Denuvo برای کمک به توسعه دهندگان برای ردیابی افشاگران، واترمارکینگ اضافه می کند

توسعه دهنده Denuvo Irdeto یک ویژگی واترمارکینگ برای نرم افزار ضد دزدی دریایی خود اعلام کرده است که ردیابی منبع نشت را برای توسعه دهندگان آسان تر می کند.

محصول، به نام TraceMark برای بازی ها، دیروز در GDC اعلام شد. TraceMark را می توان برای علامت گذاری ساخت بازی ها با واترمارک های قابل مشاهده یا نامرئی، هر کدام با یک شناسه منحصر به فرد که می توان سپس به منبع ردیابی کرد، استفاده کرد.

در نظر گرفته شده است که در مرحله پیش از انتشار بازی، مانند ساخت‌های داخلی، نسخه‌های بتای بسته یا نسخه‌های بازبینی استفاده شود. ایردتو در یک مقاله گفت، توانایی ردیابی منابع محتوای لو رفته “افشاگران بالقوه را وادار می کند دو بار فکر کنند.” بیانیه مطبوعاتی.

پخش خبری: نینتندو برای فیلم Super Mario Bros. 2 به کجا می رود؟در یوتیوب تماشا کنید

TraceMark می‌تواند با نرم‌افزار Anti-Tamper Denuvo استفاده شود، که به گفته Irdeto به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد “توزیع محتوای پیش از انتشار را کنترل کنند”.

معاون ارشد Irdeto Niels Haverkorn در بیانیه ای گفت: “این راه حل نوآورانه نه تنها نقطه عطف قابل توجهی برای Irdeto است، بلکه نشان دهنده یک جهش به جلو در محافظت از سرمایه گذاری های خلاقانه و مالی توسعه دهندگان بازی در سراسر جهان است.” او افزود: «در Irdeto، ما چالش‌های منحصر به فرد جامعه بازی‌ها را درک می‌کنیم و TraceMark تعهد ما برای اطمینان از محافظت از این دارایی‌های ارزشمند در طول چرخه عمرشان است.

Denuvo به دلیل تمایلش به تأثیرگذاری بر عملکرد بازی ها در رایانه شخصی بحث برانگیز شده است. به یاد ماندنی دهکده رزیدنت ایول در سال ۲۰۲۱ پس از اینکه نسخه کرک شده غیرقانونی و بدون DRM بازی، عملکرد بهتری نسبت به نسخه رسمی داشت، مورد انتقاد قرار گرفت.

Easy Anti-Cheat، مجموعه دیگری از نرم‌افزارهای محافظت از بازی، دیروز پس از آن منشأ نگرانی‌های بازیکنان بود هک فینال سری جهانی Apex Legends. به دنبال پیشنهاداتی مبنی بر اینکه هکرها از طریق Easy Anti-Cheat به بازی های بازیکنان دسترسی پیدا کردند، این شرکت اولین پست خود را در ۵ سال اخیر در X منتشر کرد و اعلام کرد که “اطمینان دارد که هیچ [remote code execution] آسیب پذیری در EAC”.


منبع: https://www.eurogamer.net/denuvo-adds-watermarking-to-help-developers-trace-leakers?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *