MacBook Air 2024: آخرین اخبار، شایعات و آنچه می خواهیم ببینیم

جدیدترین مک بوک ایر فاش شد

– انتظار می رود در سال ۲۰۲۴، شاید در WWDC، اولین نمایش خود را آغاز کند
– دارای تراشه M3 در داخل (البته)
– ممکن است دیگر وارد نشود عمده تغییر می کند
– به صفحه نمایش OLED ارتقا نمی یابد

با تراشه M3 در حال حاضر آزاد، و قدرت بخشیدن به مدل های جدید مک بوک پرو (و آن آی مک ۲۴ اینچی) مطمئناً انتظارات از اپل بالا است تا این سیلیکون تازه آزاد شده را در سال ۲۰۲۴ به مک بوک ایر تقویت کند.

کاملاً انتظار می رود که در سال ۲۰۲۴ شاهد یک مک بوک ایر اصلاح شده باشیم، اما این بسته لپ تاپ چه چیز دیگری را برای ارتقاء واضح M3 ذخیره می کند؟ این همان چیزی است که ما در اینجا می خواهیم بررسی کنیم، و همچنین همه شایعات در مورد بازه زمانی عرضه، قیمت، و هر چیز دیگری که ممکن است بخواهید در مورد نسل بعدی Air بدانید.

بریم سر اصل مطلب

  • چیست؟ نسل بعدی لپ تاپ مک بوک ایر اپل
  • کی بیرون میاد؟ اوایل تا اواسط سال ۲۰۲۴
  • چقدر هزینه دارد؟ ما حدس می زنیم که قیمت ها احتمالاً در سطوح فعلی باقی می مانند

تاریخ عرضه و قیمت مک بوک ایر ۲۰۲۴ شایعه شده است

این یک شرط کاملا مطمئن است که نسخه بعدی مک‌بوک ایر که M3 را در داخل خود حمل می‌کند – هر دو ۱۳ اینچی و بازسازی نسخه جدید ۱۵ اینچی که اواسط سال ۲۰۲۳ عرضه شد – سال آینده عرضه شود. با توجه به اینکه مدل‌های جدید مک‌بوک پرو در اواخر سال ۲۰۲۳ وارد بازار می‌شوند، اپل مطمئناً با سرعت کافی به‌روزرسانی‌های مشابه را برای سایر لپ‌تاپ‌های خود دنبال خواهد کرد.

شایعات در مورد مک بوک ایر که در سال ۲۰۲۴ عرضه می شود مدتی است که در حال پخش است و این موضوع با سرعت انتشار اپل تا کنون منطقی است. ما در سال ۲۰۲۰ مک بوک ایر را با M1 داشتیم، سپس مدل M2 (13 اینچی) برای اولین بار در اواسط سال ۲۰۲۲ ظاهر شد، بنابراین پیشرفت منطقی اولین عرضه لپ تاپ های M3 در سال ۲۰۲۴ است.

حتی گمانه زنی ها حاکی از آن است که مدل های مک بوک ایر M3 در اکتبر ۲۰۲۳ به اندازه کافی آماده بودند – و به گفته مارک گورمن، افشاگر معروف اپل، آنها برای عرضه در سال ۲۰۲۴ تنظیم شده اند در بازه زمانی بهار تا تابستان، بنابراین در تئوری از ماه مارس تا اوت شروع می شود.

با این حال، ما آن را به احتمال زیاد به ماه ژوئن مشخص می کنیم، زیرا در آن زمان WWDC 2024 اتفاق می افتد، که واضح ترین رویداد برای عرضه این مک بوک های جدید خواهد بود.

Apple Macbook Air 15

(اعتبار تصویر: آینده)

در مورد قیمت، ما چیزی به این شکل در مورد جایی که اپل ممکن است مک بوک ایر نسل بعدی را عرضه کند نشنیده ایم، اما این ایده وجود دارد (هنوز) مبنی بر اینکه شرکت تیم کوک ممکن است در حال بررسی یک مک بوک ارزان قیمت باشد.احیای فرم فاکتور ۱۲ اینچی) زیر مک بوک ایر (و پرو) بنشینید.

اگر اینطور است و این نوت بوک سال آینده می آید (همانطور که کارخانه شایعات تئوریزه کرده است)، پس این نوید خوبی برای مقرون به صرفه شدن MacBook Air نیست. نه با این لپ‌تاپ دیگر که در دسته کیف‌پسند قرار دارد.

همچنین، به یاد داشته باشید که اپل در سال ۲۰۲۲ قیمت مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی (M2) را افزایش داد و آن را با قیمت ۱۱۹۹ دلار / ۱۲۴۹ پوند / ۱۸۹۹ دلار استرالیا افزایش داد (اگرچه پس از آن ۱۵ دلار کاهش یافت. اینچ ایر راه اندازی شد).

با توجه به همه اینها، ما چندان امیدوار به حرکت مثبت در بخش قیمت گذاری نیستیم، و به نظر می رسد به احتمال زیاد قیمت گذاری ممکن است پابرجا بماند (یا حتی اندکی افزایش یابد – اگرچه در شرایط فروش فعلی، این مورد ممکن است حرکتی جاه طلبانه باشد. حداقل).

اخبار و شایعات MacBook Air 2024

مک بوک ایر اپل (M2، 2022) روی یک میز سفید در یک استودیو

(اعتبار تصویر: آینده)

آیا می‌خواهیم شاهد اعمال تغییرات عمده و عناصر جدید چشم‌گیر اپل با نسل بعدی مک بوک ایر باشیم؟ طبق آخرین شایعات به احتمال زیاد نه.

خوب، پس تراشه M3 همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یک ارتقاء داده شده است، و این یک گام خوب است که مطمئناً در افزودن مقداری انرژی اضافی به لپ تاپ تفاوت ایجاد می کند (حتی اگر همه اینها را قانع کننده نمی کند برای کسانی که قبلا یک M2 در داخل قابل حمل خود دارند).

البته، ما فرض می‌کنیم که MacBook Air 2024 دارای وانیلی M3 خواهد بود و نه نسخه‌های سریع‌تر Pro یا Max. (مگر اینکه مدل دوم به مدل ۱۵ اینچی برسد، اما این باعث می شود که مرز بین مک بوک پرو و ​​ایر بیشتر محو شود، بنابراین مطمئن نیستیم که اپل بخواهد این کار را انجام دهد).

ما می‌توانیم به این نکته توجه داشته باشیم که تراشه کارآمدتر M3 باید به عمر باتری بهتر برای نسل بعدی Air نیز کمک کند.

در مورد امکان صفحه نمایش OLED چطور؟ درست است، این در گذشته شایعه شده بود (ذهن خود را به مارس ۲۰۲۳ برگردانید)، اما از آن زمان گمانه زنی ها از سوی انگور به طور مداوم ادعا کرده است اپل ابتدا OLED را به مک بوک پرو خواهد آورد سپس مک بوک ایر به دنبال آن خواهد آمد.

ظاهرا حتی مک بوک پرو تا سال ۲۰۲۶ OLED دریافت نخواهد کرد (یا شاید حتی ۲۰۲۷)، به یاد داشته باشید، یا شایعات ادامه می یابد – و دوباره، در اینجا وزن قوام وجود دارد.

بنابراین، به طور خلاصه می توانید OLED را در مک بوک ایر ۲۰۲۴ فراموش کنید.

مک بوک ایر اپل (M2، 2022) روی یک میز سفید در یک استودیو

(اعتبار تصویر: آینده)

توجه داشته باشید، صفحه نمایش مک بوک ایر به هر حال عالی است (همانطور که در بررسی های خود درباره هر دو اشاره کردیم ۱۳ اینچ فعلی و نسخه های ۱۵ اینچی)، پس آیا نیاز به ارتقا دارد؟ با کیفیت بالا و بسیار روشن و منقبض است، ما فکر می کنیم فعلا همین کار را خواهد کرد.

در غیر این صورت، صحبت ها در مورد مک بوک ایر ۲۰۲۴ به طور جدی روی زمین کم شده است، که به خودی خود داستانی را نشان می دهد: یعنی ارتقاهای بزرگ احتمالاً خارج از افزایش عملکرد M3 در راه نیستند. با این حال، یک چیزی که می‌توانیم انتظار داشته باشیم، اتصال بی‌سیم بهتر است – اپل Wi-Fi 6E را با مدل‌های جدید مک‌بوک پرو مجهز به M3 وارد کرد، بنابراین اگر چنین اتفاقی برای Air نیفتد، بسیار عجیب خواهد بود.

همچنین این احتمال وجود دارد که طراحی این لپ‌تاپ‌های نسل بعدی مک‌بوک ایر تقریباً یکسان باقی بماند، به‌ویژه با توجه به اینکه مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی (M2) در هنگام ظهور از طراحی جدیدی بهره می‌برد. بعید است که اپل به این زودی تغییر کند، و فقدان هر گونه سر و صدایی در مورد اصلاحات احتمالی از شایعات، سیگنال دیگری است مبنی بر اینکه اپل تا حد زیادی به آنچه در حال حاضر دارد پایبند خواهد ماند، شاید فقط تغییرات جزئی را اعمال کند.

لیست علاقه مندی های مک بوک ایر ۲۰۲۴

به کنار شایعات، این چیزی است که ما امیدواریم اپل با نسل بعدی مک بوک ایر انجام دهد:

۱٫ لطفاً آن برچسب قیمت را رها کنید

در حالی که ما قبلاً در مورد امکان مقرون به صرفه تر کردن مک بوک ایر توسط اپل صحبت کردیم زیرا بعید به نظر می رسد، هنوز هم می توان به این امیدوار بود.

یا بهتر است بگوییم، می‌توان امیدوار بود که اپل از مدل ۱۲ اینچی ارزان‌تر مک‌بوک استفاده نکند و این ممکن است باعث شود قیمت درخواستی Air به سطح قبل از افزایش قیمت ذکر شده در سال کاهش یابد. ۲۰۲۲٫ به خصوص اگر Air تازه شده برای ۲۰۲۴ کار زیادی در زمینه ارتقا انجام ندهد، و اپل می خواهد آن را در بازاری با چالش های جدی فروش جذاب تر جلوه دهد.

اما متأسفانه، احتمال بیشتری وجود دارد که نسخه M2 توسط اپل به عنوان جایگزین ارزان‌تری برای مدل‌های جدید M3 حفظ شود، درست همانطور که نسخه M1 در حال حاضر در موقعیت فعلی قرار دارد.

۲٫ لپ تاپ ۱۵ اینچی معنی دار تر

مک بوک ایر 15 اینچی (2023)

(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

همه مدل ۱۵ اینچی را نمی‌دانند یا نمی‌خواهند، با توجه به اینکه برخی از نکات مک بوک ایر را تا حدی شکست می‌دهد، سنگین‌تر و کمتر قابل حمل است (و نمی‌تواند روی میزهای کوچکی که هنگام سفر با آن استفاده می‌کنید قرار بگیرد. قطار یا هواپیما).

اما برای کسانی که خواهان مزایای صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و فرم فاکتور هستند، بهتر است ببینند ایر فوق‌العاده کمی قدرت بیشتری در زیر کاپوت دارد – یا نوعی ارتقاء که آن را فراتر از یک مک بوک ایر می‌کند. لپ تاپ ۱۳ اینچی اما بزرگتر. این عدم تمایز یکی از گلایه های اصلی ما بود بررسی مک بوک ایر ۱۵ اینچی.

۳٫ پاشیدن رنگ؟

از آنجایی که MacBook Air چرخش مصرف‌کننده لپ‌تاپ‌های اپل است – اگرچه خط بین Air و Pro در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی مبهم‌تر بوده است – آیا می‌توانیم به غیر از رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری سنتی، سایه‌های رنگی بدبین‌تری داشته باشیم؟

اشتباه نکنید، این رنگ ها خوب به نظر می رسند، اما اضافه کردن رنگ های متنوع تر، تغییر بسیار ساده ای است که مدل های مک بوک ایر ورودی را جذاب تر می کند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/macbooks/macbook-air-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *