FAA تقریباً ۱۷۱ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ را پس از منفجر شدن پانل کابین در حین پرواز متوقف کرد.

را (FAA) به شرکت های هواپیمایی دستور داده است تا برخی از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ را برای بازرسی های ایمنی به طور موقت زمین گیر کنند، پس از اینکه یک هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا پانل کابین را در جریان پرواز روز جمعه با حدود ۱۸۰ سرنشین از دست داد. این هواپیما که تنها از ماه نوامبر در خدمت بوده است، طبق گفته ها ، توانست با خیال راحت در فرودگاه بین المللی پورتلند در اورگان، جایی که از آنجا بلند شده بود، فرود بیاید. هیچ آسیب عمده ای وجود نداشت، اگرچه بخش آلاسکا از گفت که کارگران کاهش فشار “منفجره” در کابین را توصیف کردند و گفتند که یک مهماندار جراحات جزئی دیده است.

مایک ویتاکر، مدیر FAA، گفت: “FAA نیاز به بازرسی فوری برخی از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ قبل از بازگشت آنها به پرواز دارد.” “ایمنی همچنان به تصمیم گیری ما ادامه خواهد داد زیرا ما به تحقیقات NTSB در مورد پرواز ۱۲۸۲ خطوط هوایی آلاسکا کمک می کنیم.”

بلافاصله پس از این حادثه، بن مینیکوچی، مدیرعامل آلاسکا ایرلاینز، یک مورد را اعلام کرد گفت که این شرکت ناوگان ۶۵ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۹ خود را برای مدت چند روز زمینگیر خواهد کرد، زیرا این شرکت بررسی های ایمنی را انجام می دهد. مینیکوچی گفت: «هر هواپیما تنها پس از تکمیل بازرسی های کامل تعمیر و نگهداری و ایمنی به خدمت بازگردانده می شود. دستور FAA زمین گیر شدن را به «تقریباً ۱۷۱ هواپیما در سراسر جهان» که یا توسط خطوط هوایی ایالات متحده یا در قلمرو ایالات متحده اداره می شوند، گسترش می دهد.

مینیکوچی همچنین گفت که هیئت ملی ایمنی حمل و نقل در حال بررسی اتفاقات مربوط به پرواز ۱۲۸۲ است و ما به طور کامل از تحقیقات آنها حمایت خواهیم کرد. این هواپیما در حال حرکت به سمت انتاریو، کالیفرنیا بود. به نقل از FlightRadar24، گزارش داد که انفجار در حدود ۱۶۰۰۰ فوت رخ داده است. در پست های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده با رویترز و اکنون مسافران را می توان دید که درست در کنار حفره ی باز و آسمان کاملاً در معرض دید نشسته اند.

۷۳۷ مکس بوئینگ قبلاً تقریباً دو سال پس از تصادفات مرگبار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ متوقف شده بود. همه ۱۸۹ سرنشین هواپیما در سانحه ۲۰۱۸ در اندونزی کشته شدند و ۱۵۷ نفر دیگر در سانحه ۲۰۱۹ در اتیوپی جان باختند. در سال ۲۰۲۱، در توافق با وزارت دادگستری برای جلوگیری از اتهامات جنایی در مورد تصادفات.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/faa-grounds-roughly-171-boeing-737-max-9-planes-after-a-cabin-panel-blow-out-duur-flight منتشر شد. -۲۱۰۳۳۱۴۰۳٫html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/faa-grounds-roughly-171-boeing-737-max-9-planes-after-a-cabin-panel-blew-out-during-flight-210331403.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *