DF Weekly: از به‌روزرسانی تجاری Xbox در این هفته چه انتظاری باید داشته باشید؟

در هفته‌نامه DF Direct Weekly، زمان با کیفیتی را با Helldivers 2 سپری می‌کنیم، با نسخه دموی Final Fantasy 7 Rebirth آشنا می‌شویم و چیزهای مثبت زیادی در مورد Penny’s Big Breakaway در آینده می‌گوییم – اما بحث تحت سلطه داستان بزرگ مایکروسافت است. . فقط با برنامه های چند پلتفرمی آن چه می گذرد؟ چرا تیم ایکس‌باکس شفاف‌سازی فوری ارائه نداده و شایعاتی را که به وضوح از کنترل خارج شده‌اند، خاموش نکردند؟ اگر یک «به‌روزرسانی تجاری» در این هفته ارائه شود، آیا این بدان معناست که برخی یا همه شایعات درست هستند؟

شایعات مورد بحث حاکی از آن است که تعدادی از عناوین انحصاری ایکس باکس در راه رسیدن به پلتفرم های دیگر هستند. در ظاهر، این چیز جدیدی نیست. تعدادی از ویژگی های ایکس باکس به پلتفرم های رقیب – از جمله پلی استیشن – تبدیل شده اند. IP های اکتسابی مانند Minecraft و Call of Duty همیشه چند پلتفرمی بوده و خواهند بود. تصور بازی‌های با مشخصات پایین‌تر مانند Hi-Fi Rush یا Pentiment که به کنسول‌های دیگر منتقل می‌شوند نیز نباید چندان مهم باشد. در واقع، با قرار دادن کاربران بیشتر در معرض این بازی‌ها، مایکروسافت ممکن است حتی برخی از تغییرات را به اکوسیستم خود – چه روی کنسول یا رایانه شخصی – به دست آورد.

به نظر می‌رسد که نقطه اختلاف انحصاری‌های بالاتر آن باشد، با نام‌هایی مانند Halo و Indiana Jones – و این باعث واکنش شدیدی شد، به‌ویژه در میان اینفلوئنسرهای Xbox در توییتر/X که با مدیران Xbox ارتباط دارند. تئوری، آن‌طور که من می‌فهمم، این است: اگر تاج جواهرات تجربه Xbox در پلی‌استیشن موجود باشد، چرا کسی به Xbox نیاز دارد؟ خرید پلی استیشن دسترسی به بهترین های هر دو جهان را فراهم می کند و در وهله اول نیاز به خرید ایکس باکس را نفی می کند. به نوبه خود، این منجر به این حدس می شود که مایکروسافت حتی ممکن است از بازار سخت افزار خارج شود.


DF Weekly: از به‌روزرسانی تجاری Xbox در این هفته چه انتظاری باید داشته باشید؟DF Direct Weekly #149: Xbox Multi-Plat Meltdown، Helldivers 2، Final Fantasy 7 Rebirth Hands-On


DF Direct Weekly #149 برای لذت تماشای شما در اینجا تعبیه شده است و ریچ لیدبیتر، جان لینمن و الکس باتاگلیا در میکروفون حضور دارند.
  • ۰:۰۰:۰۰ معرفی
  • ۰:۰۰:۵۲ خبر ۰۱: آیا مایکروسافت از بازی های چند پلتفرمی استقبال می کند؟
  • ۰:۴۳:۵۲ خبر ۰۲: دست به کار با Helldivers 2
  • ۰:۵۴:۴۱ خبر ۰۳: برداشت های فاینال فانتزی ۷ از تولد دوباره!
  • ۱:۰۵:۰۳ خبر ۰۴: پیش‌نمایش Big Breakaway Penny
  • ۱:۱۱:۴۲ پشتیبان Q1: حداقل نرخ فریم توصیه شده هنگام استفاده از فریم ژن با یک کنترلر چقدر است؟
  • ۱:۱۷:۵۰ پشتیبان سوال ۲: آیا انویدیا برای افزایش فروش، نسل فریم را به سری RTX 4000 محدود کرده است؟
  • ۱:۲۷:۱۸ پشتیبان Q3: با توجه به اینکه سری S پرفروش‌ترین Xbox نسل فعلی است، آیا باید آن را تجربه اولیه این نسل بدانیم؟
  • ۱:۳۴:۱۴ پشتیبان Q4: آیا استفاده از FSR برای بازی های کنسولی خوب یا بد بوده است؟
  • ۱:۴۳:۱۴ پشتیبان Q5: چرا AMD اغلب پیشگام تکنیک های گرافیکی جدید مانند Nvidia نیست؟
  • ۱:۵۱:۴۴ پشتیبان Q6: آیا جان می تواند عنوان سه بعدی سونیک را توصیه کند؟

برای من، با ورود به به‌روزرسانی کسب‌وکار که قرار است این هفته انجام شود، سؤالات کلیدی ساده هستند: چشم‌انداز چیست؟ استراتژی چیست؟ اگر Xbox در حال تغییر است، به چه چیزی تبدیل می شود؟ این موضوع سؤالات بیشتری را مطرح می‌کند: آیا مایکروسافت نیازی به تنوع پشتیبانی از کنسول‌های دیگر دارد و اگر چنین است، چرا؟ آیا ممکن است Game Pass از نظر مالی پایدار نباشد یا رشد آن کاهش یافته باشد؟ آیا Game Pass واقعاً خوب است و آیا مایکروسافت صرفاً به دنبال افزایش سود است – یا تا آنجا که ممکن است از مزیت خرید بزرگ خود برخوردار شود؟

شاید استراتژی صرفاً ضربه زدن به افزایش TAM (کل مخاطبان قابل آدرس دهی) باشد، زیرا استراتژی ابری آن نتوانست تغییر دهنده بازی مایکروسافت باشد. هر چه تعداد بازی‌ها در سیستم‌های مختلف بیشتر باشد، برای مایکروسافت بهتر است. و سپس اظهاراتی از خود مایکروسافت وجود دارد. اگرچه ساتیا نادلا، رئیس مایکروسافت، با درک واقعیت بازار، گفته است: “اگر به من بستگی داشت، دوست داشتم از شر انحصاری های کنسول ها خلاص شوم”. او همچنین می‌گوید: «ما این توانایی را داریم که واقعاً کاری را انجام دهیم که همیشه قصد انجام آن را داشته‌ایم، یعنی ساخت بازی‌های عالی و ارائه آن‌ها به مردم در تمام پلتفرم‌ها، درست است، یعنی ایکس‌باکس و کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و حالا حتی از جمله بازی های موبایل و بازی های ابری.”

نشانه ها حاکی از تغییر در استراتژی است – سوال این است که آیا این یک تحول خواهد بود یا یک انقلاب؟ فروپاشی اینفلوئنسرهای منتخب ایکس‌باکس، که احتمالاً توسط افراد آگاه که از تغییر جهت راضی نیستند، گزارش شده است، نشان می‌دهد که مایکروسافت – یا شاید هم – دست به تغییرات اساسی و بحث‌برانگیز زده است. به احتمال زیاد حمل کردن بازی های با مشخصات پایین تر، استراتژی تغییر دهنده بازی نیست که ثروت ایکس باکس را متحول کند. با این حال، بزرگتر و جسورتر شدن می تواند عواقبی بر کسب و کار موجود داشته باشد.

آنچه من در حال حاضر بر اساس منابع خودمان می گویم این است که هیچ برنامه ای برای خروج مایکروسافت از بازار کنسول وجود ندارد. کنسول‌های نسل دهم در حال توسعه هستند – و من می‌خواهم دید جسورانه‌تری از تیم ایکس‌باکس در اینجا ببینم که همان سخت‌افزاری را ارائه می‌کند که سونی به سادگی برای آنها کار نکرده است. اینکه چگونه تیم به نظر می‌رسد این کنسول‌ها را در صورتی که عناوین کلیدی روی سخت‌افزار نزدیک‌ترین رقیب در دسترس هستند، مطلوب کند، واقعاً بیان یک چالش خواهد بود.

با این حال، اگر ببینم مایکروسافت سخت‌افزارهای موجود را در اکوسیستم خود قرار می‌دهد، مجذوب خود خواهم شد. ما یک برنامه Xbox بر روی رایانه شخصی داریم، اما چیزی که نداریم، نوع تجربه ای است که تجربه کنسول را تعریف می کند. و شاید این در استراتژی دستی پیش بینی شده مایکروسافت باشد.

در Direct ما این هفته، جان لینمن در مورد مفهوم باز کردن سیستم عامل مبتنی بر ویندوز Xbox برای کار بر روی سخت‌افزار بیشتر رایانه شخصی صحبت می‌کند، که با در نظر گرفتن ترکیبات بی‌نهایت اجزای موجود، چالش برانگیز خواهد بود. من بیشتر روی این ایده فکر کرده‌ام، اما شاید یک قدم جالب رو به جلو، پیوند دادن سیستم عامل Xbox به سخت‌افزار رایانه شخصی در فضای دستی باشد. به نظر می رسد Ryzen 7 7840U یا Z1 Extreme در حال حاضر در قلب هر ویندوز دستی اصلی قرار داشته باشد، و از آنجایی که به نظر می رسد مایکروسافت به طور خاص به فضای تلفن همراه علاقه مند است، نشان می دهد که به عنوان خط پایه می تواند نتایج جالبی را ارائه دهد – سطح سوم ایکس باکس اگر بخواهید، زیر Xbox Series S قرار دارد.

مشابه با وجود Steam Deck و هدف اعلام شده Valve برای تطبیق SteamOS برای سایر دستگاه های مبتنی بر AMD، مایکروسافت نیز می تواند همین کار را انجام دهد. یک دستگاه پرچمدار ایکس باکس عالی خواهد بود، اما استفاده از دستگاه های دیگر در ترکیب می تواند قانع کننده باشد. توسعه Xbox SKU دیگر ممکن است برای توسعه دهندگان سخت باشد، اما مسلماً با موفقیت Steam Deck به این سمت می رویم. این یک حرکت استراتژیک است که مایکروسافت می تواند زودتر اعلام کند – برخلاف برنامه هایش برای کنسول نسل دهم واقعی خود.

در حقیقت، مایکروسافت صرفاً با متعهد شدن به یک ایکس باکس جدید، آن شایعه خاص را در مسیر خود از بین می‌برد – اگر تغییر عمیقی در راه باشد، سؤال بیشتر درباره هویت ایکس باکس است. و مهمتر از همه، اگر سیاست جدیدی در مورد نسخه‌های چند پلتفرمی وجود داشته باشد – به ویژه در پلی‌استیشن – رهبری باید در مورد آن شفاف و بدون ابهام باشد. اما بیشتر از آن، من این ایده را دریافت می‌کنم که مایکروسافت بازی‌ها را در مقیاسی کلان مشاهده می‌کند که ممکن است کاملاً از آن استقبال نکنیم. اگر برنامه جسورانه و هیجان انگیزی در کار باشد، بی صبرانه منتظر شنیدن بیشتر در مورد آن هستم.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-df-weekly-what-should-expect-from-xboxs-business-update-this-week?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *