EA Sports WRC: تغییر موتور برای بدتر شدن؟

توسعه‌دهنده بریتانیایی Codemasters دارای سابقه ۳۷ ساله غنی در بازی‌های مسابقه‌ای است، با موتور EGO خود که برای ایجاد هر طعمی از بازی‌های مسابقه‌ای که می‌توانید تصور کنید، استفاده می‌شود. از مسابقات آسفالت در F1 و Grid گرفته تا هیجانات خارج از جاده Dirt و واقعی تر مسابقات Dirt Rally، همه پایه ها را پوشش می دهد. اما زمان در حال تغییر است و تکنولوژی نیز تغییر می کند. در سال ۲۰۲۰، Dirt 5 به جای آن به شکل تکامل یافته موتور Onrush روی آورد – به موفقیت بزرگی رسید – در حالی که امسال راه اندازی EA Sports WRC شاهد یک شکست اساسی تر با استودیو استودیو Unreal Engine 4 است.

این انتقال جذاب سوالاتی را ایجاد می کند. آیا تصاویر واقعاً از این تغییر سود برده اند؟ در مقایسه با بازی هایی مانند Dirt Rally 2.0 – یک عنوان EGO Engine که در سال ۲۰۱۹ توسط همان تیم مدیریت شد، آیا تجربه رالی EA WRC بهبود یافته است؟ و چگونه امروز روی پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، اس و رایانه شخصی اجرا می شود؟ این همان چیزی است که ما با آزمایش روی هر چهار پلتفرم به دنبال آن هستیم.

دلیل رسمی تغییر موتور بر اساس مصاحبه های توسعه دهنده، اجازه دادن به مدارهای بزرگتر است. در EA Sports WRC امکان ترسیم مسیرهای رالی تا ۳۰ کیلومتر وجود دارد. ظاهراً محدودیت اندازه با فناوری EGO Engine خودش وجود داشت و Unreal Engine 4 به تیم اجازه می‌دهد تا از این مانع عبور کند. و بدون شک، جهش به Unreal Engine همچنین به Codemasters اجازه می دهد تا از مزایای خاصی مانند مقیاس پذیری پلت فرم و ارتقاء TAAU Epic از مزایای خاصی بهره مند شود. بعلاوه، واضح است که WRC یک بستر آزمایشی خوب ایجاد می کند تا ببیند آیا موتور برای بازی های آینده مناسب است یا خیر.


در اینجا خلاصه کامل EA WRC به صورت ویدیویی است که کنسول های نسل فعلی و رایانه شخصی را پوشش می دهد.

در حالی که فناوری رندر با موتور جدید تغییر کرده است، مدل هندلینگ چند سطحی موجود تیم و فیزیک خودرو همچنان پابرجا هستند. همچنین شایان ذکر است که Codemasters ابتدا Unreal Engine 4 قدیمی‌تر را به جای UE5 با آخرین ویژگی‌های آن انتخاب کرد. به این ترتیب، شرکت هایی مانند Lumen و Nanite در EA Sports WRC کنار گذاشته شده اند، شرم آور است که هر فناوری پتانسیل زیادی برای یک عنوان مسابقه ای دارد. همچنین انتخاب پلتفرم کنجکاو است: EA Sports WRC این بار فقط برای نسل فعلی کنسول موجود است که شامل PS5، Xbox Series X، Series S – plus PC است.

میزان مشارکت در تصاویر بصری EA Sports WRC بسیار متفاوت است. به صراحت، ارتقاء نسبت به Dirt Rally 2.0 2019 همیشه مشهود نیست و گاهی اوقات در کیفیت تصویر و نرخ فریم یک گام به عقب برمی‌دارد. در اصل، حیف است که هیچ فشاری برای ویژگی‌های ردیابی پرتو در اینجا وجود ندارد – و همچنین حالت ۱۲۰ هرتزی در PS5 یا Xbox Series X وجود ندارد، همانطور که در Codemaster’s F1 23 داریم که هنوز بر روی EGO Engine اجرا می‌شود. با این حال، این بازی حداقل از FSR 2 AMD و ارتقاء تصویر DLSS 3 انویدیا و تولید فریم روی رایانه شخصی پشتیبانی می کند تا به نیازهای بالای پشتیبانی VR کمک کند. در غیر این صورت، نتیجه همیشه یک گام پیشروی روشن نیست.

شاید واضح ترین نقطه مقایسه Dirt Rally 2.0 باشد – آخرین عنوان EGO موتور رالی تیم. در راه‌اندازی Dirt Rally 2.0 امروز روی Xbox Series X، حتی چهار سال بعد هم خیلی باقی می‌ماند. این در نحوه برخورد نور با بدنه خودروهای صیقلی، نحوه اثرگذاری تایرها در گل و لای و حتی چگالی زیاد چمن در مرحله نیوزلند است. تجمع گل روی خودروها، تغییر شکل آسیب و تابش خیره کننده خورشید همگی به خوبی نشان داده شده است. مطمئناً آهنگ‌ها به اندازه آخرین تلاش‌های رالی آن گسترده نیستند، اما بازی با سرعت ۴K قفل شده ۶۰ فریم در ثانیه در سری X اجرا می‌شود – هیچ کدام از این موارد در مورد EA Sports WRC کاملاً صادق نیست.


مقایسه سه طرفه ea sports wrc بین xbox series x، series s و ps5


مقایسه سه طرفه ea sports wrc بین xbox series x، series s و ps5


مقایسه سه طرفه ea sports wrc بین xbox series x، series s و ps5


مقایسه سه طرفه ea sports wrc بین xbox series x، series s و ps5

Xbox Series S، Series X و PS5 در صحنه های مختلف مقایسه شده است. Note PS5 سایه های دقیق تری دارد، در حالی که سری S به لطف وضوح داخلی پایین تر، وضوح کمتری دارد. | اعتبار تصویر: EA / ریخته گری دیجیتال

با تغییر به EA WRC، امکان مشاهده برخی ارتقاء وجود دارد. رک و پوست کنده تنوع زیادی از ماشین‌ها، مراحل گسترده و یک مدل هندلینگ وجود دارد که به تمرین در انواع مختلف زمین پاداش می‌دهد. فراتر از این، هندسه سنگ به طور مشهودی با جزئیات بیشتری همراه است، در حالی که وضعیت آب و هوا و تغییرات فصلی در زمین، همگی مواردی هستند که به خوبی کار شده اند. مقایسه کامل ۱:۱ با Dirt Rally 2.0 با همه این متغیرها غیرممکن است – و هیچ مسیر مشترکی بین آنها وجود ندارد – اما مطمئناً تجزیه یک جهش نسلی از یک بازی به بازی دیگر دشوار است. در واقع، می توان تصور کرد که این بازی می تواند به خوبی به سیستم های قدیمی PS4 و Xbox One با کاهش وضوح و تنظیمات منتقل شود.

در اینجا نیز نقاط ناهموار واضحی وجود دارد. پاره شدن صفحه و افت نرخ فریم را در PS5 و Series X با وضوح قابل مشاهده زیر ۴K در دستگاه‌های برتر که تا ۱۰۸۰p پایین می‌آید، مشاهده خواهید کرد. همچنین مسئله لرزش دوربین نیز وجود دارد که به نرخ فریم ارتباطی ندارد و هر کنسول و رایانه شخصی را تحت تأثیر قرار می دهد. این بیشتر در عکس پاننگ باز در اطراف ماشین شما قابل توجه است، جایی که دوربین به جای حرکت نرم در فضا – حتی زمانی که بازی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می شود – تکان می خورد و متوقف می شود.

EA Sports WRC هیچ حالت گرافیکی روی کنسول ارائه نمی دهد. شما تنها یک راه برای بازی دارید، با PS5 و Series X که هر کدام ۴K را با مقیاس بندی وضوح پویا و ۶۰ فریم در ثانیه به عنوان هدف هدف قرار می دهند. ارقام رزولوشن مانند ۱۲۹۶p (60 درصد از ۴K) در اینجا اندازه گیری معمولی هستند، اما واقعیت این است که در نمایشگر ۴K سطح بالا، نتیجه به وضوح تصویر ۴K واقعی Dirt Rally 2.0 در آخرین کنسول ها نیست. . سری S نیز به‌طور شگفت‌انگیزی در ارقام پایین اجرا می‌شود، با هدف ۱۴۴۰p که می‌تواند تا ۷۲۰p کاهش یابد. در غیر این صورت، Codemasters آشکارا فاش کرده است که هر دو سری X و PS5 با تنظیمات بالای رایانه شخصی اجرا می شوند، در حالی که Series S به ترکیبی از متوسط ​​و پایین رضایت می دهد.

در مقایسه، قابل توجه است که دارندگان PS5 و Series X از نظر بصری بسته مشابهی دریافت می کنند، در حالی که نرخ فریم نیز نزدیک است. تنها نکته مهم این است که PS5 سایه‌های با کیفیت بالاتری دریافت می‌کند – خطوط کلی آنها را واضح‌تر می‌کند – در حالی که ماشین‌های Xbox Series X و S تنظیمات سایه‌های مشابهی دارند. صرف نظر از این، سری X و PS5 از هر جنبه کاملاً شبیه به حرکت هستند. این سری S است که با بیشترین افت در تنظیمات کیفیت به طور کلی و وضوح عمل می کند.

با توجه به کنسول‌های سری ایکس‌باکس، برای اجرای سری S با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه، چند معامله وجود دارد. کاهش تا رزولوشن داخلی ۷۲۰p باعث می‌شود جزئیات ظریف مانند کابل‌های برق یا نرده‌های فلزی شکسته شوند و جزئیات پیکسلی بسیار کمی برای ایجاد خط واقعی وجود داشته باشد. فراتر از آن، کاهش فاصله کشش با کیفیت سایه را مشاهده خواهید کرد، در حالی که تراکم شاخ و برگ کاهش می یابد. در شهرها نیز تعداد کمتری از جمعیت تماشاگر کم شده است. بقیه تفاوت‌ها در قلمرو nit-pick قرار می‌گیرند: کیفیت انسداد محیط کاهش می‌یابد، و بازتاب‌های کیفیت پایین‌تری در بدنه خودرو در سری S وجود دارد.

من این فرصت را داشتم که نسخه رایانه شخصی را نیز با یک سیستم مجهز با کارت گرافیک RTX 4080 و پردازنده Ryzen 7 5700X بررسی کنم. این قدرت اسب بخار کافی برای رسیدن به ۴K بومی در تنظیمات فوق العاده را فراهم می کند، و یک گام مشابه در کیفیت تصویر مانند رفتن از سری S به سری X را ارائه می دهد. در این مورد، تراکم شاخ و برگ و کشش حتی بیشتر افزایش می یابد، وضوح سایه، انسداد محیط نیز افزایش می یابد. . کیفیت و کیفیت بازتاب با این حال، ارتقا رزولوشن به یک ۴K بومی واقعی بارزترین تغییر است، به ویژه در وضوح عناصر ظریف مانند درختان قابل مشاهده است. همچنین می‌توانید از نسبت تصویر ۱۶:۹ و گیم‌پلی بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه استفاده کنید و گزینه‌های چند مانیتور بیشتری در آینده ارائه خواهند شد.


سری xbox x اسکرین شات از ea sports wrc با افت عملکرد و پاره شدن صفحه


اسکرین شات PS5 از ea sports wrc با افت عملکرد و پاره شدن صفحه


اسکرین شات سری xbox از ea sports wrc بدون مشکل عملکرد

برخی نقاط شاهد ظهور Xbox Series S به عنوان قهرمان عملکرد شگفت‌انگیز در برابر سری X و PS5 هستند. | اعتبار تصویر: EA / ریخته گری دیجیتال

پس بیایید درباره عملکرد صحبت کنیم. ابتدا به PS5 و Series X برمی گردیم، معمولی ترین نرخ فریم در واقع ۶۰ فریم در ثانیه است – اما افت غیرقابل چشم پوشی تا ۵۰ فریم در ثانیه با پاره شدن تمام صفحه نیز وجود دارد. من این را در صحنه مونت کارلو بیش از چهار دقیقه دیده ام – و در هر کنسولی قابل تکرار است. یکی دیگر از نقاط استرس زا در بخش های شهر شلوغ با شلوغی، مناطق جنگلی زیاد و به خصوص پخش مجدد بعد از مسابقه است. این افت نرخ فریم با پاسخ ورودی روی صفحه تداخل می‌کند، و شرم آور است که ببینیم ۶۰ فریم در ثانیه اکنون در نقاطی چالش برانگیز است، با توجه به اینکه موتورهای قبلی EGO و Onrush هر دو سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه را روی PS5 و Series X داشتند.

با تغییر به سری S، حداقل خبرهای خوبی در اینجا وجود دارد. با وجود تمام کاهش‌های بصری، عملکرد در حد یا بهتر از سری X است. اکنون افت و پاره شدن هنوز دقیقاً در همان نقاط اتفاق می‌افتد، اما بخش‌های دیگری نیز وجود دارند که با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شوند که PS5 و Series X چنین نیستند، مانند مرحله ایمولا. از این نظر، این نسخه بهترین عملکرد از این سه است – اگرچه وقتی پردازنده گرافیکی تحت فشار قرار می‌گیرد، همچنان خطوط پارگی و تعداد زیادی فریم افت می‌شود. من همچنین نظرات زیادی را مشاهده کرده ام که به گاه به گاه هچ کردن روی کنسول اشاره می کند، اگرچه تا نسخه ۱٫۳ هنوز این مورد را تجربه نکرده ام. با این حال، این چیزی است که باید از آن آگاه بود.

با بازگشت به عملکرد رایانه شخصی در دستگاه RTX 4080، این نسخه از زمان عرضه برای بهبود لکنت کامپایل سایه بان وصله شده است – اما هنوز ۱۰۰ درصد رفع نشده است. هر اولین قلم مو با اثر سایه زن، مانند پاشیدن آب یا برخورد با هندسه، می تواند منجر به یک ضربه غوطه ور شود. حتی ورود pacenotes جدید می تواند باعث افت شود. در نهایت حافظه پنهان سایه زن با داده های مربوطه پر می شود تا از ریزش بیشتر جلوگیری شود، اما هنوز هم یک عیب در بسته است و به سختی اولین تاثیر عالی را ایجاد می کند.


لکنت در نسخه کامپیوتر ea sports wrc
کامپایل Shader # stutterstraggle برمی گردد. نیمی از راه دور یک گوشه قطعا مکان ایده آلی برای مواجهه با افت ناگهانی نرخ فریم نیست. | اعتبار تصویر: EA / ریخته گری دیجیتال

از نظر عملکرد کلی، حداقل نرخ فریم ۶۰ فریم در ثانیه قوی است و مکان‌های زیادی برای بازگرداندن عملکرد GPU با کم کردن تنظیمات وجود دارد – اگرچه مشکل لرزش دوربین در رایانه شخصی بارزتر است، حتی با حرکت دوربین تعقیب‌کننده نیز تازه‌سازی می‌شود. در فواصل ناهموار همراه با لکنت های کامپایل شیدر، هر حس کنترلی که بر روی ماشین خود دارید تأثیر منفی می گذارد و نتیجه آن تجربه ای بدتر از بازی روی کنسول است.

با نگاهی به PS5، Series X و S، هنوز هم تجربه ایده آلی در آنجا نیست. EA WRC در نقاطی با سرعت کمتر از ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود، حتی در قوی‌ترین کنسول‌های موجود در بازار امروز، و همه نقشه‌ها و وسایل نقلیه در جهان این مشکلات عملکرد اصلی را حل نمی‌کنند.

به عنوان اولین عنوان مسابقه Unreal Engine توسط Codemasters، EA Sports WRC از نظر محتوا، مدل هندلینگ و احساس کلی آن بسیار خوب است – اما اگر UE آینده Codemasters باشد، باید از نظر ویژگی‌ها، بصری چیزهای بیشتری انتظار داشته باشیم. ارتقاء و ثبات عملکرد.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-ea-sports-wrc-an-engine-change-for-the-worse-pc-ps5-series-x-s

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *