FTC در حال بررسی سرمایه گذاری های مایکروسافت، آمازون و آلفابت در استارت آپ های هوش مصنوعی است

کمیسیون تجارت فدرال در حال راه اندازی تحقیقی درباره سرمایه گذاری های عظیم مایکروسافت، آمازون و آلفابت بر روی استارت آپ های مولد هوش مصنوعی OpenAI و Anthropic است. FTC گفت که “دستورات اجباری” را برای شرکت ها صادر کرده است و روابط آنها با استارتاپ های هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار خواهد داد تا تاثیر آنها بر رقابت را درک کند.

لینا خان، رئیس FTC، “تاریخ نشان می دهد که فناوری های جدید می توانند بازارهای جدید و رقابت سالم ایجاد کنند.” گفت در یک بیانیه. از آنجایی که شرکت‌ها برای توسعه و کسب درآمد هوش مصنوعی رقابت می‌کنند، ما باید از تاکتیک‌هایی که این فرصت را از بین می‌برند مراقبت کنیم. مطالعه ما روشن می‌کند که آیا سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌هایی که توسط شرکت‌های مسلط دنبال می‌شوند، خطر تحریف نوآوری و تضعیف رقابت منصفانه را دارند یا خیر. شرکت ها ۴۵ روز فرصت دارند تا به آژانس پاسخ دهند.

از زمانی که OpenAI ChatGPT را در پایان سال ۲۰۲۲ منتشر کرد، هوش مصنوعی مولد منفجر شد و هم هیجان در مورد پتانسیل آن برای افزایش بهره‌وری و هم اضطراب از دست دادن شغل را برانگیخت. در مقابل این پس‌زمینه، بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان برای توسعه نسخه‌های خود از فناوری و همچنین سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار برای استارت‌آپ‌های کوچک‌تر که آن را ایجاد می‌کنند، رقابت می‌کنند. برای مثال مایکروسافت سرمایه گذاری کرد بیش از ۱۳ میلیارد دلار در OpenAI برای ۴۹ درصد از سهام، با استفاده از فناوری استارت آپ برای افزودن قابلیت های هوش مصنوعی مولد به Bing، موتور جستجوی خود، و همچنین Windows و Office. آمازون و آلفابت سرمایه گذاری کردند ۴ میلیارد دلار و ۲ میلیارد دلارn در Anthropic، یک استارت آپ هوش مصنوعی که یک ربات چت به نام Claude می سازد.

در ستون نظر در مجله نیویورک تایمز سال گذشته، خان FTC نوشت که “تقویت رو به گسترش هوش مصنوعی خطر تسلط بیشتر بر بازار شرکت های بزرگ فناوری فعلی را به همراه دارد” و برای مقررات هوش مصنوعی استدلال کرد.

به عنوان بخشی از تحقیقات خود، FTC به دنبال اطلاعاتی در مورد ویژگی های سرمایه گذاری های مایکروسافت، آمازون و آلفابت، تصمیم گیری در مورد عرضه محصولات جدید، حقوق نظارت، تجزیه و تحلیل سهم بازار و پتانسیل رشد فروش از جمله جزئیات دیگر است.

ایالات متحده تنها کشوری نیست که روابط فناوری بزرگ با استارت آپ های مولد هوش مصنوعی را بررسی می کند. سازمان رقابت و بازار بریتانیا گفت ماه گذشته که در حال بررسی بود که آیا سرمایه گذاری مایکروسافت در OpenAI مشمول قانون ضد تراست است یا خیر.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در پستی در ماه دسامبر در X مشخص شده است سرمایه گذاری OpenAI این شرکت به عنوان یک مشارکت “که باعث ایجاد نوآوری و رقابت بیشتر در هوش مصنوعی شده و در عین حال استقلال هر دو شرکت را حفظ کرده است.” مایکروسافت در حال حاضر یک کرسی ناظر بدون رای در هیئت مدیره OpenAI دارد که به گفته اسمیت، “بسیار متفاوت از یک خرید” است.

سخنگویان آمازون و آنتروپیک از اظهار نظر خودداری کردند. مایکروسافت، آلفابت و OpenAI بلافاصله به درخواست اظهار نظر از طرف Engadget پاسخ ندادند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-ftc-is-investigating-microsoft-amazon-and-alphabets-giant-investments-into-ai-startups-190939602.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/the-ftc-is-investigating-microsoft-amazon-and-alphabets-giant-investments-into-ai-startups-190939602.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *