FCC می گوید تماس های رباتیکی که از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنند غیرقانونی هستند

کمیسیون ارتباطات فدرال در حال حرکت است برنامه آن برای ممنوعیت تماس های رباتیک با هوش مصنوعی. کمیسیونرها روز چهارشنبه به اتفاق آرا به یک حکم اعلامی رای دادند در اواخر ژانویه پیشنهاد شد. بر اساس این اقدام، FCC تماس‌های رباتیکی را که با استفاده از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود، طبق قانون حمایت از مصرف‌کننده تلفنی (TCPA) صداهای «مصنوعی» می‌داند. که این عمل را غیرقانونی می کند. این حکم بلافاصله نافذ می شود.

جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC، در بیانیه‌ای گفت: “بازیگران بد از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی در تماس‌های رباتیک ناخواسته برای اخاذی از اعضای آسیب‌پذیر خانواده، تقلید از افراد مشهور و اطلاع‌رسانی نادرست رای‌دهندگان استفاده می‌کنند. دادستان کل ایالت اکنون ابزار جدیدی برای سرکوب این کلاهبرداری ها و اطمینان از محافظت از مردم در برابر کلاهبرداری و اطلاعات نادرست خواهد داشت.

TCPA قانونی در سال ۱۹۹۱ است که استفاده از صداهای مصنوعی یا ضبط شده برای تماس با محل سکونت را بدون رضایت گیرندگان ممنوع می کند. این به FCC بستگی دارد که قوانینی را برای اجرای آن قانون ایجاد کند Ars Technica یادداشت. همانطور که FCC در ماه گذشته اشاره کرد، بر اساس TCPA، بازاریاب‌های تلفنی باید “قبل از برقراری تماس خودکار از مشتریان، رضایت کتبی صریح قبلی را دریافت کنند. اگر با موفقیت تصویب شود، این حکم اعلامی تضمین می‌کند که تماس‌های صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی نیز مطابق با همان استانداردها انجام می‌شوند.”

رای FCC به نفع این ممنوعیت تا حدودی نقطه عطف هوش مصنوعی است. این فناوری‌ها نه تنها در سال گذشته بسیار گسترده‌تر شده‌اند، بلکه از یک نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی از صدای رئیس جمهور جو بایدن استفاده شده است. در یک تماس رباتیک اخیر که از دموکرات ها خواست در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری نیوهمپشایر رای ندهند. آ تحقیقات جنایی در آن حادثه در جریان است.

با توجه به اینکه در سال انتخابات هستیم و حجم اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست احتمالاً در حال افزایش است، محدود کردن فراخوان‌های رباتیک هوش مصنوعی اکنون یک اقدام عاقلانه به نظر می‌رسد. در حالی که AG های مرحله می توانند علیه تماس گیرندگان رباتیک اقدام کنند، FCC همچنین می تواند آنها را تحت TCPA جریمه کند. سال گذشته آژانس بزرگترین جریمه خود را صادر کرد ۳۰۰ میلیون دلار در سال گذشته در برابر شرکتی که بیش از ۵ میلیارد تماس رباتیک در یک دوره سه ماهه انجام داد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-fcc-says-robocalls-that-use-ai-generated-voices-are-illegal-162132319.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/the-fcc-says-robocalls-that-use-ai-generated-voices-are-illegal-162132319.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *