Skald: Against the Black Priory خاطرات احساسی RPG های یکپارچهسازی با سیستمعامل را تحریک می کند

چه زمانی نقطه عطف جادویی در زمان است که چیزی که قدیمی تلقی می شود دوباره خنک می شود؟ می پرسم چون همین الان یک فیلتر CRT را در Skald: Against the Black Priory فعال کردم و از دیدن آن از خوشحالی جیغ کشیدم. لبه های منحنی انحرافی: pwoar – چه کسی می دانست چیزی که عجیب است این است که من به وضوح می توانم به یاد بیاورم که CRT ها را به نفع صفحه نمایش تخت خاموش کردم و با چشمانی درشت از گوشه های قابل مشاهده صفحه نمایش خود شگفت زده شدم. آن موقع فکر نمی کردم که هرگز به عقب برگردم. و با این حال اکنون: جیغ زدن خیلی قدیمی که دوباره باحاله

این تنها عنصر قدیمی نیست که Skald: Against the Black Priory روی آن بازی می کند. در واقع، همه چیز دقیقاً برای برانگیختن این احساس، مخصوصاً برای جمعیت C64 طراحی شده است. اگر در آنجا یک RPG یا در مورد آن بازی کرده باشید، این را خواهید دانست. شما مبارزات نوبتی را می‌شناسید، ماجراجویی متن محور را می‌شناسید، رابط کاربری فضاهای خالی را می‌شناسید که مشتاق هستند همراهان آن‌ها را پر کنند. شما همچنین ظاهر را می‌شناسید، و مانند فیلتر CRT، بازی عقب‌نشینی نمی‌کند – حتی در صورت تمایل می‌توانید یک پالت رنگ وفادار C64 را فعال کنید.

اما زیرکی نهفته است. این یک تفریح ​​یک به یک نیست، زیرا، اگر چنین بود، به احتمال زیاد بازی کردن برای شما بسیار آزاردهنده است. آنچه جذاب است حافظه عاطفی است. ذهن شما لبه های آزاردهنده تجربیات قدیمی را در طول زمان فرسوده کرده است، مانند سنگی که به آرامی در دریا می چرخد. این همان چیزی است که این بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل باید باشند: خاطرات هموار.


Skald: Against the Black Priory خاطرات احساسی RPG های یکپارچهسازی با سیستمعامل را تحریک می کندSKALD: Against the Black Priory – تریلر اعلامی پنجره انتشار


این یک بسته جامع است، Skald، و به طور کلی گرفته شده – موسیقی، ظاهر، احساس – دوز قدرتمندی از نوستالژی را القا می کند. جالب است که ببینیم آیا می تواند به تنهایی به عنوان یک تجربه RPG 2024 نیز باقی بماند. نشانه ها، مطمئناً دلگرم کننده هستند.

با وجود استایل های آشکار آن، Skald در واقع احساس پیری نمی کند. برای مثال، نحوه ساخت یک شخصیت RPG در ابتدا مانند Baldur’s Gate 3 است، البته بدون گزینه های سفارشی سازی بصری بی شمار. در واقع، Baldur’s Gate 3 یک مثال خوب برای یک دلیل دیگر است: تاس انداختن. عمدتاً به خاطر آن بازی، دوباره به ایده تاس‌های ویژه عادت کرده‌ایم، و مانند BG3، در اینجا می‌چرخید تا مشخص کنید آیا می‌توانید کاری انجام دهید، مثلاً کسی را در مکالمه متقاعد کنید یا او را فریب دهید. و احساس پیری نمی کند، احساس آشنایی دارد.


یک اسکرین شات از C64 الهام گرفته از RPG Skald، در یک لحظه پرتاب تاس برای تصمیم گیری در مورد اتفاق بعدی.  ما جعبه‌ای را در وسط صفحه می‌بینیم که دو تاس d6 در آن وجود دارد، که تعیین می‌کند آیا دیپلماسی ما جلوی شورشی را که می‌بینیم - پشت جعبه تاس انداختن، در یک تصویر ثابت - رخ می‌دهد، بگیرد یا خیر.


تصویری از RPG Skald با الهام از C64 که حالت کاوش از بالا به پایین - اما کمی جانبی- را نشان می دهد.  در اینجا، قهرمان پیکسل ما به یک منطقه آشپزخانه در یک قلعه قدیمی که به خوبی می شناختند، می رود.


تصویری از RPG Skald با الهام از C64.  صفحه نمایش به سه قسمت تقسیم شده است.  یک پنجره تصویر، یک پنجره متنی، و یک پنجره مهمانی (یک گزارش جنگی کوچک).  در پنجره تصویر، مردی را می بینیم که در سایه پنهان شده است.

من عاشق رابط کاربری پر زرق و برق و تصاویری هستم که با عمل همراه است. اما همانطور که می بینید، متن مسئول انتقال چیزهای وحشتناکی به شما است. | اعتبار تصویر: Eurogamer / High North Studio

با این حال، سبک به تنهایی نمی‌تواند ارزش نوشتن درباره‌ی Skald را داشته باشد. از این گذشته، من انتظار دارم که این یک ماجراجویی است که امیدوار است ده ها ساعت یا بیشتر طول بکشد. اگر جراتش خوب نباشد و نوشتن کند باشد و درایو مورد نیاز بازی را فراهم نکند، بیهوده است. اما با توجه به آنچه در نسخه ی نمایشی کوتاه دیده ام، همه چیز وجود دارد. دیالوگ دارای ضرب و شتم است و می تواند شخصیت ها و صحنه های واضحی را ترسیم کند، و اگرچه از نظر گرافیکی Skald عمداً محدود است، اما می تواند جلوه های چشمگیری داشته باشد.

آنقدر قدیمی که جالب است. اما این احساساتی است که Skald: Against the Black Priory برانگیخته است که این RPG را متمایز می کند.

این قطعه بخشی از Wishlisted است، مجموعه‌ای یک هفته‌ای در Eurogamer که برخی از بازی‌های مورد علاقه ما را در فوریه ۲۰۲۴ Steam Next Fest پوشش می‌دهد. شما می توانید تمام قطعات دیگر از مجموعه ما را بخوانید مرکز مورد علاقه.


منبع: https://www.eurogamer.net/skald-against-the-black-priory-stirs-the-emotional-memories-of-retro-rpgs?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *