RBI Guv می‌گوید: «جهان نمی‌تواند مانیا رمزارزی را تحمل کند، آنچه برای بازار دیگری خوب است نباید برای ما خوب باشد».

RBI Guv می‌گوید: «جهان نمی‌تواند مانیا رمزارزی را تحمل کند، آنچه برای بازار دیگری خوب است نباید برای ما خوب باشد».

Shaktikanta Das، رئیس بانک مرکزی هند (RBI) در اجلاس و جوایز Mint BFSI 2024 تکرار کرد که موضع بانک مرکزی در مورد ارزهای دیجیتال بدون تغییر باقی می ماند و نسبت به احتمال بی ثباتی مالی آنها هشدار داد.

فرماندار RBI گفت: “سفر در این مسیر خطرات بزرگی ایجاد می کند. من فکر نمی کنم که جهان یا بازارهای نوظهور بتوانند کریپتومانیا مانند Tulipmania را بگیرند.”

داس در مورد مقررات ارزهای دیجیتال گفت: “آنچه برای بازار دیگری خوب است، نباید برای ما خوب باشد. بنابراین دیدگاه های ما – هم دیدگاه بانک مرکزی و هم دیدگاه شخصی من – یکسان است.”

داس از شرکت های خصوصی به دلیل مشارکت آنها در تسلط بر سیستم پرداخت UPI هند تمجید کرد.

او گفت: “موفقیت UPI تا حد زیادی مدیون بازیگران پرداخت بخش خصوصی است. شرکت های بخش خصوصی نقش مهمی داشته اند. UPI شاید بهترین در جهان است و باید به یک رهبر جهانی تبدیل شود.”

داس با پرداختن به وام های دیجیتال، از اجرای دستورالعمل های RBI ابراز خرسندی کرد. او تاکید کرد: بخش فین‌تک در حال رونق است و به رشد خود ادامه خواهد داد، اما رشد پایدار بسیار مهم است و تمرکز ما بر این است.

در پاسخ به افزایش برنامه‌های وام‌دهی تقلبی، داس اطمینان داد که RBI با دولت و وزارتخانه‌های مربوطه برای اجرای کنترل‌های قوی علیه برنامه‌های مشکوک همکاری می‌کند.

فرماندار RBI از بخش بانکداری هند به دلیل انعطاف پذیری آن در مواجهه با چالش های اخیر تقدیر کرد. او گفت: «کل بخش بانکی هند از چالش‌های بی‌سابقه سال‌های اخیر قوی‌تر ظاهر شده است… پاسخ کوتاه من به این سؤال این است که این نتیجه همه کار خوب سهامداران مختلف در سیستم است».

موضع RBI در مورد ارزهای دیجیتال محتاطانه است، در حالی که UPI و بخش فین‌تک گسترده‌تر همچنان از حمایت RBI برای رشد پایدار و افزایش اقدامات پیشگیری از کلاهبرداری برخوردار هستند. انعطاف پذیری بخش بانکداری هند نیز به دلیل غلبه بر چالش های اخیر مورد ستایش قرار گرفت.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/world-cant-afford-crypto-mania-whats-good-for-another-market-need-not-be-good-for-us-says-rbi-guv-13601472.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *