Roblox ترجمه فوری متن را اضافه می کند و قصد دارد در آینده صداها را با استفاده از هوش مصنوعی ترجمه کند

Roblox امروز یک ویژگی هوش مصنوعی جدید را معرفی می کند که متن بلادرنگ کاربر را به زبان های دیگر ترجمه می کند. پس از این، تیم Roblox برنامه‌هایی برای قابلیتی دارد که صداها را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خود به زبان‌های مختلف ترجمه می‌کند.

اضافه شدن امروز به Roblox به کاربران امکان می دهد پیامی را به زبان خود تایپ کنند تا بلافاصله ترجمه آن را به زبان های دیگر که توسط محیط بازی پشتیبانی می شود مشاهده کنند.

این ویژگی در تمام تجربیات Roblox که از TextChatService استفاده می کنند در دسترس خواهد بود.

به عنوان مثال، یک کاربر در آلمان می تواند یک پیام چت را به زبان آلمانی تایپ کند و یک کاربر انگلیسی زبان آن را به زبان انگلیسی می بیند، در حالی که در همان زمان کاربر کره ای زبان پیام را به زبان کره ای می خواند و به آن پاسخ می دهد. تیم Roblox توضیح داد.

از طریق کلیپ زیر می توانید ببینید که چگونه این عمل در عمل به نظر می رسد.


Roblox ترجمه فوری متن را اضافه می کند و قصد دارد در آینده صداها را با استفاده از هوش مصنوعی ترجمه کند
اعتبار تصویر: روبلوکس

تیم Roblox ویژگی جدید ترجمه متن خود را به عنوان اولین گام به سمت فرصت های ترجمه بیشتر، تولید شده توسط هوش مصنوعی در آینده می بیند.

“ما شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای ترجمه محتوای تجربی در مقیاس کردیم، بنابراین توسعه دهندگان جامعه ما می توانند کاربران بیشتری را در سراسر جهان جذب کنند. اکنون، به لطف ترجمه های جدید چت هوش مصنوعی خود، چیزی را در Roblox ممکن کرده ایم که حتی امکان پذیر نیست. دانیل استورمن، مدیر ارشد فناوری Roblox گفت: این امکان در دنیای فیزیکی وجود دارد – به مردم این امکان را می دهد که بر موانع زبان غلبه کنند و به طور یکپارچه با یکدیگر در تجربیات سه بعدی همهجانبه ارتباط برقرار کنند.

“در آینده، ما تصور می کنیم که هر بخش از تجربه کاربر در Roblox به طور کامل به زبان مادری آنها ترجمه شود، از جمله ارائه ترجمه صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی.”

رئیس بین‌المللی ژن فانگ Roblox گفت که تیم همیشه به دنبال راه‌هایی برای اطمینان از دسترسی و «واقعی بومی‌سازی» پلتفرم آن برای کاربرانش است و گفت: «وقتی ویژگی‌هایی مانند این را در مقیاس جهانی فعال کنیم، دنیا کمی کوچک‌تر به نظر می‌رسد». .

البته این ویژگی جدید در جامعه Roblox خالی از نگرانی نخواهد بود. Roblox در مورد تعدیل آن و همچنین با بررسی دقیق مواجه شده است گنجاندن محتوای صریح جنسی روی سکو، در گذشته در سال ۲۰۲۳، مشخص شد که سونی در واقع یک بار داشته است مانع از راه اندازی Roblox در کنسول های پلی استیشن شد به دلیل نگرانی در مورد استثمار کودکان. با این حال، آشکارا چیزی در پشت صحنه تغییر کرد Roblox در نهایت سال گذشته بر روی پلی استیشن منتشر شد.

در مورد هوش مصنوعی، این موضوع مدت‌هاست که در صنعت بازی‌های ویدیویی، با شرکت‌های دیگری مانند یوبی سافت و اسکوئر انیکس همه آزمایش با تکنولوژی در یک راه یا دیگری با این حال، بسیاری در مورد اجرای آن و پیامدهای بعدی بر این بخش تردید دارند.

“شاید هیجان کاری که هوش مصنوعی می تواند انجام دهد این است که به ما اجازه نمی دهد تا مشکلات را ببینیم و از آنها قدردانی کنیم.” جین پری بازیگر زن بازگشته به یوروگیمر گفت سال گذشته پری در صحبت با اد ما گفت اگرچه هوش مصنوعی ممکن است اینجا بماند و در بسیاری از صنایع “کاربرد عالی” داشته باشد، “این کار با احتیاط و مراقبت است.”

سال گذشته CD Projekt به فناوری هوش مصنوعی روی آورد تا صداپیشه لهستانی Cyberpunk 2077 را تکرار کند که در سال ۲۰۲۱ درگذشت. صدای Miłogost Reczek فقید توسط یک الگوریتم هوش مصنوعی برای Phantom Liberty – توسعه اخیر بازی پایه – برای انتشار به زبان لهستانی آن بازتولید شد. همه اینها با اجازه خانواده او انجام شد.


منبع: https://www.eurogamer.net/roblox-adds-instantaneous-text-translation-plans-to-translate-voices-using-ai-in-future?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *