PM Modi برای درک بهتر زمین، پیش بینی بلایای طبیعی، طرح PRITHVI را چراغ سبز می کند

PM Modi برای درک بهتر زمین، پیش بینی بلایای طبیعی، طرح PRITHVI را چراغ سبز می کند

در اقدامی مهم، کابینه اتحادیه به ریاست نخست وزیر نارندرا مودی، طبق بیانیه ای که توسط دفتر اطلاعات مطبوعاتی منتشر شد، طرح جامع “PRITHvi Vigyan (PRITHVI)” وزارت علوم زمین را تایید کرد.

اهداف کلی طرح PRITHVI بلندپروازانه است و شامل تقویت و حفظ مشاهدات طولانی مدت جو زمین، اقیانوس، ژئوسفر، کرایوسفر و زمین جامد است.

این طرح همچنین بر توسعه سیستم‌های مدل‌سازی برای درک و پیش‌بینی مخاطرات آب‌وهوا، اقیانوس‌ها و آب‌وهوا، کاوش در مناطق قطبی و آب‌های آزاد برای پدیده‌ها و منابع جدید و ایجاد فناوری برای بهره‌برداری پایدار از منابع اقیانوسی تمرکز دارد.

علاوه بر این، این ابتکار به دنبال ترجمه دانش و بینش از علم سیستم های زمین به خدمات برای منافع اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی است.

وزارت علوم زمین مسئول تبدیل آموخته های سیستم های مختلف به خدمات برای جامعه و ارائه خدمات حیاتی مرتبط با آب و هوا، آب و هوا، اقیانوس، وضعیت ساحلی، هیدرولوژی، زلزله شناسی و مخاطرات طبیعی است.

این خدمات، از جمله پیش بینی آب و هوا و هشدار برای بلایای طبیعی، به طور فعال توسط آژانس های مختلف و دولت های ایالتی برای نجات جان افراد و به حداقل رساندن آسیب اموال استفاده می شود.

طرح PRITHVI 5 سال طول خواهد کشید و شامل ۵ طرح فرعی است که برخی از آنها از سال ۲۰۲۱ اجرا شده است. کابینه اتحادیه همچنین تخصیص ۴۷۹۷ کرور روپیه را برای این طرح تصویب کرده است.

۵ طرح فرعی که تحت PRITHVI قرار می گیرند عبارتند از:

  • ACROSS، یا سیستم‌ها و خدمات مشاهده مدل‌سازی تحقیقات جو و اقلیم یا ACROSS
  • O-SMART یا خدمات اقیانوس، برنامه مدلسازی، منابع و فناوری
  • PACER یا تحقیقات علوم قطبی و کرایوسفر (PACER)
  • SAGE یا زلزله شناسی و علوم زمین
  • REACHOUT یا تحقیق، آموزش، آموزش و توسعه

فعالیت‌های تحقیق و توسعه این وزارتخانه توسط ده مؤسسه انجام می‌شود، از جمله اداره هواشناسی هند (IMD)، مرکز ملی پیش‌بینی هوای متوسط ​​(NCMRWF) و مؤسسه هواشناسی گرمسیری هند (IITM). دفتر اطلاع رسانی مطبوعاتی خواندند.

برنامه ها یا طرح های فرعی مختلف تحت PRITHVI به یکدیگر وابسته و یکپارچه هستند و باید درک علوم سیستم زمین را به شیوه ای جامع بهبود بخشند.

مطابق این بیانیه، هدف از آن رسیدگی به چالش های مربوط به آب و هوا، آب و هوا، اقیانوس، کرایوسفر، علوم زلزله شناسی و بهره برداری پایدار از منابع زنده و غیر زنده از طریق تحقیقات چند رشته ای و برنامه های نوآورانه در سراسر مؤسسات مختلف وزارت علوم زمین است.

این ابتکار باید نقشی اساسی در پیشبرد تحقیقات علوم زمین و تضمین خدمات قابل اعتماد برای کشور ایفا کند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/pm-modi-greenlights-prithvi-scheme-to-better-understand-earth-predict-natural-disasters-13580152.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *