Redwood Materials با گسترش دامنه خود، باتری های ذخیره ثابت را بازیافت خواهد کرد

این شرکت در حال بازیافت باتری ها از یک پست ذخیره سازی ثابت ۴ مگاوات ساعتی است که به یک مزرعه خورشیدی در هاوایی متصل است.

مواد ردوود بازیافت شده است باتری های دوچرخه الکترونیکی و باتری های تسلا. اکنون، آماده است تا چند سایز را ارتقا دهد.

شرکت بازیافت و تولید باتری خودروهای الکتریکی که توسط فن‌شناس ارشد سابق تسلا تأسیس شد، امروز اعلام کرد که به از کار انداختن و بازیافت پست ذخیره‌سازی ثابت ۴ مگاوات ساعت در کائوآی، هاوایی، به عنوان بخشی از یک مجموعه عظیم خورشیدی کمک می‌کند. از رده خارج شده اخیراً بسته شده و باتری ها اکنون برای بازیافت به تأسیسات این شرکت در شمال نوادا منتقل می شوند.

این یکی از اولین سیستم‌های ذخیره انرژی باتری Redwood خواهد بود و گامی مهم در تلاش‌های گسترده‌تر این شرکت برای اثبات اینکه باتری‌های لیتیوم یونی و محصولات ذخیره‌سازی انرژی در همه اندازه‌ها می‌توانند زندگی جدیدی فراتر از باتری‌های فعلی خود داشته باشند.

این آماده است تا چند اندازه را به سطح بالا برساند

برای JB Straubel، CTO سابق تسلا و بنیانگذار Redwood، این پروژه ای است که به دور کامل رسیده است. استرابل درگیر بود پروژه نصب دیگری با تعاونی سودمند جزیره Kauai در سال ۲۰۱۵ در حالی که در تسلا بود. آن پروژه نصب باتری ۵۲ مگاوات ساعتی به اضافه یک مزرعه خورشیدی ۱۳ مگاواتی SolarCity بود. تسلا و تعاونی آب و برق جزیره Kauai (KIUC)، شرکت برقی که این پروژه را سفارش داده است، در ابتدا اعلام کردند که این پروژه مصرف سوخت فسیلی را ۱٫۶ میلیون گالن در سال کاهش می دهد.

استرابل در بیانیه‌ای گفت: «در مورد استقرار انرژی‌های تجدیدپذیر، هاوایی همیشه پیشرو بوده و به برخی از اولین و بزرگترین پروژه‌های ذخیره‌سازی خورشیدی و ذخیره‌سازی روی زمین انرژی می‌دهد. “همکاری ما با KIUC برای از کار انداختن و بازیافت پروژه ذخیره سازی نسل اول در پست آناهولا، تعهد واقعی آنها را به پایداری نشان می دهد.”

مطمئناً، باتری هایی که از کار افتاده و بازیافت می شوند، باتری های تسلا نیستند. آن باتری ها در یک نصب جداگانه KIUC هستند. “آن یکی هنوز در حال از بین رفتن است و برای سالهای دیگر خواهد بود!” شرکت گفت.

سیستم ذخیره‌سازی که Redwood بازیافت خواهد کرد، پست آناهولای KIUC است، یک سیستم ذخیره‌سازی باتری ۴ مگاوات ساعتی با رتبه‌بندی توان ۶ مگاوات که از مواد شیمیایی اکسید آلومینیوم لیتیوم نیکل کبالت تشکیل شده است. این سیستم از هشت کانتینر باتری برای مجموع ۲۳۲۰ ماژول با وزن ۴۴۵۴۴ کیلوگرم (۹۸۲۰۲ پوند یا ۴۹ تن) تشکیل شده است.

تصویر: ردوود

ردوود تجارت بزرگی را در زمینه از کار انداختن و بازیافت ذخیره سازی ثابت می بیند و اشاره می کند که ۴٫۸ گیگاوات در سال گذشته تنها در ایالات متحده نصب شده است. این شرکت اخیراً با شرکت Southern و EPRI برای بازیافت یکی از اولین سیستم‌های ذخیره‌سازی باتری لیتیوم یون در مقیاس شبکه در Cedartown، جورجیا، همکاری کرد.

این شرکت گفت: “همانطور که ما در مورد چرخش باتری طولانی مدت فکر می کنیم، از کار انداختن و بازیافت ذخیره سازی ثابت بخشی جدایی ناپذیر از تجارت ما است.”

Redwood Materials در سال ۲۰۱۷ توسط Straubel تاسیس شد. ردوود علاوه بر تجزیه ضایعات فرآیند ساخت باتری تسلا با پاناسونیک، باتری‌های EV را نیز بازیافت می‌کند. آب کم عمق، تویوتا، نیسان، تخصصی، آمازون، لیفت، دوچرخه های راد پاور، و دیگران. این شرکت همچنین آندها و کاتدها، اجزای حیاتی باتری، را در کارخانه ای در کارولینای جنوبی تولید می کند.

بسیاری از باتری‌های این وسایل نقلیه الکتریکی موج اول، مانند نیسان لیف، اکنون به پایان عمر خود رسیده‌اند و نیاز به بازیافت دارند. پس از دریافت باتری از شرکای مختلف خود، Redwood یک فرآیند بازیافت شیمیایی را آغاز می کند که در آن عناصر مربوطه مانند نیکل، کبالت و مس را حذف و تصفیه می کند. سپس درصد معینی از آن مواد تصفیه شده را می توان دوباره در فرآیند ساخت باتری ادغام کرد. ۹۵ درصد فلزات کلیدی باتری به طور متوسط، با توجه به Redwood.


منبع: https://www.theverge.com/2023/11/7/23949188/redwood-materials-stationary-storage-battery-recycle-kauai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *