Google One به ۱۰۰ میلیون مشترک رسید

این عدد نقطه عطف پس از سال‌ها تلاش Google برای وادار کردن کاربران Gmail، Drive و Photos به پرداخت هزینه به دست آمد.

مدیر عامل گوگل ساندار پیچای روز جمعه اعلام کرد شرکت او ۱۰۰ میلیون اشتراک در Google One ثبت کرده است، سرویس اشتراک همه‌کاره آن که فضای ذخیره‌سازی اضافی را برای سرویس‌های رایگان مانند Gmail، Drive، و Photos و همچنین دسترسی به ویژگی‌های بیشتر باز می‌کند.

رسیدن به نقطه عطف، تلاش های شرکت را برای دور کردن مردم از برنامه های رایگان خود، مانند توقف فضای ذخیره‌سازی نامحدود Google Drive برای عکس ها سرویس YouTube Premium Google نه سال طول کشید تا به آنجا برسد، اما این نیز، اخیرا ۱۰۰ میلیون مشترک دریافت کرده استبه لطف حذف تبلیغات و ویژگی‌های اضافی مانند موسیقی یا پخش جریانی با کیفیت بالا (و همزمان با ایجاد تغییراتی در YouTube سرکوب مسدود کننده های تبلیغاتی).

این شرکت هنگام انتشار درآمد سه ماهه چهارم خود در ماه گذشته اعلام کرده بود که به مرز ۱۰۰ میلیون رسیده است و میلیارد دلار برای اخراج هزینه کرد و به این نکته اشاره کرد که هفته گذشته هنگام راه‌اندازی یک ردیف طرح AI Premium.

طرح جدید هوش مصنوعی مشابه طرح Google One Premium سالانه ۱۰۰ دلاری این شرکت است که با ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و ویژگی‌های دیگری مانند VPN و نظارت بر وب تاریک ارائه می‌شود، به جز اینکه دو برابر گران‌تر است. این به کاربران امکان دسترسی به نسخه تقویت‌شده Gemini را می‌دهد نام جدید برای چت ربات Bard آنو به زودی دسترسی به آن ویژگی های مولد هوش مصنوعی را در سرویس هایی مانند Gmail و Docs اضافه خواهد کرد.

با توجه به بخش عیب یابی گوگل صفحه پشتیبانی برای ثبت نام های AI Premium، کاربران نمی توانند از طریق پرداخت های اپ استور اپل در طرح AI Premium مشترک شوند، بنابراین برای اشتراک، ابتدا باید آن طرح را لغو کنید. همچنین، نمی‌توان آن را در بین گروه‌های خانواده به اشتراک گذاشت.

تصحیح ۱۰ فوریه ۲۰۲۴، ساعت ۷:۴۴ عصر به وقت شرقی: این مقاله قبلاً گفته بود که طرح استاندارد Google One Premium 100 دلار در ماه است، اما باید در سال گفته می شد. که تصحیح شده است. ما از اشتباه پشیمانیم


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/10/24068539/google-one-100-million-subscribers-g-suite-ai-premium-gemini

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *