌کند: با روشن بودن حافظه، می‌تواند به‌طور خودکار کتاب‌هایی را که قبلا خوانده‌اید و کدام ژانرها را بیشتر دوست دارید، به خاطر بسپارد. مکان‌های زیادی در فروشگاه GPT وجود دارد که می‌توانید تصور کنید حافظه ممکن است برای آن مفید باشد. زمانی که توتور من بداند شما چه می دانید، می تواند بار دوره طولانی مدت بسیار بهتری را ارائه دهد. کایاک می تواند مستقیماً به خطوط هوایی و هتل های مورد علاقه شما برود. GymStreak می تواند پیشرفت شما را در طول زمان ردیابی کند.

حافظه یک ویژگی است که ChatGPT به شدت به آن نیاز دارد – و یک میدان مین کامل

از بسیاری جهات، حافظه قابلیتی است که ChatGPT به شدت به آن نیاز دارد. همچنین یک میدان مین کامل است. استراتژی OpenAI در اینجا بسیار شبیه روشی است که سایر سرویس‌های اینترنتی در مورد شما یاد می‌گیرند – آن‌ها شما را تماشا می‌کنند که سرویس‌هایشان را اجرا می‌کنید، در مورد آنچه جستجو می‌کنید یا روی آن کلیک می‌کنید یا می‌پسندید یا هر چیز دیگری را می‌آموزند و در طول زمان نمایه‌ای از شما ایجاد می‌کنند.

تصویری از ویژگی حافظه ChatGPT.
خاطرات پر از نکات مهم درباره شما و زندگی شما است.
تصویر: OpenAI

اما این رویکرد، البته، باعث می شود بسیاری از مردم احساس ناراحتی کنند! بسیاری از کاربران در حال حاضر نگران هستند که سؤالات و پیام های آنها توسط OpenAI جمع آوری شود و به عنوان داده های آموزشی به سیستم بازگردانده شود تا به شخصی سازی بیشتر ربات کمک کند. ایده “دانستن” کاربران ChatGPT هم جالب و هم ترسناک است.

OpenAI می گوید که کاربران را در کنترل حافظه ChatGPT نگه می دارد و به سیستم آموزش داده است که چیزهای حساسی مانند اطلاعات مربوط به سلامتی شما را به خاطر نسپارد. همیشه می‌توانید از ChatGPT بپرسید که درباره شما چه می‌داند، و یا به ربات بگویید چیزی را فراموش کند یا آن را در بخش مدیریت حافظه جدید تنظیمات حذف کند. OpenAI همچنین Chat موقت را به عنوان نوعی حالت ناشناس ارائه می کند: راهی برای مکالمه سریع بدون تأثیرگذاری بر خاطرات ChatGPT از شما. همچنین می توانید آن را به طور کامل در کل حساب خود خاموش کنید.

به‌طور پیش‌فرض، حافظه روشن می‌شود و OpenAI می‌گوید از حافظه‌ها برای آموزش مدل‌هایش در آینده استفاده می‌شود. (شرکت‌هایی که از ChatGPT Enterprise و Teams استفاده می‌کنند، داده‌هایشان را به مدل‌ها بازگردانده نمی‌شوند.)

این شرکت در پست وبلاگ خود که این ویژگی را اعلام کرد، گفت: در حال حاضر، حافظه فقط یک آزمایش است که برای “بخش کوچکی” از کاربران باز است. اما تصور اینکه چقدر سریع ممکن است به بخش اصلی تعامل ما با ChatGPT تبدیل شود، چه خوب و چه بد، آسان است. ربات ها هوشمندتر می شوند و خیلی سریع ما را می شناسند.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/13/24071106/chatgpt-memory-openai-ai-chatbot-history

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *