MSI Claw مجهز به اینتل انحصار بازی های دستی AMD را به چالش می کشد

بین ASUS ROG Allyرا Lenovo Legion Go و عرشه بخار، AMD یک انحصار مجازی بر تراشه هایی دارد که دستگاه های دستی بازی های پیشرفته را تامین می کنند. اما برای Claw، MSI با اینتل همکاری می کند تا تعادل بیشتری را در جنگ عملکرد رایانه های قابل حمل ایجاد کند.

بر روی کاغذ و در طراحی آن، MSI’s Claw سهم زیادی با ROG Ally دارد. این صفحه نمایش ۷ اینچی فول اچ دی LCD با ۵۰۰ نیت روشنایی و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز دارد. (از یکی از نمایندگان MSI پرسیدم که آیا Claw از VRR نیز پشتیبانی می کند، اما آنها پاسخ فوری دریافت نکردند، پس با ما همراه باشید). در حسگرهای اثر انگشت، با این تفاوت که Claw مشکی است و دستگیره‌های بسیار بزرگ‌تری دارد که در دست گرفتن آن را راحت‌تر می‌کند.

اما اینجاست که شباهت ها به پایان می رسد، زیرا در داخل، Claw بسته به پیکربندی از تراشه Core Ultra 7 یا Core Ultra 5 اینتل تغذیه می کند. این یک انحراف بسیار بزرگ در میان دریای جایگزین های مبتنی بر AMD است، و ممکن است برخی از مردم تعجب کنند که آیا اولین تلاش اینتل برای بازی های دستی پیشرفته می تواند ادامه یابد یا خیر. به این دلیل که علاوه بر یک تراشه جدید، توسعه‌دهندگان به گرافیک Arc یکپارچه اینتل و کتابخانه‌ای از درایورهایی که به اندازه AMD عمیق یا آزمایش‌شده نیستند، تکیه خواهند کرد. همچنین مشخص نیست که NPU در جدیدترین تراشه اینتل تا چه اندازه به چنین مواردی کمک خواهد کرد نمونه برداری فوق العاده XeSSکه مطمئناً نقش مهمی در توانایی های Claw دارد.

در بالای نورپردازی RGB، Claw دارای حسگرهای جلوه سالن برای دکمه ها و جوی استیک های خود است.
عکس سام رادرفورد/Engadget

با این حال، حتی در مدل‌های پیش‌تولید با نرم‌افزار ناتمام (از جمله درایورهای بتا) که من آزمایش کردم، همه چیز به طرز شگفت‌آوری روان بود. راه‌اندازی بازی‌ها سریع بود و من فقط با چند مشکل کوچک مواجه شدم. متأسفانه، من نتوانستم مانیتور عملکرد داخلی MSI را بالا بیاورم، زیرا راه‌انداز بازی MSI Center آن هنوز در حال انجام است. سخنگویی که با او صحبت کردم ادعا کرد که در طول آزمایش داخلی، Claw 20 تا ۲۵ درصد نرخ فریم بالاتری نسبت به یک گوشی دستی مبتنی بر AMD در ۱۴ عنوان از ۱۵ عنوان محبوب ارائه کرد. این ادعای بسیار بزرگی است، اما اگر این ارقام به کتابخانه بزرگ‌تری از بازی‌های مدرن منتقل شوند، AMD ممکن است به زودی خود را در حال بازی کردن پیدا کند. اما، این اگر بزرگ است.

یکی دیگر از مزایای رفتن با یک تراشه اینتل این است که MSI به درگاه Thunderbolt 4 اجازه می دهد (Thunderbolt یک اتصال اختصاصی است که متعلق به Intel است) ، که سرعت داده های Super Fast را به ارمغان می آورد و در صورت تمایل حتی می خواهید یک اسکله گرافیکی خارجی عملکرد بیشتر MSI حتی از یکی از مودم های قاتل اینتل استفاده می کند که شامل پشتیبانی از Wi-Fi 7 و Bluetooth 5.4 است ، بنابراین اتصال بی سیم تقریباً به اندازه خوبی است.

در قسمت بالایی، Claw دارای دکمه پاور با حسگر اثر انگشت داخلی، پورت Thunderbolt 4، جک 3.5 میلی متری صدا و کارت خوان microSD است.
عکس سام رادرفورد/Engadget

همچنین، در حالی که زمان کافی برای آزمایش طول عمر آن نداشتم، باتری ۵۳ وات ساعتی باید به Claw مزایای قابل توجهی نسبت به ROG Ally که فقط یک بسته ۴۰ وات ساعتی دارد، بدهد. دریچه های مشبک بزرگی نیز در پشت آن وجود دارد که به جلوگیری از تعریق بیش از حد دست MSI کمک می کند. همچنین، هم دکمه‌های Claw و هم جوی استیک‌ها از حسگرهای جلوه سالن دقیق استفاده می‌کنند، در مقایسه با Ally که میله‌های آن به پتانسیومتر متکی هستند. از بسیاری جهات، Claw احساس می‌کند که یک به‌روزرسانی در اواسط عمر برای Ally ممکن است به نظر برسد، با این فرض که ایسوس احساس تغییر از AMD به Intel را داشته باشد.

حتی همین اوایل چیزهای زیادی در مورد گوشی دستی جدید MSI مبتنی بر اینتل وجود دارد. و وقتی در نظر بگیرید که Claw از ۶۹۹ دلار با تراشه Core Ultra 5، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود، ۷۴۹ دلار برای مدل سریعتر با پردازنده Core Ultra 7 یا ۷۹۹ دلار برای مدل با یک SSD 1 ترابایتی، به نظر می رسد. از نظر قیمت نیز بسیار رقابتی است.

تقریباً تمام پشت پنجه یک دریچه ورودی است که به دستگاه و دستان شما کمک می کند تا بیش از حد عرق نکنند.
عکس سام رادرفورد/Engadget

متأسفانه، هیچ خبری در مورد انتشار رسمی منتشر نشده است، اگرچه MSI می گوید که به جای Q2 برای پنجره ای نزدیک به پایان Q1 تصویربرداری می کند. و به‌عنوان کسی که عاشق موج عظیمی از دستگاه‌های بازی که سال گذشته به دست آوردیم، واقعاً دلگرم‌کننده است که می‌بینیم MSI با Claw این شتاب را در سال ۲۰۲۴ می‌برد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-intel-powered-msi-claw-is-challenging-amds-handheld-gaming-monopoly-ces-2024-171643042.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/the-intel-powered-msi-claw-is-challenging-amds-handheld-gaming-monopoly-ces-2024-171643042.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *