eBay 59 میلیون دلار برای تسویه پرونده DOJ در مورد فروش دستگاه پرس قرص پرداخت خواهد کرد

پلت فرم تجارت آنلاین eBay 59 میلیون دلار برای رفع اتهامات پرداخت خواهد کرد از وزارت دادگستری که در فروش دستگاه های پرس قرص، که برای تولید داروهای تجویزی قانونی و تقلبی استفاده می شود، کمک کرده است. این پلتفرم هزاران دستگاه از این پرس ها را به همراه سایر محصولات برای ساخت قرص هایی مانند قالب ها، تمبرها، قالب ها و ماشین های کپسوله به فروش رساند. برای افراد ناآشنا، از ماشین‌های کپسوله‌سازی برای پر کردن کپسول‌ها با دارو استفاده می‌شود.

دستگاه‌های پرس قرص توسط شرکت‌های دارویی قانونی برای تولید دارو استفاده می‌شوند، اما ابزار مورد نیاز برای ساخت قرص‌های تقلبی نیز هستند. مجرمان از این دستگاه‌ها برای ساخت داروهای تقلبی که شبیه قرص‌های نسخه‌ای واقعی هستند، استفاده می‌کنند، معمولاً برای فروش در خیابان یا از طریق وب تاریک. وقتی این قرص‌های تقلبی با قالب‌ها، تمبرها و قالب‌ها ترکیب می‌شوند، دقیقاً شبیه مک‌کوی واقعی خواهند بود، تا آرم‌ها و حروف در هر طرف. علاوه بر این، این پرس ها می توانند هزاران قرص را در ساعت شلاق بزنند.

موضوع اینجاست که شرکت‌هایی که فروش پرس‌های قرص و تجهیزات مرتبط را تسهیل می‌کنند، موظفند هویت خریداران را تأیید کنند و سوابق خود را به آژانس مبارزه با مواد مخدر (DEA) ارسال کنند تا اطمینان حاصل شود که دستگاه‌ها در صورت استفاده غیرقانونی قابل ردیابی هستند. به نظر می رسد که eBay از وظایف خود در اینجا طفره رفته است، که نقض قانون مواد کنترل شده است.

«ای‌بی از طریق وب‌سایت خود، دستیابی به دستگاه‌های خطرناکی را که اغلب برای ساختن قرص‌های تقلبی استفاده می‌شوند، برای افراد در سراسر کشور آسان کرد." نیکلاس کرست، دادستان ایالات متحده گفت ABC News.

شکست eBay در پیروی از “گزارش‌دهی اولیه و الزامات نگهداری سوابق” به مردم اجازه داد "هانری لونتیس، دادستان ایالات متحده، افزود: کارخانه های قرص در خانه های خود راه اندازی کنند و این کار را بدون شناسایی انجام دهند.

فراتر از پرداخت هنگفت، eBay موافقت کرده است که با مقررات حرکت رو به جلو مطابقت داشته باشد، بنابراین اطلاعات مربوط به هر دستگاه پرس قرص فروخته شده، همراه با لوازم جانبی، برای مطالعه به DEA ارسال خواهد شد. علاوه بر این، به گفته وزارت دادگستری، بسیاری از افرادی که این دستگاه ها را در eBay خریداری کرده اند، در پرونده های غیرقانونی قاچاق قرص های تقلبی متهم شده اند.

این یک مشکل بزرگ است، زیرا این قرص های تقلبی اغلب با انواع مواد زائد از جمله فنتانیل پر می شوند. مواد افیونی مصنوعی تا حد زیادی مسئول مرگبارترین بحران مصرف بیش از حد در تاریخ ایالات متحده است، تقریباً ۷۴۰۰۰ نفر بر اثر مصرف بیش از حد فنتانیل جان خود را از دست دادند تنها در سال ۲۰۲۲ این دارو بیش از دو سوم مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد در ایالات متحده را تشکیل می دهد. با لمس کردن آن به کما نمی‌روید، مهم نیست پلیس ها چه می گویند اما هنوز هم باید خیلی دور از چیزها بمانید.

در مورد eBay، این اولین باری نیست که این شرکت مجبور شد به وزارت دادگستری پول بدهد. اخیراً مجبور به پرداخت ۳ میلیون دلار شده است حل و فصل یک پرونده سایبری واقعا عجیب و غریب شامل حمل و نقل حیوانات زنده است. وزارت دادگستری همچنین از eBay به دلیل اجازه دادن به آن شکایت کرده است فروش “دستگاه های شکست” پس از فروش، که کنترل های آلایندگی خودرو را دور می زند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/ebay-will-pay-59-million-to-settle-doj-suit-involving-over-pill-press-machine-sales-181919125.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/ebay-will-pay-59-million-to-settle-doj-suit-involving-over-pill-press-machine-sales-181919125.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *