Mistral با همکاری مایکروسافت، مدل جدید هوش مصنوعی «بالا» را منتشر کرد

Mistral با همکاری مایکروسافت، مدل جدید هوش مصنوعی «بالا» را منتشر کرد

کمتر از یک سال از تأسیسش می‌گذرد، میسترال مستقر در پاریس در حال راه‌اندازی مدل جدید پرچم‌دار هوش مصنوعی به نام Mistral Large برای توسعه‌دهندگان است – تنها چند ماه پس از عرضه اولین مدلش. Mistral 7B.

Mistral Large مانند سلف خود یک منبع باز تولید کننده است هوش مصنوعی مدل. به گفته این استارت‌آپ، این استارت‌آپ دارای قابلیت‌های استدلال «بالاترین» است و در کد و ریاضیات مهارت دارد. همچنین چند زبانه است و به پنج زبان (انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی) مسلط است.

این یک نقطه عطف مهم برای ما است، زیرا عملکرد بی‌نظیر این مدل چندزبانه همچنان مرزهای آنچه را که با هوش مصنوعی مرزی امکان‌پذیر است پیش می‌برد.”

را استارت آپ همچنین با مایکروسافت همکاری کرده و در حال عرضه این مدل بر روی پلتفرم هوش مصنوعی Azure غول فناوری است که اکنون اولین شریک فروش مجدد Mistral است. این مشارکت، استارتاپ را به دومین شرکتی تبدیل می‌کند که مدل‌های زبان تجاری را در Azure راه‌اندازی می‌کند – درست بعد از ChatGPT OpenAI.

مایکروسافت به Mistral کمک می‌کند تا مدل‌های هوش مصنوعی خود را به بازار عرضه کند و سهم کوچکی (نامشخص) در این استارت‌آپ را بر عهده خواهد گرفت. گزارش فایننشال تایمز.

در همین حال، Mistral همچنین در حال راه اندازی یک دستیار مکالمه چند زبانه است. این ابزار که “Le Chat” (کلمه فرانسوی “گربه”) نامیده می شود، رابط مکالمه ای را با مدل های هوش مصنوعی این شرکت امکان پذیر می کند. امروز، Le Chat برای مشتریان اولیه وارد دسترسی بتا شده و به زودی برای کاربران سازمانی در دسترس خواهد بود.

این استارتاپ جوان تاکنون شاهد رشد تصاعدی بوده است. ژوئن گذشته، آن را مطرح کرد ۱۰۵ دقیقه در بزرگترین دور بذر اروپا، در حالی که در دسامبر، آن را به a ارزش گذاری ۲ میلیاردایمن سازی ۴۵۰ میلیون سرمایه گذاری Mistral همچنین یکی از بازیگران اصلی اروپایی است که جایگزینی برای ChatGPT OpenAI در کنار Aleph Alpha آلمان و Silo AI مستقر در هلسینکی ارائه می دهد.


منبع: https://thenextweb.com/news/mistral-releases-new-ai-model-partners-microsoft

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *