Pixel 8 Pro یکی از راه های احمقانه برای اندازه گیری دمای بدن است

اندازه گیری دمای شما باید آسان و قابل اعتماد باشد. این در بهترین حالت بیهوده است.

اوایل این هفته، گوگل پیکسل ۸ پرو را به روز کرد تا سنسور دمای عجیب و غریب جدیدش در نهایت از بدن انسان خوانش کند. متأسفم به اطلاع شما می‌رسانم که با استفاده از آن، این ویژگی را ایجاد نمی‌کند کمتر گیج کننده.

برای اندازه گیری دمای بدن، باید سنسور دمای مادون قرمز تلفن را روی کنار پیشانی خود، درست بالای شریان گیجگاهی بکشید. تا اینجا، هیچ چیز فوق العاده عجیبی در اینجا وجود ندارد. فقط در این ماه، من باید آن را بررسی کنم Withings BeamOیک مولتی‌سکوپی ۴ در ۱ که می‌تواند حسگر مشابهی را روی همان شریان اسکن کنید تا دمای خود را اندازه‌گیری کنید. تفاوت این است که استفاده از BeamO بسیار آسان بود، در حالی که Pixel 8 Pro فوق العاده سخت بود.

اسکرین شات دستورالعمل دمای بدن Pixel 8 Pro
شما باید تلفن را خیلی نزدیک به پیشانی خود بگیرید – و بدانید که برای اندازه گیری کجا ضربه بزنید.
تصویر: ریچارد لاولر / The Verge

دلیل این امر این است که سنسور دمای گوشی در آرایه دوربین پشتی قرار دارد. اگر از آن برای اسکن اشیا استفاده می کنید، کاملاً منطقی است (هر چند دوباره، چرا؟). اما اگر می‌خواهید دمای خود را اندازه‌گیری کنید، اندازه‌گیری اینکه آیا هر کاری را به درستی انجام می‌دهید دشوار است، زیرا در واقع نمی‌توانید صفحه نمایش را ببینید. گوگل یک ویدیوی آموزشی ارائه می‌کند که به شما نشان می‌دهد چقدر باید آن را به پیشانی‌تان نزدیک کنید (خیلی نزدیک) و چگونه باید آن را با یک زاویه خم کنید. تلفن سعی خواهد کرد شما را در تمام این موارد راهنمایی کند. هنگامی که به اندازه کافی نزدیک شدید، وقتی زمان آن است که گوشی را روی پیشانی خود (بدون لمس کردن) به سمت شقیقه خود بکشید، تلفن می لرزد. می‌توانید نشانه‌های صوتی را فعال کنید، اما همچنان باید بدانید که کجا ضربه بزنید و با چه سرعتی حرکت کنید. این چیزی نیست که من آن را بصری بنامم، و احتمالاً باید چند بار آن را امتحان کنید تا به آن برسید.

دلیلی وجود دارد که مردم از دوربین جلو برای گرفتن عکس های سلفی استفاده می کنند، حتی اگر دوربین عقب عکس های با کیفیت بالاتری بگیرد. فقط بر اساس تجربه کاربری، این برای اندازه‌گیری دمای دیگران یا، بهتر است بگوییم، اندازه‌گیری دمای دیگران در حین استفاده از تلفن آن‌ها مناسب است، زیرا نگه داشتن اطلاعات سلامتی افراد دیگر عجیب است. شما تلفن. شما می‌توانید داده‌های خود را با برنامه Fitbit همگام‌سازی کنید، و این گزینه همه خواندنی‌های هفته گذشته را به‌طور پیش‌فرض در برنامه اصلی ذخیره می‌کند.

اسکرین شات خواندن دما در اپلیکیشن Pixel 8 Pro
مطمئنا پارکر هیپوترمی نداشت. اما همانطور که در چاپ دقیق می بینید، چندین چیز ممکن است بر دقت تأثیر بگذارد، از جمله خطای کاربر.
اسکرین شات توسط Parker Ortolani / The Verge

خارج از تجربه کاربری بی‌معنا، دقت علامت سوال دیگری است. در این اسکرین شات، همکارم پارکر اورتولانی است پیکسل ۸ پرو به او گفت که دمای بدنش ۹۵ درجه فارنهایت است. درست است، پارکر گفت که او به تازگی برای این مطالعه خاص بیرون رفته است، اما این در حد هیپوترمی است. همچنین بسیار بعید است. من همچنین تماشا کردم که پارکر از ساعد و کف دستش قرائت می‌کرد. هیچ کدام از این بخش ها نباید کار می کرد، اما تلفن او را متوقف نکرد. (این ویژگی فقط برای پیشانی کالیبره شده است، بنابراین نباید به نتایج سایر اعضای بدن اعتماد کنید.)

اگر بخواهیم منصف باشیم، این یکی از مسائل مربوط به خوانش دمای شریان گیجگاهی به طور کلی است. در حالی که آنها سریع و به طور کلی دقیق هستند، آنها به راحتی می توانند توسط چیزهایی مانند دور انداخته شوند نور مستقیم خورشید، محیط های سرد، یا حتی پیشانی های عرق کرده. خطای کاربر همچنین می تواند بر خواندن تأثیر بگذارد، و همانطور که اشاره کردم، این یکی از راه های دشوار برای اندازه گیری دمای بدن شما است.

برای اینکه این ویژگی در دسترس عموم قرار گیرد، گوگل می گوید که آن را دریافت کرده است مجوز FDA De Novo. این همان چیزی است که اپل برای ویژگی EKG اپل واچ سری ۴ دریافت کرد، اما بیشتر به این معنی است که دستگاهی با خطر کم تا متوسط ​​(معروف به عموماً ایمن) است که هنوز معادل مشابهی ندارد. با این حال، تلفن شامل چندین سلب مسئولیت در برنامه دما است. از این اسکرین شات‌ها می‌بینید که گوگل اشاره می‌کند که “خوانش دما ممکن است متفاوت باشد و زمانی که به درستی انجام شود دقیق‌تر است.” همچنین سلب مسئولیت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه خوانش‌ها «فقط راهنماهای عمومی» هستند، و در صفحه‌های دیگر، برنامه اشاره می‌کند که نمی‌تواند هیچ بیماری را تشخیص دهد یا توصیه‌های ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی را جایگزین کند.

همه اینها به این معنی است که من نمی توانم تصور کنم که یک فرد معمولی از این ویژگی استفاده کند. ظاهراً این چیزی است که گوگل ساخت آن را در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ آغاز کرد – زمانی که رستوران‌ها و سایر مکان‌های عمومی دمای افراد را برای بررسی کووید-۱۹ بررسی می‌کردند. و اگر در آن زمان وجود داشت، شاید ما به روش دیگری به این ویژگی فکر می کردیم. خوب یا بد، نمی‌توانم آخرین باری که یک رستوران یا فضای رویداد دمای من را اندازه‌گیری کرد، به یاد نمی‌آورم.

شما می توانید استدلال کنید که داشتن این در تلفن شما یک موضوع راحت است. اگر در هواپیما باشم و کمی تب داشته باشم، احتمالا دماسنج در دست ندارم. از نظر تئوری، سپس می‌توانم یک پیکسل ۸ پرو را تولید کنم و با استفاده از دوربین و سنسور عقب برای اندازه‌گیری دمایم، لحظات سختی را سپری کنم. شاید این تنها موردی باشد که در آن منطقی باشد – و حتی در آن زمان، یک توصیه احتیاطی و پشت دست به پیشانی احتمالاً کافی است.


منبع: https://www.theverge.com/24051531/pixel-8-pro-body-temperature-thermometer-app

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *