Steam گزارش درون بازی «محتوای غیرقانونی» را در بازی‌های هوش مصنوعی اضافه می‌کند

Valve یک ابزار جدید گزارش‌دهی درون بازی را در Steam اضافه کرده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد «محتوای غیرقانونی» را در بازی‌هایی که حاوی محتوای زنده تولید شده هوش مصنوعی هستند، پرچم‌گذاری کنند.

سیستم جدید بخشی از Valve است اخیراً ابتکاراتی را اعلام کرده است برای تعدیل محتوای هوش مصنوعی در Steam.

توسعه دهندگان از این پس ملزم به افشای هرگونه استفاده از هوش مصنوعی در بازی های خود در هنگام ارسال آنها به Steam خواهند بود و به دو دسته تقسیم می شوند – محتوای هوش مصنوعی از پیش تولید شده و تولید شده زنده.


Eurogamer Newscast: مسابقه خبری سال ۲۰۲۳!

Valve در قوانین جدید خود اعلام کرد: «طبق توافقنامه توزیع Steam، به Valve قول می دهید که بازی شما حاوی محتوای غیرقانونی یا متخلف نخواهد بود. برای بازی‌هایی که محتوای هوش مصنوعی تولید شده زنده دارند، توسعه‌دهندگان همچنین باید توضیح دهند که چه اقداماتی را انجام داده‌اند تا از تولید محتوای غیرقانونی اطمینان حاصل کنند.

ابزار گزارش‌دهی جدید به بازیکنان این امکان را می‌دهد که در صورت مشاهده «محتوای که معتقدند باید توسط نرده‌های محافظ مناسب در نسل هوش مصنوعی گرفته می‌شد» گزارش ارسال کنند و می‌توان آن را در پوشش درون‌بازی Steam یافت.

Valve در اعلامیه خود درباره تغییرات ایجاد شده گفت: تغییرات امروز نتیجه بهبود درک ما از چشم انداز و خطرات در این فضا است، و همچنین صحبت با توسعه دهندگان بازی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند و کسانی که ابزارهای هوش مصنوعی می سازند. این شرکت گفت قوانین جدید به ما این امکان را می دهد که برای انتشار بازی های با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در پلتفرم خود بسیار بازتر باشیم.

Valve قبلاً تمایل خود را برای ” استقبال و تشویق نوآوری” در Steam اعلام کرده بود سردرگمی در مورد سیاست آن در مورد هوش مصنوعی در ژوئیه ۲۰۲۳٫ در آن زمان، Valve گفت: “این مسئولیت توسعه دهنده است که مطمئن شود آنها از حقوق مناسب برای ارسال بازی خود برخوردار هستند” و یکی از بزرگترین نکات بحث در موضوع هوش مصنوعی را لمس کرد.

این فناوری سال گذشته در GDC حضور گسترده‌ای داشت، جایی که توسعه‌دهندگان در مورد آنها با کریس تاپسل صحبت کردند پاسخ به هوش مصنوعی. بازیگران در مورد آن صحبت کرده اند نبرد با مدهای دیپ فیک مبتنی بر هوش مصنوعی که بدون اجازه از صدای خود استفاده می کنند و تهدید به سرقت. استودیوی Embark در بازی تیراندازی چندنفره خود The Finals از صداگذاری هوش مصنوعی استفاده کرد انتقاداتی را برانگیخت از توسعه دهندگان و بازیگران

علیرغم واکنش‌های احتمالی، شرکت‌ها همچنان مشتاق استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بازی هستند. در ماه نوامبر، مایکروسافت از همکاری با شرکت هوش مصنوعی Inworld AI برای توسعه خبر داد ابزارهای مولد هوش مصنوعی برای استودیوهای Xbox. به نظر می رسد ZeniMax پس از توافقی آزمایشی با اتحادیه کارگران ZeniMax United-CWA که به اعضای اتحادیه می دهد، هوش مصنوعی را در محل کار خود معرفی کند. حق هدایت اجرای هوش مصنوعی در کارشان


منبع: https://www.eurogamer.net/steam-adds-in-game-reporting-of-illegal-content-in-ai-games

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *