Society of the Snow در نتفلیکس موفق شد – در اینجا ۵ فیلم هیجان انگیز بقا واقعی دیگر که در ادامه باید تماشا کنید

Society of the Snow در نتفلیکس موفق شد – در اینجا ۵ فیلم هیجان انگیز بقا واقعی دیگر که در ادامه باید تماشا کنید

زمانی که نتفلیکس برای اولین بار سقوط کرد تریلر برای انجمن برف در نوامبر سال گذشته، ما فوراً گرفتار مناظر خیره کننده رشته کوه آند شدیم و به نظر می رسد که ما تنها نبودیم. تریلر بقا به یک موفقیت فوری تبدیل شده است بهترین سرویس پخشبا بیش از ۲۸ میلیون بازدید از زمان انتشار در ۴ ژانویه.

این فیلم به پربیننده ترین فیلم غیرانگلیسی تبدیل شده است نتفلیکس این هفته، و برای دو هفته متوالی در بین ۱۰ تیم برتر قرار گرفته است. این داستان واقعی وحشتناک سقوط هواپیمای بدنام پرواز ۵۷۱ نیروی هوایی اروگوئه است که در اواخر سال ۱۹۷۲ رخ داد، که الهام بخش فیلم ۱۹۹۳ نیز بود. زنده و سریال Showtime 2021 ژاکت زرد.

انجمن برف به نظر می رسد که هم از نظر منتقدان و هم برای مخاطبان موفقیت آمیز باشد و مطمئناً یکی از آنهاست بهترین فیلم های نتفلیکس اخیراً – ۹۰٪ امتیاز Rotten Tomatoes و ۸۳٪ رتبه مخاطب دارد. اگر هنوز آن را ندیده‌اید، به شدت توصیه می‌کنیم آن را امتحان کنید. اما برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند، در اینجا پنج فیلم هیجان‌انگیز بقای باورنکردنی دیگر وجود دارد که داستان‌های واقعی نیز هستند.

غیرممکن

در سال ۲۰۱۲ منتشر شد غیرممکن این فیلم بر اساس داستانی واقعی درباره خانواده بلون آلوارز است که در سال ۲۰۰۴ در تایلند تعطیلات خود را سپری می‌کردند، زمانی که زمین‌لرزه‌ای عظیم زیرآبی باعث ایجاد سونامی شد و استراحتگاه آن‌ها را لرزاند. این فاجعه حدود ۲۲۵۰۰۰ نفر را کشت، اما بازماندگانی از جمله خانواده بلون-آلوارز وجود داشتند که پس از جدا شدن توسط دیوار ویرانگر آب توانستند دوباره به هم بپیوندند. با بازی نائومی واتس، یوان مک گرگور و تام هالند، غیرممکن آنقدر تصویر خام از این رویداد دلخراش است که حتی یکی از بازماندگان آن را “به شدت دقیق” نامید. روزنامه گاردین.

تنها بازمانده

بر اساس کتاب مارکوس لوترل به همین نام، تنها بازمانده داستان واقعی یک نیروی دریایی ایالات متحده SEAL است که در تلاش برای زنده ماندن در افغانستان پس از درگیری با طالبان است. از چهار فروند نیروی دریایی که در عملیات مخفیانه در سال ۲۰۰۵ حضور داشتند، متأسفانه تنها یکی زنده مانده است. مارک والبرگ در این فیلم نقش بازمانده لوترل را در کنار تیلور کیچ، امیل هیرش و بن فاستر ایفا می کند که – اگرچه از رتبه چندان بالایی در بین منتقدان برخوردار نیست – دو نامزدی اسکار دریافت کرد.

روح واقعی

فیلم‌ها و مستندهای زیادی وجود دارد که درباره دور زدن یک ملوان در جهان است، اما روح واقعی برای این واقعیت برجسته است که فردی که چنین شاهکاری را انجام داد در آن زمان تنها ۱۶ سال داشت. نام او جسیکا واتسون است، و اگرچه او رسماً به دلیل مسائل فنی در مسافت به عنوان جوانترین گردشگر انفرادی جهان تبدیل نشد – لورا دکر همچنان این عنوان را دارد – او همچنان مدال نشان استرالیا را دریافت کرد. در حالی که این فیلم نقدهای مثبتی هم ندارد، با این وجود یک داستان واقعی باورنکردنی از زنده ماندن به تنهایی است.

آپولو ۱۳

این فیلم تصویری دراماتیزه شده از وقایع ماموریت آپولو ۱۳ به ماه است که تام هنکس، کوین بیکن و بیل پکستون در نقش سه فضانورد (جیم لاول، فرد هیز و جک سویگرت) که خدمه موشک Saturn V بودند، بازی می کنند. پس از منفجر شدن یک مخزن اکسیژن، گروه مجبور شد ماموریت را رها کند و به جای آن، دور ماه حلقه بزند تا سالم به خانه بازگردد، بدون هوا یا نیروی کافی برای انجام آن. هیجان افرادی که در ناسا برای یافتن راه‌هایی برای کارکرد آن تلاش می‌کنند، با فضانوردانی که تلاش می‌کنند در شرایط غیرممکن از آن پیروی کنند، قلب این فیلم را به حرکت در می‌آورد. با امتیاز ۹۶% Rotten Tomatoes، این فیلم تمام بخش های داستان را به درستی انجام می دهد و شما را در لبه صندلی خود قرار می دهد.

مدفون: بهمن آلپاین میدوز ۱۹۸۲

مدفون: بهمن آلپاین میدوز ۱۹۸۲ ۴۰ سال پس از وقوع رویدادهای واقعی منتشر شد، اما به همان اندازه خام به نظر می رسد که انگار امروز اتفاق افتاده است. این فیلم مستندی است که با استفاده از تصاویر آرشیوی آمیخته با مصاحبه با امدادگران و بازماندگان، داستان جستجوی هشت مفقودی را روایت می کند که به طرز غم انگیزی در زیر بهمنی که به پیست اسکی آلپاین میدوز در دریاچه تاهو، کالیفرنیا برخورد کرده اند، مدفون شدند. در حالی که این مستند هنوز نقدهای زیادی نداشته است، اما در حال حاضر با امتیاز ۱۰۰ درصدی بی عیب و نقص در Rotten Tomatoes قرار گرفته است و منتقدان آن را تحسین می کنند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/streaming/netflix/society-of-the-snow-is-a-hit-on-netflix-here-5-more-true-survival-thrillers-to-watch-next

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *