MicroKorg 2 hands-on: به روز رسانی شیک برای یک سینت سایزر دیجیتال نمادین

این Micro Korg 2 چند بریچ بزرگ برای پر کردن دارد این MicroKorg اصلی یکی از، اگر نگوییم پرفروش ترین سینت سایزر تمام دوران است. همچنین احتمالاً طولانی‌ترین سینت تولید شده به طور مداوم است که در سال ۲۰۰۲ وارد بازار شد. البته، فناوری در ۲۲ سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است و زمان آن رسیده است که آنچه مسلماً اولین ترکیب کلاسیک قرن بیست و یکم است به‌روزرسانی شود.

نسخه جدیدی که Korg درست قبل از آن اعلام کرد NAMM 2024 تا حد زیادی به طرح اصلی وفادار می ماند. کوچک است، اما محکم ساخته شده است. کلیدهای کوچک ممکن است کسانی را که انگشتان سوسیس دارند آزار دهند، اما دستان من کمی کوچکتر از حد معمول مشکل خاصی نداشت. من گهگاه امتیازم را کمی از دست می‌دادم، اما این به همان اندازه که با کیبورد جمع‌وجور ارتباط دارد، با مهارت‌های وحشتناک صفحه‌کلید من ارتباط دارد. کیبورد خودش خوبه چیزی برای نوشتن در خانه نیست، مطمئناً. اما ارزش بلند شدن در آغوش را نیز ندارد. من خیلی بدتر بازی کردم

دستگیره‌ها و دکمه‌ها، حتی روی این نمونه اولیه کاملاً محکم بودند. و دستگیره چرخشی بزرگ، که به نوعی هویت بصری MicroKorg را می‌بخشد، با تغییر ژانر انتخاب پچ، موانع بسیار رضایت‌بخشی دارد. در حالی که علائم بزرگی در غرفه Korg وجود دارد که نشان می دهد Micro Korg 2 هنوز یک نمونه اولیه است، سخت افزار در حال حاضر کاملاً اصلاح شده است.

حتی رابط به نظر می رسد حداقل تقریبا کامل است. صفحه نمایش خود روشن و رنگارنگ با زوایای دید مناسب است. در زوایای شدید تحت تابش نورهای مرکز کنوانسیون آناهیم کمی شسته شد، اما بعید است که در استفاده منظم مشکلی ایجاد کند.

MicroKorg 2 hands-on: به روز رسانی شیک برای یک سینت سایزر دیجیتال نمادین
ترنس اوبراین / انگجت

رابط کاربری در حال حاضر بسیار زیبا به نظر می رسد، با چند انیمیشن شیک در حالی که پارامترها را تغییر می دهید. و تغییر پارامترها بسیار ساده‌تر از MicroKorg اصلی است، که دارای دو دکمه انتخاب ویرایش و یک جدول بود که برای جستجوی آنچه که پنج دستگیره در بالای صفحه کنترل می‌کردند، لازم بود. در MicroKorg 2 همه چیز بسیار سریعتر است. به عنوان مثال، با فشار دادن دکمه زیر دستگیره دوم، تنظیمات نوسانگر یک، دو، سه و منبع نویز را طی می کند. و صفحه به شما می گوید بسته به صفحه ای که انتخاب کرده اید، چه پارامترهایی به آن دسته ها اختصاص داده شده است.

این به سختی دستگیره در هر تابع است، اما می تواند بسیار بدتر باشد.

کلید ژانر در Korg MicroKorg 2 در NAMM 2024.
ترنس اوبراین / انگجت

یکی از مناطقی که مشخص بود MicroKorg 2 هنوز در مرحله نمونه اولیه قرار دارد، در تنظیمات از پیش تعیین شده بود. فقط هشت مورد از پیش برنامه ریزی شده در واحدی که من امتحان کردم وجود داشت. و طبقه نمایش NAMM دقیقاً محیط ایده آلی برای طراحی صدای عمیق نبود.

با این حال، من لاستیک ها را کمی روی آن لگد زدم، و خیلی سریع توانستم چند تکه با صدای خوب را به هم بریزم. و تعداد انگشت شماری از تنظیمات پیش‌فرض که Korg آماده کرده بود، روشن و پر از شخصیت بودند. آنها قطعا دیجیتال بودند اما احساس بالینی نداشتند. متأسفانه، سالن کنوانسیون حتی برای آزمایش ویژگی‌های کد صوتی و هارمونیزر کمتر مساعد بود. دریافت سیگنال به اندازه کافی تمیز با تمام صدای ناهنجار اطراف من غیرممکن بود.

لوگوی روی Korg MicroKorg 2 مشکی در NAMM 2024.
ترنس اوبراین / انگجت

به طور کلی، موتور مصنوعی هشت صدایی (یا چهار صدایی در حالت دوتیمبرال)، سه نوسان ساز، ارتقاء بزرگی نسبت به نسخه اصلی به نظر می رسد. این نه تنها امواج آنالوگ مجازی استاندارد شما را دارد، بلکه مجموعه‌ای از شکل‌های موج تک چرخه و حتی نمونه‌هایی را دارد که می‌توانند برای ایجاد تکه‌های صوتی نسبتاً پیچیده ترکیب شوند.

تنها چیزی که نسخه اصلی نسبت به جانشین خود دارد قیمت است. جایی که هنوز هم می‌توانید به خرید یک MicroKorg از اکثر خرده‌فروش‌های موسیقی با قیمت ۴۳۰ دلار بروید، MicroKorg 2 زمانی که اواخر امسال به فروش می‌رسد، ۶۹۹ دلار به شما بازمی‌گرداند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-microkorg-2-hands-on-a-stylish-update-to-an-iconic-digital-synthesizer-173034308.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/the-microkorg-2-hands-on-a-stylish-update-to-an-iconic-digital-synthesizer-173034308.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *