FTC ادعا می کند که آمازون از الگوریتمی برای تحریک مخفیانه سایت های رقیب برای افزایش قیمت ها استفاده کرده است.

یک کارگر آمازون در 11 ژوئیه 2023 در روز 11 جولای 2023، جعبه‌ها را در دهکده شرقی شهر نیویورک جابه‌جا می‌کند.  آمازون رویداد سالانه دو روزه را در اواسط تابستان برگزار می کند، جایی که معاملات خرید را به مشتریان Prime ارائه می دهد.  Amazon Prime Day در هر یک از 3 سال گذشته حدود 10 میلیارد دلار برای شرکت به ارمغان آورده است، زیرا مشتریان به دنبال استفاده از تخفیف ها و ارسال سریع هستند.  (عکس از )

کمیسیون تجارت فدرال و ۱۷ ایالت از آمازون شکایت می کنند و ادعا می کنند که این غول آنلاین قوانین ضد تراست را نقض کرده است.

اسپنسر پلات/گتی ایماژ



  • کمیسیون تجارت فدرال و ۱۷ ایالت هستند شکایت از آمازونادعای نقض قوانین ضد انحصار
  • FTC می گوید آمازون از ابزاری برای پیش بینی اینکه کجا می تواند قیمت ها را افزایش دهد و سایت های رقیب از آن پیروی کنند استفاده کرده است.
  • این آژانس همچنین ادعا می کند که آمازون بیش از دو سال ارتباطات را از بین برده است.
تبلیغات

تبلیغات

آمازون از یک الگوریتم مخفی استفاده کرد که اساساً به شرکت کمک کرد تا قیمت‌ها را در سایر سایت‌های آنلاین افزایش دهد و برخی از ارتباطات داخلی را در حالی که کمیسیون تجارت فدرال در حال بررسی شرکت بود، بر اساس بخش‌هایی که به تازگی ویرایش نشده از دعوای ضد انحصار آژانس علیه این شرکت را بررسی می‌کرد، از بین برد. غول تجارت الکترونیک.

گزیده‌های جدید که روز پنجشنبه رونمایی شد، مدعی شد که مدیران شرکت عمداً با استفاده از یک ویژگی در برنامه محبوب سیگنالی که پیام ها را ناپدید می کند. با انجام این کار، FTC گفت که آمازون با وجود دستوراتی که به آمازون داده بود از ژوئن ۲۰۱۹ تا “حداقل اوایل سال ۲۰۲۲” بیش از دو سال ارتباطات را از بین برد.

تیم دویل، سخنگوی آمازون در بیانیه ای آماده شده، ادعای FTC را “بی اساس و غیرمسئولانه” خواند.

دویل گفت: «آمازون داوطلبانه استفاده از سیگنال کارمند خود را به FTC فاش کرد، مکالمات سیگنال را با زحمت از تلفن کارمندان خود جمع‌آوری کرد و به کارکنان آژانس اجازه داد آن مکالمات را حتی زمانی که هیچ ارتباطی با تحقیقات FTC نداشتند، بررسی کنند.

تبلیغات

تبلیغات

FTC و ۱۷ ایالت در ماه سپتامبر از آمازون شکایت کرد ادعا می کند که این شرکت از موقعیت خود در بازار برای افزایش قیمت ها در پلتفرم خود و خارج کردن آن، هزینه بیش از حد فروشندگان و سرکوب رقابت سوء استفاده کرده است. آمازون متهم به نقض قوانین ضد انحصار فدرال و ایالتی است، اما این شرکت با پاسخ کامل پاسخ داده است. دفاع از شیوه های تجاری آن

پرونده ضد انحصار تهاجمی‌ترین اقدامی است که دولت برای مهار قدرت بازار آمازون انجام داده است و به عنوان FTC انجام می‌شود. نوسانات بزرگی داشته است در برابر شرکت های فناوری

گزیده‌های اصلاح‌نشده دعوای حقوقی که روز پنجشنبه فاش شد، همچنین جزئیات بیشتری را در مورد الگوریتم مورد بحثی که قبلا گزارش شده است توسط وال استریت ژورنال و خبرنگار سابق Vox، جیسون دل ری.

گزیده‌های FTC نشان می‌دهد که این ابزار – با اسم رمز “Project Nessie” – توسط آمازون برای مشخص کردن محصولاتی استفاده شده است که به آن امکان می‌دهد پول نقد بیشتری کسب کند. این شرکت از آن برای پیش‌بینی اینکه کجا می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد و سایر سایت‌های خرید از آن پیروی کنند، استفاده کرد. آمازون این الگوریتم را برای افزایش قیمت برخی از محصولات فعال کرد و زمانی که سایت های دیگر از آن پیروی کردند، قیمت های بالا را در جای خود حفظ کرد. به گفته FTC، استفاده از Nessie بیش از یک میلیارد دلار سود اضافی برای آمازون به همراه داشته است.

تبلیغات

تبلیغات

در این شکایت آمده است: «آمازون با آگاهی از پیامدهای عمومی که در معرض خطر قرار می‌دهد، پروژه Nessie را در طول دوره‌هایی که بررسی‌های بیرونی شدید انجام می‌دهد خاموش کرده و زمانی که فکر می‌کند هیچ‌کس تماشا نمی‌کند، دوباره به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این آژانس گفت آمازون پروژه Nessie را در سال ۲۰۱۴ اجرا کرد و حداقل هشت بار بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ آن را خاموش و روشن کرده است. تنها در سال ۲۰۱۸، آمازون از این الگوریتم برای تعیین قیمت اقلامی استفاده کرد که بیش از ۴۰۰ میلیون بار توسط خریداران مشاهده شده‌اند. به شکایت

رگولاتورها گفتند اگرچه آمازون ادعا می کند که الگوریتم “در حال حاضر متوقف شده است”، اما این شرکت در مورد اجرای آزمایشات در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برای بهبود اثربخشی Project Nessie فکر کرده است. دویل، سخنگوی آمازون، نسی را یک الگوریتم قیمت گذاری “قدیمی” نامید که توسط آژانس “به شدت” نادرست توصیف می شود.

او گفت: «نسی برای جلوگیری از تطابق قیمت‌های ما از نتایج غیرعادی استفاده شد، جایی که قیمت‌ها آنقدر پایین می‌آمدند که ناپایدار بودند.» این پروژه برای چند سال روی زیرمجموعه‌ای از محصولات اجرا شد، اما آنطور که در نظر گرفته شده بود کار نکرد، بنابراین چندین سال پیش آن را کنار گذاشتیم.»

تبلیغات

تبلیغات

بخش‌های اصلاح‌نشده دعوی نیز روشن‌تر می‌شود تجارت تبلیغاتی آمازون. این آژانس ادعا کرد که جف بزوس، مدیرعامل وقت، به مدیران دستور داده است که تبلیغات ناخواسته بیشتری را بپذیرند – که در داخل “نقص” نامیده می شود – زیرا شرکت می تواند از طریق افزایش تبلیغات درآمد بیشتری کسب کند، علیرغم اینکه حضور آنها برای مصرف کنندگان دردسرساز است.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

مقاله اصلی را بخوانید آسوشیتدپرس. حق چاپ ۲۰۲۳٫ Associated Press را دنبال کنید توییتر.

در ادامه بخوانید

آمازون
تجارت الکترونیک
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/amazon-used-secret-algorithm-raise-rival-site-prices-antitrust-lawsuit-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *