Granblue Fantasy: Relink نقد و بررسی – نبرد عالی در زمان واقعی این اکشن-RPG را دنبال می کند

یک سیستم مبارزه واقعا عالی و اپیزودهای شخصیت محور منظم، یک داستان متقاعد کننده را تکمیل می کند، اما فعالیت های جانبی ضعیف و برخی از سنگ اندازی های تند آن را متوقف می کند.

در یک نگاه، Granblue Fantasy: Relink، بازی اکشن-RPG Cygames که نسخه اصلی ۲۰۱۴ را دنبال می کند، دارای تمام اجزای اصلی چیزی است که به راحتی قابل رد است، از جمله تمام کلیشه های ژانر معمولی مانند حس مد غیر عملی و صداهای مزاحم. اما آنچه در زیر است بسیار ارزش وقت شما را دارد. این یک داستان عمیق از آزار والدین است، و تلاش‌های کودک برای بیرون آمدن از زیر سایه والدین و برقراری دوباره زندگی خود – و طبیعتاً یک سیستم مبارزه‌ای دارد که باید در کنار آن پیش برود.

این داستان واقعاً نیروی محرکه در Granblue Fantasy: Relink است، مخصوصاً در اواخر بازی. آنتاگونیست اصلی لیلیت در تلاش است تا پایان جهان را به همراه داشته باشد و فرزندخوانده‌اش، آید، را دستکاری کند تا هرکسی را که در مسیر او قرار می‌گیرد، سرکوب کند. تلاش‌های اید برای رهایی اغلب بر طرح اصلی نجات جهان ارجحیت دارد، و این چیز بدی نیست – تلاش برای کمک به آید یک داستان واقعاً قانع‌کننده است.

به همان اندازه پنهان در زیر سطح Granblue Fantasy: Relink این واقعیت است که بی سر و صدا دنباله RPG 2014 از آهنگساز کهنه کار Final Fantasy، Nobuo Uematsu و هنرمند Hideo Minaba است – یکی بعداً به یک انیمه در سال ۲۰۱۷ و یک بازی جنگی در سال ۲۰۲۰ تبدیل شد. کمی بهتر بدانند این بار، تمام قهرمانان اصلی برای یک مسابقه دیگر بازگشته اند، از جمله قهرمان داستان، کاپیتان، راکم خردمند، کاتالینا رواق، و یوجن خشن، که همگی Skyfarers را تشکیل می دهند که در میان ابرها در بالای یک قایق پرنده بزرگ حرکت می کنند.

تریلر راه اندازی Ganblue Fantasy: Relink آن را در عمل نشان می دهد.در یوتیوب تماشا کنید

همانطور که گفته شد، Relink نیز ماهیت مستقلی از بازی اصلی دارد. هر شخصیت دارای قسمت‌های «سرنوشت» است که به صورت ماجراجویی‌های متنی کوچک در نقاط خاصی در Relink پخش می‌شوند و به بررسی عمیق‌تر شخصیت‌شان می‌پردازند. چند سرنوشت اول برای هر قهرمان بازتابی بر داستان آنها تا به امروز است، و همانطور که آنها تهدید می کنند کمی بیش از حد رو به عقب باشند، سرنوشت ها هوشمندانه چرخش می کنند تا داستان های جانبی کمی را برای همه ارائه دهند.

به عنوان مثال، راکام برای نجات کشتی کسی که منبع مادام العمر امیدها و رویاهای اوست طناب می زند، در حالی که یوجن به یک غریبه کمک می کند تا غم و اندوه و ناامیدی خود را نسبت به همسر متوفی پردازش کند. The Fates در نقاط خاصی از بازی ۲۰ ساعته باز می شود، بنابراین شما به طور دوره ای انگشتان پای خود را در این داستان های فرعی اغلب لمسی فرو می برید که مدتی از کار افتادگی هیولاهای چماق دار را به طور مکرر در سر می گیرند.


Granblue Fantasy: Relink نقد و بررسی – نبرد عالی در زمان واقعی این اکشن-RPG را دنبال می کند


اسکرین شات پیوند مجدد Granblue Fantasy که Id و Lyria را نشان می دهد.


اسکرین شات پیوند مجدد فانتزی Granblue که نشان می‌دهد طرف در حال تکمیل یک تلاش است.


اسکرین شات Granblue Fantasy Relink که Vyrn، قهرمان داستان و Lyria را نشان می‌دهد.

اعتبار تصویر: XSeed / Eurogamer

اما با این حال، مبارزات بی‌درنگ ستاره فیلم Granblue Fantasy: Relink است. طبیعتاً سریع است و با تکیه بر جاخالی‌ها و بازی‌های لحظه آخری در برابر دشمنان هیولا، پنجره‌های کوتاهی از شکست‌ناپذیری ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد دکمه‌ها را برای رسیدن به خانه له کنید. نبرد Relink گاهی اوقات به آن قلمرو دکمه‌زنی سرگردان می‌شود، به‌ویژه در برابر دشمنان سرسخت‌تر، اما هرگز بیشتر از چند ثانیه طول نمی‌کشد تا مجبور شوید از سلاح‌ها و دست‌های دراز شده دور بزنید.

هر شخصیت اصلی روش متفاوتی را برای بازی ارائه می‌کند – روزتا می‌تواند خارها را از زمین احضار کند تا در فاصله‌ای معین به حریفان حمله کنند، در حالی که تک‌تیرانداز یوجن به شما اجازه می‌دهد به صورت دستی از طریق یک میدان اول شخص مانند هدف قرار دهید تا به صورت دستی نقاط ضعیف یک جانور را هدف قرار دهید. هر چند کاتالینا و آیو یک زوج مورد علاقه شخصی هستند – اولی می تواند متحد طیفی عظیمی را به میدان نبرد احضار کند، در حالی که دومی با آتش و توانایی های رعد و برق مبتنی بر منطقه دشمنان را می سوزاند و از بین می برد.

حتی پس از ده ها ساعت در Relink، همه چیز واقعا راضی کننده است. آسیب رساندن مداوم به دشمن، یک گیج‌سنج ایجاد می‌کند، که به شما امکان می‌دهد برای یک حمله بزرگ «Link Attack» متحد شوید و با متحدی متحد شوید تا یک ضربه قاطع پر زرق و برق بزنید. حرکت چشمان خود از سنج، به حملات و توانایی های خود، به حملات دشمن، راه بسیار خوبی برای نگه داشتن شما است و انبوهی از دشمنان مختلف Relink مانند اجنه و وایورن ها به این معنی است که هرگز از نبرد با همان دشمن قابل پیش بینی خسته نمی شوید. دوباره


اسکرین شات Granblue Fantasy Relink که قهرمان داستان را در حال آماده شدن برای نبرد نشان می دهد.


اسکرین شات Granblue Fantasy Relink که یک رئیس را نشان می دهد.


اسکرین شات Granblue Fantasy Relink که قهرمان داستان را نشان می دهد.


اسکرین شات Granblue Fantasy Relink که کشتی هوایی مهمانی را نشان می دهد.

اعتبار تصویر: XSeed / Eurogamer

همچنین کمک به تنوع این واقعیت است که Granblue Fantasy: Relink تقریباً دوجین شخصیت لعنتی را برای باز کردن قفل و بازی به عنوان خارج از بازیگران اصلی ارائه می دهد. این به نوعی یک جمع‌آورنده شخصیت Genshin Impact است: شما به‌طور دوره‌ای قفل بلیط‌هایی را برای انجام مأموریت‌های جانبی مخصوصاً تنبیهی باز می‌کنید، که می‌توان آن‌ها را با شخصیت مورد نظرتان مبادله کرد. جدا از توانایی‌های عنصری یک فرد، این تصمیم صرفاً برای افرادی که انتخاب می‌کنید یک تصمیم مبتنی بر حس است – هیچ شخصیتی «بهتر» از دیگری نیست، آنها فقط در سبک‌های بازی متفاوت هستند، چه ضربه‌های سریع یا پرتاب‌های سنگین با یک سلاح بزرگ.

Granblue Fantasy: سیستم عنصری Relink سرسخت نیست، فقط در آنجاست که بخواهید از آن استفاده کنید. یک قهرمان از نوع آب در برابر یک دشمن آتشین معجزه می کند، که فقط عقل سلیم است، اما Relink در واقع شما را به خاطر مبارزه واقعی با آتش با آتش تنبیه نمی کند – اگر بخواهید در یک نبرد زمان کمی راحت تر خواهید داشت. به سیستم عنصری توجه کنید. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید زمان خود را در کمترین زمان ممکن در جستجوی کم‌ترین زمان ممکن به دست آورید، به‌عنوان یک لایه اضافی عمل می‌کند.

شما می توانید Skyfarers اصلی را به طور کامل برای یک مهمانی از قهرمانان باز شده از طریق سیستم بلیط که اصلاً در داستان فراگیر Granblue Fantasy: Relink نقشی ندارد تغییر دهید. به نظر می رسد بسیار دلخراش است، و به نوعی همینطور است، اما آنقدر غیرقابل معذرت خواهی عجیب و غریب است که همه چیز شما را غرق می کند، زیرا انبوهی از قهرمانان متفاوت با توانایی ها و مهارت های قابل ارتقا برای سفارشی سازی و بازی در اختیار شما قرار می گیرد. با این حال، نقطه ضعف اصلی این است که تازه واردها به سطح قهرمانان شما که بیشترین بازی را انجام داده اید، نمی رسند. شما به راحتی می توانید با یک قهرمان سطح ۳۰ روبرو شوید که به فهرست ستاره های سطح ۵۰ فرد شما ملحق می شود، که شما را در موقعیت کمی دشوار قرار می دهد که مکرراً ماموریت های جانبی اختیاری را برای تسطیح آنها انجام دهید یا آنها را در غبار رها کنید.


اسکرین شات Granblue Fantasy Relink که درخواست‌های جانبی را نشان می‌دهد.


پیوند مجدد فانتزی Granblue نشان می دهد که طرف مقابل یک هدف جستجو قرار دارد.


اسکرین شات Granblue Fantasy Relink که قهرمان داستان و آیو را نشان می دهد.

اعتبار تصویر: XSeed / Eurogamer

این بسیار تاسف بار است – به این معنی است که برخی از تجربی ترین و دیوانه ترین شخصیت های Granblue Fantasy: Relink در معرض خطر کنار گذاشته شدن فوری هستند – اما با این حال، اگر حال و هوای شما ایجاد شود، به راحتی می توانید ده ها ساعت را صرف ترکیب قهرمانان در مهمانی های مختلف کنید و آنها را از طریق Monster اختیاری ارتقا دهید. شکار به سبک شکارچی. اینگونه است که مطالب جانبی Granblue Fantasy: Relink به طور انحصاری ارائه می شود: از طریق یک پیشخوان در مرکز شهر. شما مأموریتی را به انتخاب خود آغاز می کنید، که ممکن است سرنگونی یک رئیس ترسناک یا کشتن دشمنان در یک محدودیت زمانی باشد، همه اینها با حزبی که انتخاب می کنید.

همچنین در اینجاست که پایان بازی Granblue Fantasy: Relink کمی از هم می پاشد. در یک بازی Monster Hunter، دشمنان و ماموریت‌هایی مانند این را برای ساختن قطعات از بین می‌برید، که سپس می‌توانید از آن‌ها برای ساخت ابزارهای مبتنی بر عنصر مناسب برای بیرون کردن دیگر هیولاها استفاده کنید. در Relink، این فقط یک مورد کسب درآمد و ساخت مواد برای ارتقاء قهرمانان خود و قوی تر کردن آنها است. نیروی محرکه این است که به سادگی ویژگی‌های حمله و سلامت قهرمان خود را برای یک امتیاز ترکیبی بهتر برای انجام ماموریت‌های سخت‌تر ارتقا دهید. همراه با فقدان واقعی شخصی سازی شخصیت در اینجا، پایان بازی Granblue Fantasy: Relink پس از تکمیل داستان اصلی تا حدودی بی هدف می شود. اگر مأموریت‌های جانبی را برای آسان‌تر کردن مأموریت‌های داستانی اصلی انجام نمی‌دهید، اصلاً اهمیت زیادی برای سنگ‌زنی وجود ندارد.


اسکرین شات Granblue Fantasy Relink که یک شخصیت مهمان را نشان می دهد.


اسکرین شات Granblue Fantasy Relink که یک شخصیت مهمان را نشان می دهد.

اعتبار تصویر: XSeed / Eurogamer

تنها هدف دیگر خارج از پاور آسیاب خالص، بازپس گیری یادداشت های روزانه یک فرد خاص، درست در پایان بازی است. اگر به صراحت بگوییم چه کسی، داستان را خراب می‌کند، اما کافی است بگوییم که این انگیزه کافی برای ده‌ها ساعت جستجوی مکرر به سبک شکار نیست. به این واقعیت اضافه کنید که شکار پایان بازی در بخش‌های کوچک‌تری از نقشه‌هایی که قبلاً در داستان بازی کرده‌اید اتفاق می‌افتد، و اصلاً انگیزه زیادی برای ادامه مبارزه پس از پخش تیتراژ وجود ندارد.

دیگر فعالیت‌های جانبی Relink متأسفانه به حوزه‌های fetch quests منتقل می‌شوند. این به معنای واقعی کلمه همه ماموریت‌های جانبی را شامل می‌شود: شخصی از شما می‌خواهد تعداد معینی از آیتم‌ها را دریافت کنید، و شما متعهد می‌شوید. این یک فرصت ناامیدکننده از دست رفته برای گسترش مردمی است که در جزایر بزرگ در میان دریایی از ابرها زندگی می کنند، بنابراین آنها تا حد زیادی به عنوان یک جمعیت بی چهره باقی می مانند که ما در طرح اصلی از نابودی نجات می دهیم زیرا ما خوب هستیم. مردم، نه به این دلیل که واقعاً ارزش نجات دادن دارند.

در مجموع، و تا حدودی طعنه آمیز، به این معنی است که Granblue Fantasy: Relink در واقع یک اکشن-RPG عالی در زمان واقعی است، که فقط زمانی که کمی نزدیکتر نگاه کنید، دچار تزلزل می شود. بازی در نقش شخصیت‌های خاص یکی از بهترین و بدون فیلترترین سرگرمی‌هایی است که من در یک بازی اکشن در طول سال‌های گذشته داشته‌ام، در حالی که قسمت‌های Fate تا حد زیادی مکمل و گسترش بسیاری از شخصیت‌ها هستند، که متاسفانه برخی از آن‌ها توسط شخصیت‌های نامتناسب در گرد و غبار رها شده‌اند. سیستم تسطیح حیف است که فعالیت‌های جانبی سنگین و ماموریت‌های اختیاری تا حدودی زائد، به‌ویژه در بازی آخر، نمی‌توانند با اوج نبردهای مجلل و دیوانه‌وار آن برابری کنند.

یک نسخه از Granblue Fantasy: Relink برای بررسی توسط XSeed Games ارائه شد.


منبع: https://www.eurogamer.net/granblue-fantasy-relink-review?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *