SAG-AFTRA ممکن است به دلیل شرایط هوش مصنوعی در قرارداد بازی های ویدیویی اعتصاب کند

اعضای اتحادیه بازیگران SAG-AFTRA احتمالاً به دلیل شکست مذاکرات در مورد هوش مصنوعی علیه شرکت های بازی اعتصاب خواهند کرد.

دانکن کرابتری-ایرلند، مدیر اجرایی ملی SAG-AFTRA و مذاکره کننده ارشد SAG-AFTRA، طی یک جلسه پرسش و پاسخ در SXSW در آستین، تگزاس، در آخر هفته گفت که احتمال وقوع اعتصاب در چهار تا شش هفته آینده “۵۰-۵۰ است. یا به احتمال زیاد از آن” (از طریق تنوع).

SAG-AFTRA با اکثریت قاطع به نفع اعتصاب بازی های ویدیویی رای داد در سپتامبر ۲۰۲۳٫ در حالی که اتحادیه هیچ اقدام اعتصابی انجام نداد، نتوانست درباره به روز رسانی توافقنامه رسانه تعاملی که کار اعضای اتحادیه در بازی ها را پوشش می دهد، مذاکره کند. در آن زمان، هوش مصنوعی یکی از موضوعات کلیدی مورد بحث بود و به همان اندازه مهم باقی مانده است.

پخش خبر: آیا بازی Pokémon Legends: ZA عنوانی برای عرضه Switch 2 خواهد بود؟در یوتیوب تماشا کنید

به گفته کرابتری-ایرلند، اتحادیه در حال بررسی اقدامات اعتصابی به دلیل عدم حمایت کافی اعضا در برابر هوش مصنوعی است. “ما می خواهیم از اجرای آن مطمئن شویم [of AI] انسان محور است و بر تقویت تمرکز دارد [of production]نه جایگزینی افراد.» وی افزود: «رضایت و پرداخت غرامت» برای اعضایی که کارشان توسط موتورهای هوش مصنوعی استفاده می شود نیز از اهداف اتحادیه است.

Crabtree-Ireland در پایان گفت: «ما نمی‌خواهیم اعتصاب کنیم، اما قرار نیست با این شرکت‌هایی که از اعضای ما در برابر استفاده سوء و استثمارگرانه از هوش مصنوعی محافظت نمی‌کنند، معامله کنیم».

در ژانویه، SAG-AFTRA قراردادی را با شرکت فناوری صدای هوش مصنوعی Replica Studios معرفی کرد که به توسعه‌دهندگان بازی اجازه می‌دهد تا به کارهای اعضای اتحادیه از طریق Replica تحت یک “توافقنامه منصفانه و اخلاقی برای ایجاد ایمن و مجوز یک کپی دیجیتالی از صدای خود” دسترسی داشته باشند. توافق بود مورد انتقاد چند صداپیشهعلیرغم اینکه توسط اعضای آسیب دیده تایید شده است.

اگر SAG-AFTRA مصرف کند اقدام ضربتی، Activision، Blindlight، Disney Character Voices International، EA، Formosa Interactive، Insomniac Games، Take 2 Productions، VoiceWorks Productions، و Warner Bros. Games تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

بسیاری از صداپیشگان با Eurogamer در مورد نگرانی های خود در مورد هوش مصنوعی و تأثیر آن بر کارشان صحبت کرده اند، از جمله دیوید هایتر بازیگر Solid Snake و جنیفر هیل بازیگر Commander Shepard. در حالی که تروی بیکر The Last of Us در جریان جوایز بازی BAFTA در سال گذشته نسبت به هوش مصنوعی مثبت‌تر بود، بسیاری از بازی‌های دیگر مانند جین پری از Returnal. مشکوک باقی ماند در مورد استفاده از آن


منبع: https://www.eurogamer.net/sag-aftra-may-strike-over-ai-terms-in-video-game-contract?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *