Super Mario Bros. Wonder: این نشان می دهد که چگونه Sonic Superstars به ​​طرز شرم آور عقب است

ماریو نینتندو و سونیک سگا دو تا از شناخته شده ترین شخصیت های طلسم در بازی هستند. لوله کش ایتالیایی با امضای خود “wahoo!” قلب و ذهن گیمرها را در همه جا تسخیر کرد. در حالی که جوجه تیغی آبی با سرعت هیجان انگیز خود آنها را هیجان زده نگه می داشت.

هر دو شخصیت همچنین دارای تاریخ مشترک و ارزشمندی هستند، حتی در چندین بازی با هم عبور کرده اند. زیرمجموعه‌های Mario & Sonic روی رقابت آن‌ها با یکدیگر در بازی‌های المپیک تمرکز دارد. ماریو و سونیک همچنین در جنگنده تمام ستاره نینتندو ظاهر شده اند. Super Smash Bros.

با وجود کراس اوورهایشان، این دو شخصیت رقیب یکدیگر هستند. در یک مصاحبه اخیراوسامو اوهاسی، مدیر سگا گفت: «به عبارت ساده، می‌خواهم از ماریو پیشی بگیرم. Sonic یک بازی بود که در ابتدا برای رقابت با ماریو ساخته شد و ما هنوز به آن نرسیده ایم. از آنجایی که ما به ماریو احترام می گذاریم، هدف من این است که به او برسم و از او پیشی بگیرم.”

اوهاسی ادامه داد: ما می خواهیم که سونیک مانند ماریو در سراسر جهان از جمله ژاپن پخش شود و می خواهیم فیلم موفق تری نسبت به ماریو شود. ما همچنین می خواهیم یک جاذبه صوتی در یونیورسال استودیو ژاپن بسازیم. این هدف من به عنوان یک عاشق سونیک است.”

Super Mario Bros. Wonder» همان چیزی است که «Sonic Superstars» باید باشد

این دو تایتان بازی در سال ۲۰۲۳ با بازی‌های جدید در فرنچایز مربوطه خود بار دیگر با هم درگیر شدند: Super Mario Bros. Wonder و سوپراستارهای سونیک. هر دو پلتفرمر دو بعدی هستند که در یک هفته در ماه اکتبر منتشر شدند. با این حال، بزرگترین تفاوت بین این دو فرنچایز این است که ماریو، برخلاف سونیک، همیشه ثبات داشت.

Super Mario Bros. Wonder نقدهای مثبتی دریافت کرد.
اعتبار: نینتندو

تقریباً همه بازی‌های اصلی ماریو مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند، اما ورودی‌های Sonic استقبال قطبی‌کننده‌ای داشته‌اند. جدیدترین بازی سه بعدی فرنچایز، ۲۰۲۲ مرزهای صوتیو همینطور امسال سوپراستارهای سونیک، بررسی های متفاوتی دریافت کرد. با این حال، در جنبه ماریو، پلتفرمر سه بعدی ۲۰۲۱ خشم Bowser و امسال Super Mario Bros. Wonder مورد استقبال منتقدان مثبت قرار گرفت.

تفاوت کیفیت بین سوپراستارهای سونیک و Super Mario Bros. Wonder نمونه آن این است که جدیدترین ماریو چقدر عالی عناصر گیم پلی جدید خود را پیاده سازی می کند در حالی که آخرین ماجراجویی دو بعدی سونیک تا حدودی خالی به نظر می رسد.

Super Mario Bros. Wonder بسیاری از تغییرات جدید را برای ماریو معرفی می کند، از جمله فیل نمادین که به بازیکنان اجازه می دهد بلوک ها را بشکنند. همچنین یک گل جدید وجود دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد حباب‌هایی برای شکار دشمنان ایجاد کنند و قارچی که به بازیکن توانایی حفاری در زیر زمین یا از طریق سقف را می‌دهد.

همه این پاور آپ های جدید به طرز شگفت انگیزی (بدون جناس) در طراحی سطح بازی پیاده سازی شده اند. در طول اولین اجرای من موارد زیادی وجود داشت که نمی توانستم بفهمم چگونه به یک سکه یا شی خاص برسم. با این حال، هنگامی که با قدرت های جدید مواجه شدم، یک لامپ در سرم خاموش شد و راه حلی برای گرفتن شی ای که قبلاً از کنارم گذشت، پیدا کردم. این یک احساس خوشحال کننده است و مرور مراحل گذشته شما را پر از هیجان می کند.

Super Mario Bros. Wonder همچنین دارای یک سیستم نشان است که یکی دیگر از لایه‌های سفارشی‌سازی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد اقدامات خاصی را انجام دهند. به عنوان مثال، نشان Dolphin Kick به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا خود را در زیر آب به حرکت درآورند – و برای تامین انرژی از طریق جریان‌هایی که در غیر این صورت بازیکنان را به عقب برانند، ضروری است.

کسب و خرید نشان های جدید در طول بازی باعث شد به سطوح قبلی برگردم تا ببینم آیا می توانم چیز جدیدی کشف کنم یا خیر. این، همراه با قدرت‌های بالا، همگی به قابلیت پخش مجدد بازی می‌افزایند.

آن را با Emerald Powers مقایسه کنید سوپراستارهای سونیک. برای مثال، Cyan one به بازیکنان اجازه می‌دهد مناطق آبی را کشف کنند و حتی در آبشارها شنا کنند، و Blue one به بازیکنان اجازه می‌دهد تا کلون‌ها را احضار کنند تا دشمنان را به سرعت روی صفحه نمایش دهند.

سونیک، علیرغم سرعت، کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.
اعتبار: سگا

در حالی که این قدرت ها یک ایده سرگرم کننده برای سریال هستند، قدرت ها به خوبی در آن ادغام نشده اند فوق ستاره ها طراحی سطح در واقع، قدرت ها مانند یک فکر کامل به نظر می رسند – به نظر نمی رسد که برای یافتن بسیاری از اسرار بازی به قدرت ها نیاز باشد. در حالی که با Super Mario Bros. Wonderبرای دسترسی به نواحی خاص به پاور آپ های خاصی نیاز دارم.

مشکل دیگر با Emerald Powers در سوپراستارهای سونیک این است که استفاده از آنها دردناک است. با تاکید فرنچایز بر سرعت فوق العاده سریع، شما باید یک چرخ را بالا بکشید تا یک نیرو را انتخاب و فعال کنید. انتخاب همزمان قدرت در حالی که به آینده نگاه می کنید عملا غیرممکن است. زمانی که آبشاری را پیدا کردید و می‌خواهید نیروی آبی خود را انتخاب کنید، قبلاً از آن عبور کرده‌اید.

به همین دلیل بسیار مهم است که سطوح پیرامون خود قدرت ها را به درستی طراحی کنید، نه اینکه آنها را فقط به خاطر داشتن آنها داشته باشید. بالا کشیدن چرخ یک قاتل تمام عیار است. این مکانیک می‌توانست از عملکرد کاهش سرعت یا یخ‌زدن صفحه‌نمایش بهره زیادی برده باشد که به شما امکان می‌دهد بدون فشار محیط اطراف، آنچه را که نیاز دارید انتخاب کنید. مال سونی افق غرب ممنوع و خدای جنگ راگناروک نمونه هایی از بازی هایی هستند که این عملکرد خاص را کامل کردند.

این مایوس کننده است زیرا می توانست ادغام بهتری از Emerald Powers ایجاد شود سوپراستارهای سونیک یک ورودی منحصر به فرد در فرنچایز که صرفاً به نوستالژی و سرعت دویدن بستگی نداشت.

افکار نهایی

فرنچایز ماریو این کیفیت بی نظیر را دارد – و همه اینها به لطف نینتندو است که انتظار دارد بازی بعدی ماریو به همان خوبی باشد یا حتی از بازی قبلی پیشی بگیرد. نینتندو در ایجاد مبانی مستحکم و سپس ساختن آنها برای تجربه‌های جدید گیم‌پلی عالی است.

فرنچایز سونیک در حال حاضر نامی شناخته شده است، اما این پتانسیل را دارد که فراتر رود. سگا برای بازی های آینده سونیک باید ایده های جدید خود را که با طراحی سطح منطقی هستند، بهتر ادغام کند. اگر نمی‌خواهید در سال ۲۰۲۳ کدام پلتفرم دو بعدی را تهیه کنید، Super Mario Bros. Wonder دستی برنده می شود سوپراستارهای سونیک.

سگا می خواهد شهرت سونیک از ماریو پیشی بگیرد. ممکن است سونیک سریع‌تر باشد، اما تاری آبی از نظر کیفیت ثابت بازی تاثیرات زیادی دارد. تا آن زمان، ماریو همچنان با او در این مسابقه دور خواهد زد.

Super Mario Bros. Wonder منحصراً در دسترس است نینتندو سوییچ. Sonic Superstars برای PC، PS4، PS5، Nintendo Switch، Xbox One و Xbox Series X|S در دسترس است.


منبع: https://mashable.com/article/super-mario-bros-wonder-vs-sonic-superstars

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *