OpenAI در بن بست است. ساعات آینده سرنوشت آن را مشخص خواهد کرد.

OpenAI در بن بست است. ساعات آینده سرنوشت آن را مشخص خواهد کرد.

تصویر تقسیم شده Samt Atman، سمت چپ، و Emmit Shear، سمت راست



سام آتمن، مدیر عامل سابق هوش مصنوعی Open، سمت چپ و مدیر عامل موقت، امت شیر

جاستین سالیوان/گتی ایماژ; Eoin Noonan / Web Summit از طریق Getty Images



  • چند ساعت آینده برای OpenAI بسیار مهم خواهد بود.
  • بحث در مورد آینده OpenAI صبح سه شنبه از سر گرفته می شود.
  • اکثر کارمندان OpenAI نامه ای را امضا کرده اند مبنی بر اینکه اگر آلتمن به کار خود بازگردانده نشود، آنها را ترک خواهند کرد.

تبلیغات

در طول چهار روز گذشته، OpenAI سه مدیر عامل را دیده است، چندین استعفاو شاید بیشترین مبارزه قدرت دراماتیک تا به حال در داخل یک شرکت فناوری دیده شده است. و تا پایان فاصله زیادی دارد.

داستان OpenAI، که با برکناری مدیر عامل شرکت سام آلتمن در روز جمعهدر حال تغییر است دقیقه به دقیقه (تا زمانی که این مطلب را می خوانید، احتمال زیادی وجود دارد که چندین پیچ جدید وجود داشته باشد). اما چند ساعت آینده ممکن است حیاتی ترین ساعت در این حماسه باشد.

خیلی دیر یکشنبهنادلا، مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد که آلتمن و گرگ براکمن، بنیانگذار OpenAI، به مایکروسافت خواهند پیوست تا تیم تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی را رهبری کنند.

تنها ۳۶ ساعت بعد، به نظر می رسد که دیگر ممکن است این اتفاق نیفتد.

تبلیغات

مطابق آستانهاگر بقیه اعضای هیئت مدیره که آنها را برکنار کردند، آلتمن و براکمن مایلند به OpenAI بازگردند.

یک مشکل: واقعاً به نظر می‌رسد که آن اعضای هیئت مدیره نمی‌خواهند تصمیم خود برای بیرون راندن آلتمن را تغییر دهند.

آنا ماکانجو، نایب رئیس امور جهانی OpenAI، شب گذشته به کارکنان گفت که شرکت در «بحث‌های فشرده» با آلتمن و هیئت مدیره است که صبح سه‌شنبه ادامه خواهد یافت «وقتی همه کمی بیشتر بخوابند». بلومبرگ گزارش داد.

در حالی که او اذعان داشت که این بحث‌ها می‌تواند طولانی شود، اما فشار فزاینده‌ای از سوی نیروی کار OpenAI وجود دارد، که اکثر آنها نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن اعلام کرده‌اند در صورت عدم بازگرداندن آلتمن و براکمن به مایکروسافت خواهند پیوست. در یکی از عجیب‌ترین پیچش‌های حماسه تا کنون، ایلیا سوتسکور، یکی از بنیانگذاران OpenAI، که مسئول بیرون راندن آلتمن بود، این نامه را امضا کرد. و بعداً گفت که از نقش خود در بیرون راندن آلتمن پشیمان است.

تبلیغات

همه اینها زمینه را برای یک جنگ قدرت بزرگتر در ساعات آینده فراهم می کند زیرا سرمایه گذاران بر هیئت مدیره فشار می آورند تا آلتمن را بازگرداند، کارمندان تهدید می کنند که از کشتی پرش می کنند و مدیر عامل موقت امت شیر ​​تلاش می کند خشم زیادی را فرو نشاند.

در همین حال (و به طرز عجیبی) به نظر می رسد هیچ کس نمی داند چرا آلتمن در وهله اول اخراج شد. به کارمندان دلایل مبهمی ارائه شد که به نظر می رسید در بدترین حالت به مدیریت پروژه بد می رسید و برای کارکنان بی معنی بود. کالی هایس از Business Insider گزارش داد. برخی از رسانه ها گزارش داده اند که تنش هایی بین آلتمن و هیئت مدیره، به ویژه بنیانگذار Sutskever، بر سر سرعت توسعه هوش مصنوعی مولد وجود داشته است.

پیش بینی چگونگی ادامه این حماسه دشوار است.

در حالی که در ابتدا به نظر می رسید آلتمن و براکمن را دریافت کنند یک موهبت برای مایکروسافت شورش کارکنان OpenAI همه اینها را به هوا پرتاب کرده است. فرض کنید مایکروسافت در نهایت کارمندان OpenAI را استخدام می‌کند که با تهدید به پیاده‌روی، تقریباً ۸۰۰ کارمند را تهدید می‌کنند. این یک فرآیند کثیف و پرهزینه است و به طور بالقوه مشکلات IP را ایجاد می کند. چه اتفاقی برای فناوری OpenAI می افتد؟

تبلیغات

گزینه جایگزین این است که آلتمن و براکمن یک تیم داخلی مایکروسافت را رهبری کنند، در حالی که OpenAI به طور جداگانه ادامه می دهد. اما این ارائه خواهد شد بسیاری از سردردهای حاکمیت شرکتی از آنجایی که OpenAI به محاسبات مایکروسافت (و پول) وابسته است. هر اتفاقی که بیفتد، پویایی دوم همچنان یک عامل خواهد بود. نادلا روشن کرده است که فکر می کند هیئت مدیره OpenAI باید تغییر کند و او مردی است که چک های ۱۳ میلیارد دلاری می نویسد.

در همین حال، میلیون‌ها توسعه‌دهنده و بنیان‌گذار استارت‌آپ که از محصولات OpenAI استفاده می‌کنند، با نفس بند آمده تماشا می‌کنند. برخی از مشتریان استارت آپ OpenAI به دنبال پریدن از کشتی هستند به سایر ارائه دهندگان مدل هوش مصنوعی از جمله Anthropic و Meta.

رقبا مطمئناً آماده هستند تا هر استعداد OpenAI را که به سمت خروجی ها می رود، به دست آورند. DeepMind گوگل که مدل موردانتظار Gemini خود را به تعویق انداخته است، از استعدادهای OpenAI زیادی بهره خواهد برد. مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce قبلاً پیشنهاد استخدام کارمندان OpenAI را داده است که ترک می کنند و غرامت خود را مطابقت می دهند.

ولی هیچ کس واقعا نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد

تبلیغات

همین چند روز پیش این شرکت به ارزش ۸۶ میلیارد دلاری نگاه می کرد. اکنون با یک شورش و آینده ای تاریک روبه رو است. همه چیز در ساعات آینده قطع می شود.

نکته ای دارید؟ می‌توانید از طریق ایمیل رمزگذاری‌شده (hlangley@protonmail.com) یا برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده با هیو تماس بگیرید. علامت و تلگرام (۱۸۳۶-۲۲۸-۶۲۸ یا ۹۰۲۲۷۳ ۰۷۷۹۶).

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

OpenAI
هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/openai-is-in-deadlock-after-sam-altmans-ousting-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *