ESA تصاویر نهایی ماهواره را هنگام ورود مجدد به جو زمین منتشر می کند

پس از تقریبا ۳۰ سال خدمت، ERS-2 آژانس فضایی اروپا ماهواره تقریباً در ساعت ۱۸:۱۷ CET در ۲۱ فوریه دوباره وارد جو زمین شد.

ERS-2 که در سال ۱۹۹۵ پرتاب شد و با عمر مأموریت اصلی فقط سه سال، استانداردهای جدیدی را برای رصد زمین تعیین کرد و داده‌های ارزشمندی را در مورد لایه اوزون، دمای اقیانوس و تأثیر کلی انسان بر روی سیاره جمع‌آوری کرد.

در سال ۲۰۱۱، ESA در میان نگرانی‌هایی که در مورد افزایش حجم زباله‌های فضایی وجود داشت، تصمیم گرفت فرآیند خروج از مدار ماهواره را آغاز کند. این روند هفته گذشته به پایان رسید.

ERS-2 حدود شش ساعت دیرتر از آنچه ESA پیش بینی کرده بود به زمین بازگشت. در واقع، از آنجایی که این یک ورود مجدد غیرقابل کنترل و طبیعی بود، تعیین زمان و مکان دقیق بازگشت غیرممکن بود.

در زیر می توانید سفر کامل ERS-2 را از پرتاب تا ورود مجدد مشاهده کنید:

ESA تصاویر نهایی ماهواره را هنگام ورود مجدد به جو زمین منتشر می کند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

اعتبار: ESA

رادار ردیابی و تصویربرداری (TIRA) در مؤسسه Fraunhofer در آلمان، تصاویر نهایی این ماهواره را ثبت کرد. آنتن TIRA ERS-2 را در ۱۹، ۲۰ و ۲۱ فوریه ردیابی کرد – با تصاویر نهایی که تقریباً ۱۰ مدار قبل از ورود مجدد گرفته شد.

این GIF برخی از آخرین تصاویر گرفته شده در سه روز را ترکیب می کند:

رنگ نشان دهنده شدت اکو رادار است و نه دما. اعتبار: Fraunhofer FHR

ESA تصاویر مختلف را مقایسه کرد و دید که آرایه خورشیدی ماهواره از روز قبل از بازگشت از بدنه اصلی جدا شده است. این ممکن است باعث شده باشد که ماهواره به روش های غیرمنتظره ای با جو تعامل داشته باشد.

تجزیه و تحلیل داده ها همچنین نشان می دهد که آیا جدا شدن آرایه خورشیدی مربوط به بازگشت بعدی است یا خیر، که می تواند پیش بینی ها را برای ورود مجدد طبیعی آینده بهبود بخشد.

با این وجود، ماموریت های ESA در مدار اکنون برای ورود مجدد کنترل شده طراحی شده اند، به طوری که اپراتورها می توانند اطمینان حاصل کنند که ماهواره ها به مناطق پرجمعیت مانند اقیانوس آرام جنوبی برمی گردند. ERS-2 دوباره وارد شد بر فراز اقیانوس آرام شمالی و تکه تکه شد بدون اینکه خسارت مالی گزارش شود.


منبع: https://thenextweb.com/news/esa-final-images-ers-2-satellite-re-enters-earths-atmosphere

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *