FTC مایکروسافت را به ارائه نادرست برنامه های Activision Blizzard خود پس از اخراج متهم می کند

یک هفته پس از اینکه مایکروسافت نزدیک به ۲۰۰۰ کارمند خود را در بخش بازی خود اخراج کرد، کمیسیون تجارت فدرال مایکروسافت را به تناقض با تعهد خود مبنی بر اجازه دادن به Activision Blizzard برای فعالیت مستقل پس از خرید متهم کرد. FTC شکایت کرد در یک دادگاه تجدید نظر فدرال روز چهارشنبه، با این استدلال که کوچک سازی هفته گذشته، که بر کارکنان اکتیویژن بلیزارد تأثیر گذاشت، "با اظهارات مایکروسافت در این روند در تناقض است." FTC درخواست توقف موقت خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را دارد زیرا این شرکت در حال بررسی بیشتر مسائل ضد تراست احتمالی است.

در استدلال های خود به FTC در مورد دو سال گذشته، مایکروسافت گفت که Activision Blizzard را به عنوان یک خرید عمودی در نظر می گیرد و پیشنهاد کرد که نیازی به اخراج ندارد زیرا هیچ تعدیلی وجود نخواهد داشت. در ۳۰ ژانویه، مایکروسافت اعلام کرد که چنین است کاهش ۱۹۰۰ شغل پس از شناسایی در سراسر Activision Blizzard، ZeniMax و Xbox "مناطق همپوشانی" به طور خاص بین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد. این اختلاف هسته اصلی شکایت FTC است.

"برنامه اخیر مایکروسافت برای حذف ۱۹۰۰ شغل در بخش بازی های ویدیویی خود، از جمله در واحد اکتیویژن تازه خریداری شده خود، با اظهارات فوق در این دادگاه مغایرت دارد." در شکایت FTC آمده است. "به طور خاص، طبق گزارش‌ها، مایکروسافت اعلام کرده است که اخراج‌ها بخشی از یک «طرح اجرایی» است که «مناطق همپوشانی» بین مایکروسافت و اکتیویژن را کاهش می‌دهد، که با پیشنهاد مایکروسافت به این دادگاه مبنی بر اینکه این دو شرکت به طور مستقل پس از ادغام فعالیت خواهند کرد، مغایرت دارد."

اگرچه سازمان رقابت و بازار انگلستان خرید ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت را تایید کرد از اکتیویژن بلیزارد در ماه اکتبر، FTC رضایت خود را در مورد نگرانی های ضد تراست خود مشاهده نکرده است. FTC هنوز در حال به چالش کشیدن خرید است، به این معنی که این احتمال وجود دارد که مایکروسافت مجبور شود تمام یا بخشی از Activision Blizzard را واگذار کند.

در شکایت روز چهارشنبه، FTC استدلال کرد که اخراج های اخیر همچنین توانایی خود را برای دستور دادن به کارمندانی که تحت تأثیر منفی قرار گرفته اند، تضعیف می کند.

اخراج های مایکروسافت هم می پیوندند بهمن شلیک دسته جمعی در صنعت بازی های ویدئویی، به ویژه در چند ماه گذشته. تخمین زده می شود که در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰۵۰۰ نفر در بازی های ویدیویی شغل خود را از دست دادند – و در حال حاضر در سال ۲۰۲۴، ۶۰۰۰ کارگر اخراج شده اند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/ftc-accuses-microsoft-of-misrepresenting-its-activision-blizzard-plans-after-layoffs-215502314.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/ftc-accuses-microsoft-of-misrepresenting-its-activision-blizzard-plans-after-layoffs-215502314.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *