GTA 6 فوق‌العاده به نظر می‌رسد – و می‌تواند لحظه بزرگی برای بازنمایی معلولیت باشد

بزرگترین رویداد بازی در سال ۲۰۲۳، تریلر رونمایی GTA 6 بود. الان هم دارم بهش فکر میکنم Rockstar در این هنر مهارت دارد که دنیای بازی را برای چند دقیقه مکث کند تا چیزی مجلل و شگفت‌انگیز را تجربه کند. بازی های آنها تفکر بزرگ را تشویق می کند. من می‌خواهم این نسخه جدید نقشه Vice City بزرگ‌ترین نسخه در تاریخ باشد، حتی اگر در حال حاضر از بازی‌های بزرگ جهان باز خسته شده‌ام.

من جذب یک ماسه‌بازی جهان باز شده‌ام تا بتوانم آن احساس زودگذر و زودگذر غوطه‌وری را بگیرم. تریلر GTA 6 جوهره واقعی غوطه وری را برای من ارائه کرد. اگر از من بپرسید، بخش مهمی از غوطه ور شدن، قدرت بازی برای ماندن در هوشیاری شماست، حتی پس از اینکه کنترلر را زمین گذاشتید و تلویزیون را خاموش کردید، و مانع بین واقعیت و ساختگی را محو کردید.

من ساعت ها در GTA 5 به عنوان تجسم ترور فیلیپس، مایکل دی سانتا و فرانکلین کلینتون گذراندم. می دانید، فقط در حال گشت و گذار در اطراف لس سانتوس و گوش دادن به ایستگاه های رادیویی، کسب درآمد به عنوان راننده تاکسی، مواجهه با برخوردهای تصادفی خنده دار یا ایجاد آشفتگی کامل ۵ ستاره. این سطح از غوطه ور شدن من را از طریق صفحه نمایشم به جهان و روایت GTA 5 مانند پیشگویی اولیه Alan Wake 2 کشاند. Cyberpunk 2077 و Red Dead Redemption 2. من مطمئن هستم که شما سنگ محک خود را برای این کار دارید!


GTA 6 فوق‌العاده به نظر می‌رسد – و می‌تواند لحظه بزرگی برای بازنمایی معلولیت باشدتریلر Grand Theft Auto VI 1


این هم تریلر GTA 6.

برای من، باورپذیری کلیدی برای غوطه ور شدن است – منظورم نوعی باورپذیری است که می توانید در بازی هایی مانند The Witcher و Cyberpunk پیدا کنید. این‌ها بازی‌های تخیلی و علمی تخیلی هستند، اما من آنها را باور می‌کنم زیرا وقتی من در درون آنها هستم، دنیاها احساس منسجمی می‌کنند. به گمان من این ترکیبی از عناصر زیادی است. وفاداری گرافیکی، فیزیک موهای بی عیب و نقص و تنوع NPC که در تریلر GTA 6 نشان داده شده است، قدرت Rockstar را در سوق دادن نسل فعلی کنسول ها برای ایجاد تجربیات باورپذیر نشان می دهد. این تیم به وضوح با نگاهی بسیار دقیق به دنیای واقعی و تلاش برای تسخیر ذات آن بازی می سازد.

GTA 6 اولین فرصتی است که Rockstar به طور مستقیم دنیای مدرن را به هجو می آورد – مکان عجیبی که بیش از یک دهه پس از ورود GTA 5 در آن قرار داریم. تریلر نشان می‌دهد که تیم نگاه عمیق‌تری به جنبه‌های عجیب و غریب جامعه‌ای خواهد داشت که توسط رسانه‌های اجتماعی اداره می‌شود و این کار را از طریق یک لنز طنز انجام می‌دهد. Vice City همانطور که در تریلر دیده می‌شود ویژگی‌هایی را دارد که برای احساس یک شهر واقعی زندگی‌شده، اشغال شده توسط انواع مختلف مردم، فرهنگ‌های مختلف، انواع وسایل نقلیه و یک اکوسیستم کامل حیوانی برای کشف کردن، لازم است. امیدوارم کلیپ تمساح که برای خرید چیزی وارد مغازه می‌شود – فکر می‌کنم نخ دندان است – فقط یک صحنه کوتاه نباشد. من امیدوارم که این یک گیم پلی اضطراری باشد، زیرا من دائماً با استفاده از تمساح از یک مغازه سرقت می کنم. چه کسی نمی خواهد؟

از نظر گرفتن بافت واقع گرایانه جهان فراتر از تمساح؟ GTA 5 ما را با لستر کرست آشنا کرد، نابغه جنایت‌کار که اتفاقاً با یک ناتوانی جسمی زندگی می‌کرد که برای بسیج کردن هم به چوب و ویلچر نیاز داشت. تعامل با شخصیت معلولی که با محدودیت‌هایش شناسایی نمی‌شود و برای استعدادهایش مفید است، همیشه فوق‌العاده است، حتی زمانی که استعدادهایشان کاملاً مجرمانه است. به عنوان یک فرد معلول، زندگی من به عنوان “مبارزه روزانه” شناخته نمی شود. من خیلی بیشتر از محدودیت‌هایم هستم، اما بسیاری از مردم در تلاش هستند تا ناتوانی را ببینند یا احساس کنند که یک ناتوانی ۱۰۰ درصد زندگی‌اش را می‌گیرد. دیستروفی عضلانی دوشن من فقط ۲۵ درصد ویوک است، اما شخصیت، رویاها، سرگرمی ها و آرزوهای من چیزی است که واقعاً مرا به عنوان یک فرد تعریف می کند. روایت‌های ناتوان این قدرت را دارند که داستان‌ها را بالا ببرند، ما عمق و ظرافت داریم تا اجازه دهیم زندگی جدید در روایت‌های کهنه نفوذ کند.

لستر کرست نشان می‌دهد که Rockstar تجربه ایجاد واقع‌گرایی معلولیت را دارد، بنابراین بزرگترین امید من این است که GTA 6 با گنجاندن شخصیت‌های بیشتر با انواع ناتوانی‌ها، چه به عنوان شخصیت‌های پشتیبان یا به‌عنوان NPCهایی که در جهان پرسه می‌زنند، این کار را ارتقا دهد. این سطح از بازنمایی معلولان، پیشگامانه خواهد بود، و سایر بازی‌های جهان باز مانند Cyberpunk 2 را، هر شکلی که ممکن است داشته باشد، به افراد ناتوان سوق می‌دهد و گزینه‌هایی برای خلق شخصیت برای پروتزهای مختلف یا شاید ویلچر ارائه می‌دهد.

هدف GTA 6 ایجاد تکامل بعدی در طراحی جهان باز، با وفاداری گرافیکی برای ساخت یک بازی با شخصیت هایی است که به دلیل تنوع NPC پیشرفته، تقریباً از واقعیت قابل تشخیص نیستند. تنها جنبه ای از بازی که ممکن است تفاوت بین واقعیت را برجسته کند، پاک کردن تقریباً ناتوانی است. لستر کرست نمی تواند تنها شخصیت دارای معلولیت در دنیای GTA باشد.

(تا زمانی که من اینجا هستم، در کنار نمایش معلولیت، برای Rockstar ایده آل است که پشتیبانی دسترسی خود را بهبود بخشد، به خصوص با حذف دکمه قدیمی mash-X-to-sprint و اضافه کردن کلیدهایی برای اعمال خاصی مانند هدف گیری یا باز کردن چرخ سلاح من ایمان دارم که Rockstar به دلیل دسترسی اختصاصی خود به بن بیلیس، دسترسی خود را بهبود خواهد بخشید.)

GTA 6 قرار است بزرگ‌ترین بازی تاریخ باشد، اما پیشرفتی که می‌تواند در ارائه ناتوانی‌ها به ارمغان بیاورد، واقعاً برای اولین بار در تاریخ امکان‌پذیر است. من برای آن اینجا هستم.


منبع: https://www.eurogamer.net/gta-6-looks-stellar-and-it-could-be-a-huge-moment-for-disability-representation?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *