Horizon Forbidden West: بهترین تنظیمات رایانه شخصی بسیار شبیه به انتخاب های Guerrilla برای پلی استیشن ۵ است.

اکنون که Horizon Forbidden West برای رایانه شخصی منتشر شده است و زمان زیادی را با عرضه نهایی بازی سپری کرده‌ایم، می‌توانیم برخی از پایان‌های شل را که پس از اولین نگاه هفته گذشته معلق مانده بودند، به‌همراه داشته باشیم. تنظیمات بهینه شده چگونه به نظر می رسند؟ Steam Deck چطور؟ و آیا مشکلات طولانی مدتی وجود دارد که باید در به روز رسانی های آینده مورد توجه قرار گیرد؟

با شروع آن تنظیمات بهینه سازی شده بسیار مهم، بینش بیشتری برای انتخاب های خود به واسطه خودمان داشتیم گفتگوی عمیق با Guerrilla Games و Nixxes، همانطور که در Eurogamer هفته گذشته مستند شد. به عنوان مثال، برخی از تنظیمات به منظور کامل بودن وجود دارد، اما واقعاً بر عملکرد اکثر رایانه های شخصی بازی تأثیر نمی گذارد. برای شروع از انسداد محیطی استفاده کنید. یک گزینه SSAO و قابلیت خاموش کردن آن وجود دارد – و بس. برد عملکرد در غیرفعال کردن آن بی‌اهمیت است، بنابراین آن را ادامه دهید. این همان چیزی است که در مورد سایه های فضای صفحه نمایش وجود دارد. چنین گزینه هایی ممکن است به نفع Steam Deck و سخت افزار با مشخصات بسیار پایین وجود داشته باشد، اما باید برای اکثر کاربران باقی بماند.

فراتر از آن، برخی از تنظیمات پیش‌تنظیمی وجود دارند که می‌توان با خیال راحت «تا حداکثر» در بهترین سنت رایانه‌های شخصی و بدون تأثیرگذاری بیش از حد در عملکرد، آن‌ها را افزایش داد. PS5 بسیاری از بافت‌های خود را با فیلتر ناهمسانگرد ۴ برابری ارائه می‌کند، اما هزینه فیلتر بافت در رایانه شخصی حداقل است، به این معنی که ۱۶ برابر کاملاً قابل دوام است. شما می خواهید جزئیات را ۸ برابر نسبت به نسخه کنسول افزایش دهید، اما در RTX 3070، هیچ تاثیری در عملکرد تا ۱۶ برابر وجود ندارد. کیفیت مو را می‌توان در حداکثر (یعنی «بالا») اجرا کرد زیرا با PS5 مطابقت دارد و در حالی که تنظیمات کیفیت پایین‌تری در دسترس است، افزایش نرخ فریم بسیار ناچیز است – حتی در ۴K اصلی در همان RTX 3070.


Horizon Forbidden West: بهترین تنظیمات رایانه شخصی بسیار شبیه به انتخاب های Guerrilla برای پلی استیشن ۵ است.رایانه شخصی Horizon Forbidden West – تنظیمات بهینه شده در مقابل PS5 – خرابی DF


جدول تنظیمات شما در زیر پنهان شده است، اما در اینجا به پیکربندی بهینه شده خود رسیدیم.

فراتر از آن، همه چیز جالب تر می شود. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، سطح جزئیات کیفیت LOD های هندسی در فاصله را کاهش می دهد. پایین آمدن به سطح بالا عملکرد را تا هشت درصد، متوسط ​​را تا ۱۴ درصد و بسیار پایین را نزدیک به ۲۰ درصد بهبود می بخشد. تنظیمات بهینه شده در مورد ارائه حداکثر کیفیت ممکن با هزینه عملکرد عادلانه است – و من در اینجا بالا را توصیه می کنم زیرا تفاوت در مقایسه با متوسط ​​قابل توجه است. در مورد سایه‌ها هم همین‌طور است، جایی که با افت از خیلی بالا به بالا، ۱۰ امتیاز افزایش می‌یابد. با کاهش بیشتر، بردهای بیشتری وجود دارد، اما سایه‌ها کپک‌تر و مستعار می‌شوند.

یکی دیگر از تنظیمات مهم کیفیت شفافیت است. معادل حالت عملکرد PS5 “پیش‌فرض” است که به نظر می‌رسد عناصری مانند آب را با وضوح یک چهارم اجرا می‌کند و دلیل خوبی دارد – در RTX 3070 تنظیمات پیش‌فرض ۱۷ درصد سریع‌تر از گزینه ترجیحی با وضوح بالا است. با این حال، پیش‌فرض خوب است و ممکن است از کاهش شدید نرخ فریم در صحنه‌های شلوغ‌تر جلوگیری کند.

کیفیت ابر گزینه بسیار جالبی است. در برخی از سناریوها ممکن است اصلاً تفاوتی بین تنظیمات متوجه نشوید و ممکن است وسوسه پایین آمدن در اینجا وجود داشته باشد، اما اگر از دستگاه‌های ارتقاء‌دهنده مانند DLSS، FSR2 یا XeSS استفاده می‌کنید، از رزولوشن‌های پایین‌تر نیز ارتقاء می‌یابند و در نتیجه الایس و آثار باستانی بنابراین، در PS5، حالت عملکرد با وضوح کمتر در واقع از یک پیش تنظیم با کیفیت بالاتر از حالت کیفیت برای کاهش اثر استفاده می کند. با توجه به اینکه قیمت آن خیلی گران‌تر نیست – حتی در ۴K بومی در RTX 3070 – اگر از وضوح پایین‌تر یا بالا مقیاس‌گذاری می‌کنید، تنظیمات بسیار بالا را برای تنظیمات بهینه پیشنهاد می‌کنم.

کامپیوتر بهینه شده عملکرد PS5 حالت PS5 40fps کیفیت PS5
کیفیت بافت وابسته به پردازنده گرافیکی* خیلی بالا خیلی بالا خیلی بالا
فیلتر بافت ۱۶ برابر ۲x/4x/8x ۲x/4x/8x ۲x/4x/8x
کیفیت سایه بالا بالا بالا بالا
عمق میدان بالا بالا بالا بالا
سطح جزئیات بالا بالا بالا بالا
کیفیت زمین بالا یا خیلی زیاد بالا بالا بالا
کیفیت جمعیت بالا بالا بالا بالا
کیفیت مو بالا بالا بالا بالا
انسداد محیطی SSAO SSAO SSAO SSAO
بازتاب های فضای صفحه بالا بالا بالا بالا
کیفیت آب بالا بالا بالا بالا
کیفیت ابر خیلی بالا بالا خیلی بالا بالا
شفافیت پیش فرض پیش فرض کیفیت بالا کیفیت بالا
نقشه انسداد پارالاکس بر بر بر بر

* تنظیمات بافت بالا یا خیلی بالا را توصیه می کنیم (خیلی شبیه به هم هستند) اما کاربران پردازنده های گرافیکی ۸ گیگابایتی نباید از تنظیمات بالا در وضوح بالاتر از ۱۴۴۰p استفاده کنند.

یکی دیگر از پیروزی‌های آسان برای عملکرد در گیم‌پلی، تنظیم کیفیت عمق میدان است، و افزایش پنج نقطه‌ای را ارائه می‌کند – اما برای تنظیمات بهینه‌سازی شده اصلی همین است. بقیه تأثیر عملکرد یا دستاوردهای کیفی کمی دارند. با در نظر گرفتن همه این موارد، معادل های PS5 خوب هستند و همیشه در تنظیمات بالا ثابت می شوند.

با این حال، GPU VRAM مهم است. اگر یک پردازنده گرافیکی ۸ گیگابایتی دارید، اگر بازی را تا ۱۴۴۰p اجرا کنید، تنظیمات کیفیت بافت بالا کاملاً خوب و کارآمد است. در رزولوشن های بالاتر از ۱۴۴۰p برای بافت های بالا به VRAM بیشتری نیاز خواهید داشت، در غیر این صورت از حافظه سیستم صفحه بندی می کنید و عملکرد از بین می رود. نحوه مقیاس‌بندی بافت‌های Horizon Forbidden West بر اساس هر صحنه متفاوت است (ویدئوی بالا همه را توضیح می‌دهد، اما در نهایت، رسانه می‌تواند برای برخی نماها خوب باشد، اما برای برخی دیگر کمتر خوب است.

با جابه‌جایی به RTX 2070 Super (که اساساً یک لمس کندتر از ۲۰۸۰ و یک DF مورد علاقه طولانی‌مدت برای معادل‌سازی کنسول)، ۱۲ درصد از تنظیمات حداکثر به معادل‌های بهینه‌شده کاهش می‌یابد. این یک برد بزرگ نیست، اما از نظر کیفیت تصویر، رایانه شخصی هنگام استفاده از DLSS همراه با مقیاس بندی وضوح پویا، کف را با حالت عملکرد شطرنجی PS5 پاک می کند. شما در حال افزایش بسیار زیادی در عملکرد نسبت به وضوح بومی به علاوه افزایش از ترفندهای تنظیمات بهینه شده هستید. DRS به شدت در همه حالت ها در PS5 استفاده می شود و شما باید از آن در رایانه شخصی نیز استفاده کنید. این بازی را تغییر می دهد.


تصویر جلد برای ویدیوی یوتیوبHorizon Forbidden West PC vs PS5: Enhanced Features, Performance Tests + Boosts Quality Image!


اولین ویدیوی نگاه ما از هفته گذشته مروری است بر پورت و آنچه که درست فراتر از عملکرد به تنهایی انجام می دهد.

در ادامه، من برای آزمایش بازی در Steam Deck هیجان‌زده بودم، اما با نسخه فعلی، توصیه می‌کنم آن را رد کنید. حتی در ۷۲۰p در پایین‌ترین تنظیمات با مقیاس‌بندی رزولوشن پویا، مشکلات واقعی در حفظ ۳۰ فریم در ثانیه داشتم. ممکن است دیگران مخالف باشند، اما عملکرد ضعیف و جلوه‌های بصری ضعیف باعث می‌شود فعلاً آن را ترک کنید. مشکل دیگر این است که مشکلات موجود در نسخه رایانه شخصی بازی به شدت در Steam Deck تقویت شده است. Ryzen 5 3600 دارای جهش های قابل توجهی در زمان فریم در پیمایش زمین است – و در Steam Deck بسیار بدتر است: افت عملکرد آبشاری عظیم با لکنت که در نهایت برطرف می شود. این اتفاق در سرتاسر دنیای بازی می‌افتد، زمانی که شما در اطراف حرکت می‌کنید و من احساس می‌کنم این تجربه را به شدت از بین می‌برد.

کات سین ها هنوز هم گاه به گاه از پردازنده گرافیکی بسیار سنگین در نقاط تصادفی استفاده می کنند و در Steam Deck حتی بدتر است، به طور لحظه ای به تک رقمی شدن می رسد. در نهایت، مشکلات موجود در ساخت رایانه شخصی در Steam Deck منفجر شده است. این پورت Nixxes در درجه اول از دارایی های PS5 استفاده می کند – و نه PS4، که ممکن است مناسب تر باشد. حتی پس از اصلاحات، این ممکن است به یک بازی تبدیل شود که واقعاً برای Steam Deck بسیار بزرگ است.

فراتر از آن، باید درباره بازسازی بحث کنیم. DLSS و FSR2 مطابق با بسیاری از تحلیل‌های قبلی ما هستند – اما XeSS با استفاده از مسیر DP4a خود در پردازنده‌های گرافیکی غیر اینتل مشکلی دارد. تصویر به طور کلی بسیار نرم است و تمام ذرات با آثار باستانی غول‌پیکر نمایش داده می‌شوند. استفاده از XeSS در پردازنده گرافیکی Intel Arc واقعی مبتنی بر مسیر ML نتایج بهبود یافته ای را به همراه دارد – اما ابرهای ارتعاشی و سایر مشکلات پس از پردازش تا حدودی ناموفق هستند. اینتل و Nixxes باید در اینجا انجام دهند زیرا سطح عملکرد Arc A770 من حتی با مقیاس بندی وضوح پویا داغ نیست.

در آن زمان مشکلاتی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود، اما در نهایت، Horizon Forbidden West به شکلی خوب روی رایانه شخصی (با یک پچ جدید که به مشکلات HDR رسیدگی می کند) وارد شده است و ما می توانیم آن را به شدت توصیه کنیم.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-horizon-forbidden-west-the-best-pc-settings-look-a-lot-like-guerrillas-choices-for-playstation-5?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *