EPA طرحی را حذف می کند که آزمایش پستانداران را به نفع مدل های رایانه ای ممنوع می کرد

آژانس حفاظت از محیط زیست طرحی را برای حذف تدریجی آزمایش روی پستانداران برای مطالعه سمیت شیمیایی کنار گذاشته است. . در سال ۲۰۱۹، آژانس نظارتی متعهد شد که تا سال ۲۰۳۵ آزمایش‌های حیوانی برای مطالعات سم‌شناسی را به نفع «آزموده‌های آزمایشی» غیرحیوانی که در مدل‌های کامپیوتری برنامه‌ریزی شده‌اند، به‌طور کامل متوقف کند.

فراخوان برای به چالش کشیدن وضعیت موجود از همان ابتدا بحث برانگیز بود – این نه تنها هزاران مطالعه و آزمایش را تحت تاثیر قرار داد، بلکه بسیاری از دانشمندان استدلال کردند که مدل های کامپیوتری به هیچ وجه آماده جایگزینی حیوانات به عنوان سوژه آزمایش نیستند. در یک توسط گروهی از مقامات بهداشت عمومی، کارشناسان از مایکل ریگان، رئیس EPA خواستند تا در این ممنوعیت تجدید نظر کند، زیرا به نظر آنها، مدل‌های محاسباتی “هنوز به حدی توسعه نیافته‌اند” که بتوان برای ارزیابی خطر به آنها اعتماد کرد.

برای اعمال ممنوعیت جدید، EPA گفت که باید وجود داشته باشد مدل‌های غیرحیوانی می‌توانند جایگزین موجوداتی مانند موش و خرگوش در آزمایشگاه شوند. با وجود اینکه مهلت ۲۰۳۵ روی یخ گذاشته شده است، سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست گفت علوم پایه که هنوز جایگزین های آزمایش حیوانی را بررسی خواهد کرد.

با این حال، این طرح بلندپروازانه کاملاً یک دلیل گمشده نیست. در حالی که EPA هیچ بیانیه رسمی در مورد چگونگی برنامه ریزی برای کار در جهت هدف اصلی خود، در حال حاضر بدون مهلت، ارائه نکرده است. وعده داده اند که مدل های محاسباتی ممکن است به طور موثر سم شناسی مواد شیمیایی خاص را در طول آزمایش منعکس کنند. در برخی موارد، این مطالعات نشان می دهد که آنها حتی می توانند از موش های آزمایشگاهی بهتر عمل کنند.

تحولات سه بعدی مانند همچنین از طریق سلول‌های بنیادی در جبهه تحقیقاتی ظاهر می‌شوند که به کبدهای فریب‌خورده اجازه می‌دهند همانند کبد انسان در طول تحقیقات آزمایش و ارزیابی شوند. آزمایشگاه‌ها در حال حاضر روی راه‌هایی برای توسعه مؤثرتر اندام‌های واقعی کار می‌کنند اما ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوان از پرینت سه بعدی برای کمک به زیست شناسان و داروشناسان استفاده کرد. .

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/epa-scraps-plan-that-would-have-had-it-ban-mammal-testing-in-favor-of-computer-models-204540435 منتشر شد. .html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/epa-scraps-plan-that-would-have-had-it-ban-mammal-testing-in-favor-of-computer-models-204540435.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *