Intuitive Machines در حال انجام اولین فرود تجاری روی ماه است

شرکت فضایی Intuitive Machines مستقر در هیوستون در حال آماده شدن برای یک عکس واقعی از ماه در پایان این ماه است، زمانی که سعی خواهد کرد فضاپیمایی به نام اودیسه را روی سطح ماه فرود بیاورد – در حالت ایده‌آل بدون اینکه در این فرآیند شکسته شود. این ماموریت به دنبال تلاش ناموفق Astrobotic در ژانویه انجام می شود. فرودگر آن شرکت، Peregrine، به دلیل نشت پیشران که سفر آن را کوتاه کرد، هرگز به ماه نرسید. شکست پرگرین یعنی Intuitive Machines’ IM-1 این مأموریت می‌تواند اولین فرود تجاری روی ماه باشد، در صورتی که آن را دست نخورده بسازد.

Intuitive Machines امیدوار است که تلاش خود را برای فرود در ۲۲ فوریه انجام دهد و دهانه Malapert A را در نزدیکی قطب جنوبی ماه برای تاچ داون هدف قرار دهد. این تاریخ رسیدن به Odysseus، یکی از فرودگرهای کلاس Nova-C این شرکت بستگی دارد، که زمین را بر فراز موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس در زمانی بین ۱۴ تا ۱۶ فوریه رها می کند. پنجره پرتاب در ساعت ۱۲:۵۷ صبح چهارشنبه به وقت شرقی باز می شود.

اودیسه اولین نفر است سه طرح Nova-C فرودگر Intuitive Machines برای ارسال به ماه در سال جاری، که همه آنها دارای محموله های تجاری بر روی عرشه و ابزارهای ناسا بر اساس قراردادهای برنامه خدمات بار تجاری ماه (CLPS) آژانس خواهند بود. با ارتفاع ۱۴ فوت (۴٫۳ متر)، فرودگر تقریباً به اندازه یک زرافه است و می تواند حدود ۲۸۰ پوند (۱۳۰ کیلوگرم) بار را حمل کند. ماموریت آن، اگر فرود نرمی داشته باشد، یک ماموریت کوتاه اما بالقوه ارزشمند برای اطلاع رسانی سفرهای آتی به منطقه، از جمله ماموریت های آتی آرتمیس سرنشین دار ناسا خواهد بود. کاوشگرهای مداری شواهدی از یخ آب در قطب جنوبی ماه پیدا کرده اند که می تواند برای امرار معاش فضانوردان و حتی سوخت مورد استفاده قرار گیرد، و آن را به منطقه ای بسیار مورد علاقه برای اکتشاف انسان تبدیل می کند.

Intuitive Machines در حال انجام اولین فرود تجاری روی ماه است
ناسا

انتظار می‌رود این سفینه با انرژی خورشیدی و هرگونه تجهیزات کاربردی که حمل می‌کند حدود یک هفته قبل از شروع شب قمری در شرایط کار قرار داشته باشد، دوره ۱۴ روزه تاریکی سرد که به گفته شرکت باعث می‌شود فرودگر از کار بیفتد. اما در حالی که همه چیز آماده است، ابزارهای مختلف داده ها را در سطح جمع آوری می کنند. ناسا در سال ۲۰۱۹ با Intuitive Machines قراردادی ۷۷ میلیون دلاری برای تحویل محموله‌های خود اعطا کرد و اکنون شش ابزار ناسا در حال سوار شدن بر روی اودیسه هستند.

به گفته ناسا، یکی از آنها، آرایه بازتابنده لیزری (LRA) از موقعیت خود روی ماه پس از فرود به عنوان یک علامت مکان دائمی عمل می کند تا به فضاپیماهای ورودی کمک کند تا فاصله خود را از سطح تعیین کنند. فرودگر همچنین دارای ناوبری داپلر LIDAR برای سنجش سرعت و محدوده دقیق (NDL)، حسگری است که سرعت و ارتفاع را برای هدایت بهتر فرود اندازه می‌گیرد، و نمایشگر ناوبری نود ۱ قمری (LN-1) برای پشتیبانی از ارتباطات و ناوبری مستقل. در ماموریت های آینده

ناسا همچنین در حال ارسال ابزاری برای مطالعه توده‌های سطحی است – همه چیزهایی که هنگام فرود آمدن فرودگر به سمت پایین پرتاب می‌شوند – همراه با امواج رادیویی و اثرات آب و هوای فضا. این شامل دوربین‌های استریو برای مطالعات سطح قمری (SCALPSS) است که تصاویری از این توده‌های گرد و غبار را می‌گیرد و مشاهده امواج رادیویی در سطح ماه دستگاه فوتوالکترون غلاف (ROLSES).

مابقی محموله‌های کشتی Odysseus تجاری هستند. به گفته Intuitive Machines، Columbia Sportswear با Intuitive Machines برای ترکیب مواد بازتابنده حرارتی Omni-Heat Infinity با الهام از آپولو این برند کار کرد، که برای این ماموریت برای کمک به محافظت از مخزن رانش برودتی استفاده می‌شود. دانش‌آموزان دانشگاه هوانوردی Embry-Riddle یک سیستم دوربین به نام EagleCam توسعه دادند که سعی می‌کند قبل از اینکه فرودگر را لمس کند، از آن جدا شود و تصویری از لحظه را از دید سوم شخص بگیرد. EagleCam همچنین به یک سیستم آزمایشی حذف گرد و غبار مجهز شده است.

کاوشگر Odysseus Nova-C شرکت Intuitive Machines در مقابل پرچم آمریکا در یک اتاق انبار کم نور به تصویر کشیده شده است.
ماشین های بصری

حتی برخی از مجسمه‌های جف کونز در حال حرکت به ماه هستند که مشابه فیزیکی و NFT روی زمین خواهند داشت. در قطعه فاز ماه کونز، ۱۲۵ مجسمه کوچک از فولاد ضد زنگ ماه در مراحل مختلف در یک مکعب شفاف ساخته شده توسط ۴Space قرار گرفته اند که نام شخصیت های تاریخی مهم از سراسر جهان در زیر هر کره ذکر شده است. انجمن بین المللی رصدخانه ماه، مستقر در هاوایی، و Canadensys Aerospace در حال ارسال یک سیستم دوربین دوگانه ۱٫۳ پوندی به نام ILO-X هستند که با آن تلاش خواهند کرد تا تصاویر میدانی وسیع و باریکی از کهکشان راه شیری را از ماه ثبت کنند.

Odysseus همچنین دیسک‌های کوچکی به نام “Lunagrams” از آزمایشگاه‌های میراث کهکشانی را حمل می‌کند که حاوی پیام‌هایی از زمین، از جمله متن، تصاویر، صدا و آرشیو از پایگاه‌های داده بزرگی مانند بنیاد Arch Mission و نسخه انگلیسی زبان ویکی‌پدیا است. مواد آرشیوی مشابهی با Peregrine ماه گذشته به فضا فرستاده شد. شرکت فناوری اطلاعات Lonestar قصد دارد تا با ذخیره داده ها در فرودگر و انتقال اسناد (از جمله اعلامیه استقلال ایالات متحده) بین زمین و ماه، بازیابی بلایای خود را به عنوان یک سرویس (DRaaS) نشان دهد. در راه اندازی بعدی Intuitive Machines، یک مرکز داده کوچک نمونه اولیه این کار را دنبال خواهد کرد.

اکنون، فشار بر روی کاوشگر Odysseus Nova-C وجود دارد که واقعاً به سلامت به سطح ماه برسد. امسال با شکست Astrobotic’s Peregrine و یک سکسکه در نزول که باعث شد فضاپیمای SLIM JAXA رو به روی سطح ماه بنشیند، برای ماموریت های ماه به صورت صخره ای آغاز شد (اگرچه دومی به طور معجزه آسایی قادر به از سرگیری عملکردها است تا حدودی بعد از چند روز). Intuitive Machines اگر این بار این کار را نکند شانس دیگری برای درست کردن آن خواهد داشت – چندین ماموریت از قبل رزرو شده است – اما فقط یک فرودگر خصوصی می تواند “اول” باشد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/intuitive-machines-is-taking-its-shot-at-nailing-the-first-commercial-moon-landing-170024349.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/intuitive-machines-is-taking-its-shot-at-nailing-the-first-commercial-moon-landing-170024349.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *