DF Weekly: آیا GTA 6 با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه واقعاً برای PS5 Pro قابل بحث نیست؟

وقتی به عنوان یک روزنامه‌نگار صحبت می‌کنید، دیدن چیزهایی که شما می‌گویید به خبر تبدیل می‌شوند، تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد، اما گاهی اوقات به دلیل نمایه Digital Foundry این اتفاق می‌افتد. بنابراین هفته گذشته بود، زمانی که نکته مهم – برای بسیاری – از واکنش ما به مشخصات PS5 Pro این بود که ما این ادعا را داشتیم که Grand Theft Auto 6 در دستگاه جدید احتمالاً وجود دارد. نه با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا شود. البته، اخطارهایی در مورد آن بیانیه خاص وجود دارد، و ما مدتی را در DF Direct Weekly #155 به بحث درباره آن می گذرانیم.

کل بحث PS5 Pro/GTA 6 از زمانی شروع شد که تاریخ عرضه‌شده برای دستگاه جدید سونی به نظر می‌رسید که آن را به عنوان قوی‌ترین سخت‌افزار موجود در بازار برای اجرای بلاک‌باستر نسل بعدی Rockstar قرار دهد. با فرض اینکه PS5 Pro در اواخر امسال عرضه شود، این یک فرض کاملاً منطقی است، با در نظر گرفتن اینکه تاریخ انتشار فعلی Rockstar نشان می‌دهد که بازی در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود. Rockstar ممکن است تصمیم بگیرد از PS5 Pro پشتیبانی نکند، اما تعادل احتمالات نشان می‌دهد که از PS5 Pro پشتیبانی نخواهد کرد.

از آنجا، این سوال به این موضوع می رسد که چگونه کنسول پیشرفته نسبت به کنسول استاندارد بهبود یافته است: برای چه چیزی طراحی شده است، چه مشخصاتی دارد، و چگونه می توان از منابع اضافی در یک بازی جهان باز مانند GTA 6 استفاده کرد. و اینجا کجاست. ما می‌توانیم پیش‌بینی‌های نسبتاً مطمئنی داشته باشیم، زیرا حتی بیشتر از PS4 Pro و Xbox One X قبل از آن، PS5 Pro دارای چیزی است که شما می‌توانید به عنوان تعادلی تا حدودی بین پیشرفت‌های CPU و GPU توصیف کنید.

با این حال، قبل از اینکه جلوتر برویم، یک هشدار بزرگ وجود دارد: اولین تریلر Grand Theft Auto 6 که به صورت ویدیویی ۳۰ فریم در ثانیه عرضه شد. تمام عناوین قبلی کنسول GTA که به اولین پیشنهاد سه بعدی، Grand Theft Auto 3 بازمی‌گردند، ۳۰ فریم در ثانیه را هدف قرار داده‌اند (و اغلب بسته به بار، کوتاه می‌آیند). عناوین Red Dead Redemption نیز با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه بر روی پلتفرم میزبان اصلی خود اجرا می شوند. با این حال، تا زمانی که راک استار این را نگوید، نمی توان شانس یک حالت ۶۰ فریم در ثانیه را در GTA 6 رد کرد.


DF Weekly: آیا GTA 6 با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه واقعاً برای PS5 Pro قابل بحث نیست؟DF Direct Weekly #155: Marvel 1943، ارتقاهای بزرگ FSR 3.1، پچ FF7 Rebirth Perf Mode، PSVR2 در رایانه شخصی!


DF Direct Weekly #155 برای لذت بردن از تماشای شما در اینجا تعبیه شده است.
  • ۰:۰۰:۰۰ معرفی
  • ۰:۰۰:۴۴ خبر ۰۱: Marvel 1943: Rise of Hydra در اولین تریلر شگفت زده می شود
  • ۰:۱۸:۵۶ خبر ۰۲: AMD FSR 3.1 را معرفی کرد
  • ۰:۳۰:۵۲ خبر ۰۳: آخرین به روز رسانی PS VR2 دسترسی به رایانه شخصی را امکان پذیر می کند
  • ۰:۴۰:۳۷ خبر ۰۴: آیا GTA 6 می تواند ۶۰ فریم در ثانیه در PS5 Pro داشته باشد؟
  • ۰:۵۷:۴۶ خبر ۰۵: نسخه ی نمایشی پروتکل مخفی کاراکترهای هوش مصنوعی را نشان می دهد
  • ۱:۱۰:۱۷ خبر ۰۶: Final Fantasy 7 Rebirth دارای گزینه های گرافیکی جدیدی است
  • ۱:۱۶:۰۵ پشتیبان Q1: مایکروسافت و سونی برای متمایز کردن سخت افزار نسل بعدی خود چه باید بکنند؟
  • ۱:۳۶:۴۴ پشتیبان Q2: چرا مایکروسافت از قابلیت های یادگیری ماشینی کنسول های خود سود بیشتری نمی برد؟
  • ۱:۴۳:۰۹ پشتیبان Q3: آیا سونی باید روی تولید فریم سرمایه گذاری کند؟ آیا PSSR نشان دهنده عدم اعتماد به فناوری ارتقاء مقیاس AMD است؟
  • ۱:۴۹:۲۴ پشتیبان Q4: آیا سازگاری به عقب واقعاً می تواند سوئیچ ۲ را متوقف کند؟

بنابراین، منطقی است که اگر بازی جدید دارای حالت ۶۰ فریم بر ثانیه بر روی کنسول‌های موجود است، بنابراین GTA 6 آن را روی PS5 Pro نیز خواهد داشت – و ممکن است به دلیل CPU و GPU سریع‌تر، سرعت ۶۰ فریم در ثانیه پایدارتری ارائه دهد. با این حال، و این همان نکته ای است که ما به آن اشاره می کنیم، اگر کنسول ها با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می شوند، همانطور که در تریلر مشاهده می شود، شانس بازی در حالت ۶۰ فریم در ثانیه در PS5 Pro از راه دور است.

عناوین متراکم جهان باز نیاز به قدرت GPU زیادی برای رندر دارند، اما مهمتر از همه، آنها به درجه خوبی از توان پردازشی CPU نیز نیاز دارند. وظیفه CPU شبیه سازی کل جهان و همه چیز در آن است. CPU هوش مصنوعی را برای همه NPC ها و انیمیشن آن شخصیت ها اجرا می کند. فیزیک درون بازی نیز توسط CPU مراقبت می شود. بر اساس اطلاعاتی که از قابلیت‌های کنسول‌ها و همچنین شبیه‌سازی نمایش داده شده در تریلر می‌دانیم، به سختی می‌توان باور کرد که فضای بالای CPU برای عملکرد دو برابری در دسترس باشد. به یاد داشته باشید: ساعت های CPU PS5 Pro فقط ۱۰ درصد از مدل استاندارد بالاتر است.

ما رد نمی کنیم که برخی از بازی های پایه PS5 ممکن است با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه اجرا شوند در حالی که Pro با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می شوند، اما این امر مستلزم آن است که عنوان مورد بحث به شدت توسط GPU محدود شود نه پردازنده. سازندگان بازی معمولاً به دنبال سوء استفاده از CPU و GPU هستند، و با PS4 Pro و Xbox One X، ما دیدیم که چه اتفاقی افتاد وقتی که حالت‌های «عملکرد» اضافه شدند که به سادگی نرخ فریم را باز می‌کردند: توان پردازش گرافیکی برای افزودن به نرخ فریم وجود داشت. ، اما تنها کاری که انجام داد این بود که شما را به سرزمینی با سرعت ۴۰ فریم در ثانیه برد زیرا بازی به سرعت با محدودیت های سخت CPU روبرو شد.

با این حال، جدای از اخطارها، با فرض اینکه ۶۰ فریم در ثانیه از جدول خارج شود، چه انتظاری باید از نسخه پلی استیشن ۵ پرو بازی داشته باشیم؟ البته همه اینها به میزان استفاده Rockstar از ویژگی های خود بستگی دارد. از منظر CPU، ۱۰ درصد عملکرد اضافی ممکن است به این معنی باشد که گلوگاه های مبتنی بر شبیه سازی در زیر نرخ فریم هدف GTA 6 کمتر احساس می شود که در PS5 پایه وجود دارند.

در ویدئوی واکنش خود به تریلر اولیه، به شواهد قوی از روشنایی جهانی بر اساس ردیابی پرتو اشاره کردیم. Rockstar می تواند از عملکرد بسیار قوی تر RT در PS5 Pro استفاده کند و دقت را افزایش دهد، ویژگی های اضافی یا حتی هر دو را اضافه کند. اسب بخار GPU اضافی در دسترس است، سونی به بهبود اساسی ۴۵ درصدی در عملکرد اشاره کرده است – به این معنی که وضوح تصویر بالاتر، قفل قوی‌تر برای هدف قرار دادن نرخ فریم، یا بهبود کیفیت در هر ویژگی گرافیکی که Rockstar به آن توجه دارد.

با این حال، ما امیدواریم که توسعه دهنده PSSR را هدف قرار دهد – برداشت سونی در مورد ارتقاء مقیاس مبتنی بر یادگیری ماشین، پاسخ آن به DLSS عالی Nvidia. این افزایش کیفیت تصویر بسیار بهتری را در مقایسه با ارتقاء مقیاس مبتنی بر نرم‌افزار مورد استفاده در پلی‌استیشن ۵ پایه ارائه می‌دهد و حتی می‌تواند حتی با وضوح کمتری نسبت به دستگاه استاندارد اجرا شود و همچنان به شیوه‌ای دقیق‌تر ارائه شود. از آنجا، عملکرد GPU می تواند برای بهبود پیکسل ها استفاده شود کیفیت به جای پیکسل ها تعداد.


تصویر جلد برای ویدیوی یوتیوبارتقاء Ray Traced Reflections Grand Theft Auto 5 روی PS5 و Xbox Series X آزمایش شد


ارتقاء GTA 5 برای PS5 و Xbox Series X جالب است – اما در نهایت ما به دنبال پیشرفت‌های نسل فعلی بازی هستیم که ابتدا برای Xbox 360 و PS3 طراحی شده بود. فقط به دلیل اینکه GTA 5 دارای حالت عملکرد ۶۰ فریم در ثانیه است، هیچ تضمینی وجود ندارد که GTA 6 این کار را انجام دهد.

با در نظر گرفتن همه این موارد، موارد اولیه نسبتاً ساده هستند: حداقل، PS5 Pro همان کاری را که PS4 Pro انجام داد را انجام می دهد – کیفیت تصویر را از طریق وضوح بهبود یافته بهبود می بخشد و به طور بالقوه قفلی نزدیک تر به نرخ فریم هدف ارائه می دهد. اگر بازی به ۴K اصلی نرسد، سیلیکون یادگیری ماشین حداقل باید نمایش بسیار نزدیکی از نحوه ارائه وضوح کامل ۳۸۴۰×۲۱۶۰ ارائه دهد، با فرض اینکه Rockstar از آن استفاده می کند. و اگر PS5 استاندارد دارای پشتیبانی RT باشد، بلوک‌های ساختمانی اساسی مورد نیاز برای آن (مانند ساختارهای BVH برای ردیابی) می‌توانند برای جلوه‌های RT بیشتر یا بهتر تغییر کاربری دهند.

با این حال، با فرض اینکه بازی ۳۰ فریم در ثانیه را هدف قرار می دهد، عملکرد اضافی به سادگی برای اجرای سیستم های شبیه سازی بازی با سرعت دو برابر سرعت ۶۰ فریم در ثانیه وجود ندارد – که این موضوع باعث می شود این دستگاه چه کسی را هدف قرار داده و انتظارات آن مخاطبان را زیر سوال ببرد. PS5 Pro می‌تواند بازی‌های موجود PS5 را که با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند، بگیرد و آنها را بسیار بهتر جلوه دهد – و این یکی از نگرانی‌های اساسی ما با بازی‌های کنسول نسل فعلی را برطرف می‌کند: حالت‌های عملکرد با کیفیت تصویر واقعاً مبهم. حتی می‌توان از تکنیک‌های تولید فریم برای ایجاد حالت‌های ۶۰ فریم بر ثانیه در نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز استفاده کرد (با عرض پوزش، اما به دلیل تاخیر و چالش‌های ساختگی، ۳۰ فریم در ثانیه تا ۶۰ فریم در ثانیه بعید است).

با این حال، مطمئن نیستم که PS5 Pro دارای مشخصاتی باشد که بتواند کاربرانی را که به دنبال خرید کنسول دیگری به جای رایانه شخصی قدرتمندتر هستند، منصرف کند. در دنیایی که Ryzen 7 5800X3D با قیمت کمتر از ۲۷۰ پوند / ۲۸۰ دلار، عملکرد بیش از دو برابر یک CPU کنسول را ارائه می‌کند و حتی زمانی که حتی یک Core i5 12400F یا Ryzen 5 7600 اقتصادی‌تر بسیار سریع‌تر هستند، راه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری وجود دارد. آن تقویت CPU را دریافت کنید که سونی مایل یا قادر به ارائه آن نیست. در نهایت، زمانی که سونی تصمیم به انجام این کار بگیرد، این به عهده سونی است که برای PS5 Pro این کار را بسازد و ما از آنجا خواهیم رفت.

با این حال، اگر به نقطه اصلی برگردیم، با فرض عدم تاخیر، پلی استیشن ۵ پرو در واقع قدرتمندترین سخت افزار موجود برای اجرای GTA 6 خواهد بود – و امیدوارم Rockstar از قابلیت های آن استفاده کند. و در حالی که یک رایانه شخصی ممکن است قدرتمندتر باشد، در دنیایی که ما هیچ ایده ای در آن نداریم کمکی نمی کند چه زمانی Rockstar ممکن است یک پورت رایانه شخصی را منتشر کند.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-df-weekly-is-gta6-at-60fps-really-out-of-the-question-for-ps5-pro?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *