TikTok سریع‌ترین پلتفرم اجتماعی در حال رشد است، اما یوتیوب همچنان غالب‌ترین پلتفرم است

مرکز تحقیقات پیو نظرسنجی به روز شده ای از استفاده از رسانه های اجتماعی بزرگسالان در ایالات متحده منتشر کرده است. اگرچه یوتیوب (به ویژه) و فیس بوک موقعیت غالب خود را حفظ کرده اند آخرین نظرسنجی در سال ۲۰۲۱TikTok سریعترین پلتفرم در حال رشد است و بیش از یک سوم بزرگسالان اکنون می گویند که از این برنامه استفاده می کنند.

در این نظرسنجی از ۵۷۳۳ بزرگسال آمریکایی بین ۱۹ می تا ۵ سپتامبر ۲۰۲۳ نظرسنجی شد. یوتیوب با ۸۳ درصد از پاسخ دهندگان گزارش داده اند که در مقطعی از آن استفاده کرده اند. در همین حال، ۶۸ درصد از کاربران گزارش داده اند که از آن استفاده می کنند فیس بوک.

این دو تنها پلتفرم‌هایی هستند که اکثریت مردم در هر سن جمعیتی از آنها استفاده می‌کنند. با این حال، شکاف‌هایی بر اساس گروه‌های سنی هنوز وجود دارد – به‌ویژه در میان کاربران YouTube. به عنوان مثال، ۹۳ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله گزارش می دهند که از پلتفرم ویدیویی گوگل استفاده می کنند، در حالی که ۶۰ درصد از افراد ۶۵ ساله و بالاتر همین را می گویند. (فیس بوک فقط ۹ درصد تفاوت بین همان دو جمعیت دارد.)

اینستاگرام در مجموع در جایگاه سوم قرار گرفت، زیرا ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از آن استفاده می کنند. پینترست (۳۵ درصد)، TikTok (33 درصد)، لینکدین (۳۰ درصد) واتس اپ (۲۹ درصد) و اسنپ ​​چت (۲۷ درصد) همه در ردیف بعدی قرار می گیرند. رشد TikTok بیش از همه برجسته است: پلتفرم متعلق به ByteDance از ۲۱ درصد نسبت به دو سال قبل، ۱۲ امتیاز افزایش یافت. این تا حد زیادی بزرگترین جهش در بین پلتفرم های موجود در لیست است.

TikTok سریع‌ترین پلتفرم اجتماعی در حال رشد است، اما یوتیوب همچنان غالب‌ترین پلتفرم است
توییتر نام خود را به X تغییر داد و لیندا یاکارینو، مدیر عامل شرکت را در حالی که نظرسنجی‌ها در این زمینه انجام می‌شد، به خدمت گرفت.
ریچارد بورد از طریق گتی ایماژ

رتبه بعدی شامل Reddit و X است که هر کدام ۲۲ درصد هستند. اوضاع را پیچیده می کند، شرکت ایلان ماسک نام خود را از توییتر به X تغییر دادیک مدیر عامل جدید را معرفی کرد) در حالی که بررسی ها به صورت میدانی بود. کاربران گزارش شده این شرکت طی دو سال از ۲۳ درصد در سال ۲۰۲۱ اندکی کاهش یافت. در همین حال، Reddit نسبت به دو سال قبل از ۱۸ درصد چهار امتیاز افزایش یافت – با وجود اینکه جنجال API پلتفرم در حالی که نظرسنجی ها انجام می شد اتفاق می افتاد.

سایر پلتفرم‌های دارای اختلاف سنی قابل توجه شامل اینستاگرام (۷۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ۲۹ و کمتر از آن استفاده می‌کنند، در مقایسه با ۱۵ درصد از ۶۵ سال به بالا) و اسنپ چت (۶۵ درصد برای افراد زیر ۳۰ سال، چهار درصد برای ۶۵ سال و بالا). جمعیت ۴۰ تا ۴۹ ساله، که شامل Gen-Xers جوان‌تر و همه به جز جوان‌ترین Millennials است، نرخ‌های بالایی را برای LinkedIn (40 درصد)، WhatsApp (38 درصد) و Facebook (75 درصد) دارد.

در سایر افراد برجسته مبتنی بر جمعیت، Pew گزارش می دهد که TikTok به ویژه در بین کاربران اسپانیایی زبان محبوب است و ۴۹ درصد از آن استفاده می کنند (و زنان نیز ۱۵ درصد بیشتر از مردان از آن استفاده می کنند). X در میان بزرگسالان با درآمد سالانه خانوار حداقل ۱۰۰,۰۰۰ دلار محبوبیت بیشتری دارد – یک نوسان ۹ امتیازی در مقایسه با ردیف ۷۰,۰۰۰ تا ۹۹,۹۹۹ دلار. و شاید تعجب آور نباشد که لینکدین با توجه به تمرکز شغلی خود، نرخ بالاتری از پاسخ دهندگان با حداقل مدرک لیسانس دارد (۲۵ امتیاز بالاتر از افرادی که دارای «تحصیلات دانشگاهی» و ۴۳ درصد بالاتر از افرادی که دارای دیپلم دبیرستان یا کمتر هستند. ).

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/tiktok-is-the-fastest-growing-social-platform-but-youtube-remains-the-most-dominant-170023692.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/tiktok-is-the-fastest-growing-social-platform-but-youtube-remains-the-most-dominant-170023692.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *