Fortnite در بازگشت به iOS می گوید Epic در حالی که اپل با «بازارهای اپلیکیشن جایگزین» در اتحادیه اروپا موافقت می کند

پس از اعلام امروز اپل مبنی بر اینکه اپل به زودی به بازارهای جانبی و جایگزین در دستگاه های خود اجازه می دهد تا با قوانین جدید اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشند، یک نسخه بومی iOS از فروشگاه Epic Games را راه اندازی خواهد کرد – و فورتنایت را به دستگاه های iOS بازگرداند. این همان چیزی است که تیم سوئینی، رئیس Epic، دستورالعمل‌های اصلاح‌شده اپل را «آشغال داغ» می‌نامد.

سازنده آیفون بازنگری های گسترده ای را در قوانین اپ استور خود اعلام کرد – از جمله تایید آن به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های پخش بازی را ارسال کنند برای اولین بار – اوایل امروز، البته با کمی لطف. در یک بیانیه مطبوعاتی تغییرات را اعلام می کندبه “خطرات جدیدی که DMA برای کاربران اتحادیه اروپا ایجاد می کند” اشاره کرد و اصرار داشت که گزینه های جدید اجباری اتحادیه اروپا “برای پردازش پرداخت ها و دانلود برنامه ها در iOS راه های جدیدی را برای بدافزار، کلاهبرداری و کلاهبرداری، محتوای غیرقانونی و مضر و سایر حریم خصوصی و سایر موارد باز می کند. تهدیدات امنیتی.”

همچنین می‌گوید پیروی از قوانین به این معنی است که «توانایی کمتری برای مقابله با خطرات دیگر دارد – از جمله برنامه‌هایی که حاوی کلاهبرداری، کلاهبرداری و سوء استفاده هستند یا کاربران را در معرض محتوای غیرقانونی، اعتراض‌آمیز یا مضر قرار می‌دهند».

پخش خبر: آیا پوکمون Palworld را از بین خواهد برد؟در یوتیوب تماشا کنید

علی‌رغم مخالفت‌های اپل، از ماه مارس، کاربران در تمامی ۲۷ کشور اتحادیه اروپا این گزینه را خواهند داشت که برنامه‌ها را از جایی که اپل از آن به عنوان «بازار برنامه‌های جایگزین» یاد می‌کند – اساساً فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث – دانلود کنند. با این حال، مراحل برای توسعه دهندگان کمی پیچیده تر است. برای شروع، اپل اصرار دارد که همه برنامه‌های iOS – صرف نظر از اینکه از کجا توزیع شده‌اند – باید به نام “یکپارچگی پلتفرم و محافظت از کاربران” محضری شوند. همچنین اصرار دارد که همه توسعه دهندگان بازار را از طریق مجوز قبل از اینکه بتوانند فروشگاه های خود را راه اندازی کنند، تأیید می کند.

علاوه بر این، اپل می گوید توسعه دهندگانی که می خواهند از روش های توزیع جایگزین یا پردازش پرداخت جایگزین مطابق با قوانین اتحادیه اروپا استفاده کنند، باید با شرایط تجاری جدید موافقت کنند. در حالی که این امر باعث می‌شود که اپل برای برنامه‌های اپ استور کمیسیون کاهش یابد و توسعه‌دهندگان بتوانند از یک ارائه‌دهنده خدمات پرداخت جایگزین در برنامه خود استفاده کنند یا به وب‌سایت خود پیوند دهند، اپل در حال معرفی هزینه فناوری اصلی است. این امر مستلزم آن است که توسعه دهندگان – هم در اپ استور و هم در بازارهای جایگزین – با پرداخت ۰٫۵۰ یورو برای هر اولین نصب سالانه بیش از آستانه ۱ میلیون در سال موافقت کنند.

این شرایط مختلف است که تیم سوئینی، رئیس Epic Games را به خود اختصاص داده است. در حال جنگ با اپل در دادگاه های ایالات متحده است برای سال‌ها در حال حاضر بیش از شیوه‌های iOS آن – یک بار دیگر داغ شده است. در یک پست در شبکه های اجتماعیاو قوانین جدید اتحادیه اروپا اپل را “نمونه جدید حیله گر انطباق مخرب” خواند و گفت که این شرکت “توسعه دهندگان را مجبور می کند بین انحصار اپ استور و شرایط فروشگاه، که طبق DMA غیرقانونی خواهد بود، یکی را انتخاب کنند، یا یک طرح جدید ضدرقابتی غیرقانونی را بپذیرند. مملو از هزینه های ناخواسته جدید برای دانلودها و مالیات های جدید اپل برای پرداخت هایی که آنها پردازش نمی کنند.”

سوینی همچنین می‌گوید که اصرار اپل بر مجوز دادن به توسعه‌دهندگان بازار شخص ثالث به این معنی است که این شرکت می‌تواند «Epic را از راه‌اندازی فروشگاه Epic Games و توزیع Fortnite از طریق آن مسدود کند… یا مایکروسافت، Valve، Good Old Games یا شرکت‌های جدید را مسدود کند». او احتمالاً از اینکه Epic ممکن است با صورت‌حساب سالانه بیش از ۵۸ میلیون دلار در هزینه‌های فناوری هسته‌ای که توسط پایگاه پخش ۱۱۶ میلیونی قبلی Fortnite در iOS دریافت می‌شود، خوشحال نباشد.

سوینی می افزاید: «آشغال های داغ بیشتری در اعلامیه اپل وجود دارد. “تجزیه هر دو قسمت نوشته شده و نانوشته این نمایش ترسناک جدید به زمان بیشتری نیاز دارد، پس با ما همراه باشید.”

با این حال، با وجود این «آشغال داغ»، سوینی در حال حاضر متعهد شده است که نسخه ای از فروشگاه Epic Games را در iOS (و اندروید) در زمانی که قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا در ماه مارس اجرایی شود، راه اندازی کند. او می‌گوید هدف این است که “بر اساس رقابت پرداخت، کارمزد ۰ تا ۱۲ درصد و بازی‌های انحصاری مانند Fortnite، به فروشگاه نرم‌افزار چند پلتفرمی شماره ۱ تبدیل شویم.”

البته Fornite از آگوست ۲۰۲۰ که پس از تصمیم اپیک از اپ استور بوت شد، برای دانلود در iOS در دسترس نبود. عمدا دور زدن مکانیسم‌های پرداخت قراردادی App Store در بازی. از آن زمان، اپیک این کار را کرده است همکاری با مایکروسافت برای دسترسی کاربران iOS به فورتنایت از طریق استریم ابری، اما دستورالعمل‌های جدید اپل اولین باری است که Epic از سال ۲۰۲۰ نسخه بومی iOS را ارائه می‌کند – و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی بازی لحظه‌ای را تلف نکرده‌اند. در حال افزایش بازگشت قریب الوقوع iOS آن است در اتحادیه اروپا با این حال، باید دید که آیا Epic می‌تواند در برابر تلاش برای چرخش مجدد دستورالعمل‌های اپل برای بار دوم مقاومت کند یا خیر.


منبع: https://www.eurogamer.net/fortnite-returning-to-ios-says-epic-as-apple-agrees-to-alternative-app-marketplaces-in-eu?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *