SpaceX و T-Mobile اولین پیام‌های متنی را از ماهواره‌های Starlink ارسال می‌کنند

اسپیس ایکس اولین پیام های متنی خود را که از طریق T-Mobile ارسال شده بود با استفاده از ماهواره D2D (مستقیم به دستگاه) Starlink که بیش از یک هفته پیش پرتاب شد، ارسال و دریافت کرد. اعلام کرد. اولین بار در آگوست ۲۰۲۲هدف این پروژه ارائه اتصال اینترنت ماهواره ای به تلفن های همراه معمولی است تا مشتریان T-Mobile بتوانند حتی زمانی که در یک منطقه مرده زمینی هستند آنلاین بمانند.

T-Mobile گفت که قصد دارد خدمات متنی را با T-Mobile در سال ۲۰۲۴ به صورت عمومی راه اندازی کند، با برنامه های صوتی، داده و IoT (اینترنت اشیا) در سال ۲۰۲۵٫ در سطح جهانی، SpaceX با Rogers در کانادا، Optus استرالیا، KDDI در شریک شده است. ژاپن و دیگران.

این طرح به نسخه های بزرگتر و ویژه ماهواره های Starlink با قابلیت D2D نیاز دارد. SpaceX شش مورد اول را در ۲ ژانویه پرتاب کرد و آزمایشات اولیه را بدون هیچ مشکلی تکمیل کرد. "در روز دوشنبه ۸ ژانویه، کمتر از ۶ روز پس از پرتاب، ما با استفاده از طیف شبکه TMobile، اولین پیامک های خود را به و از تلفن های همراه اصلاح نشده روی زمین به ماهواره های جدید خود در فضا ارسال و دریافت کردیم. [indicating that] سیستم کار می کند" SpaceX در یک پست وبلاگ نوشت.

SpaceX و T-Mobile اولین پیام‌های متنی را از ماهواره‌های Starlink ارسال می‌کنند
اسپیس ایکس

هنگامی که این طرح اعلام شد، مایک سیورت، مدیر عامل T-Mobile گفت که این فناوری مانند قرار دادن یک برج سلولی در آسمان است. او افزود که می تواند روزی مناطق مرده را از بین ببرد و به مردم این امکان را می دهد که به راحتی با عزیزانشان در تماس باشند حتی اگر در وسط اقیانوس باشند.

اسپیس ایکس گفت که سیستمی که از LTE/4G (نه پروتکل‌های ۵G) استفاده می‌کند، کمی پیچیده‌تر از برج‌های سلولی در آسمان است. از آنجایی که ماهواره ها با سرعت ده ها هزار مایل در ساعت نسبت به زمین حرکت می کنند، داده ها باید به طور یکپارچه بین آنها ارسال شود. جابجایی داپلر، تاخیرهای زمان بندی و قدرت انتقال نسبتا پایین گوشی های هوشمند نیز باید در نظر گرفته شود.

این دو شرکت اولین شرکتی نیستند که چنین سیستمی را آزمایش می کنند. کار با متخصص ارتباطات AST SpaceMobile، AT&T با موفقیت انجام شده اولین تماس صوتی دو طرفه ماهواره ای در شبکه خود در ماه آوریل، تماس با شماره ای در ژاپن با گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۲۲٫ AT&T نیز شکایت کرد به FCC که طرح SpaceX و T-Mobile بود "تاسف بار ناکافی" در مورد خطر تداخل مضر در شبکه های زمینی.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/spacex-and-t-mobile-send-the-first-text-messages-from-orbiting-starlink-satellites-103526219.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/spacex-and-t-mobile-send-the-first-text-messages-from-orbiting-starlink-satellites-103526219.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *