TikTok یک مطالعه را سفارش داد تا نشان دهد که کاربرانش چگونه برای موسیقی زنده و پخش جریانی هزینه می کنند، زیرا با فشار برای نشان دادن ارزش خود به صنعت مواجه است.

TikTok یک مطالعه را سفارش داد تا نشان دهد که کاربرانش چگونه برای موسیقی زنده و پخش جریانی هزینه می کنند، زیرا با فشار برای نشان دادن ارزش خود به صنعت مواجه است.

لوگوی TikTok در مقابل پس‌زمینه‌ای سبز رنگ با نت‌های موسیقی



TikTok و Luminate بررسی کردند که کاربران این برنامه چگونه برای موسیقی خارج از پلتفرم پرداخت می کنند.

TikTok، Tyler Le/Insider



  • گزارش جدیدی از TikTok راه های مختلفی را نشان می دهد که کاربران آن با موسیقی درگیر می شوند.
  • این مطالعه نشان می دهد که کاربران TikTok بیشتر از شنوندگان معمولی به کنسرت می روند.
  • این گزارش بر حوزه‌هایی تمرکز دارد که TikTok به هنرمندان، برچسب‌ها و پخش‌کنندگان کمک می‌کند تا درآمد کسب کنند.

TikTok تبدیل به یک رفتن به پلت فرم برای طرفداران موسیقی برای کشف آهنگ های جدید. طبق یک گزارش، کاربران آن نیز بیشتر از یک شنونده معمولی به کنسرت می روند و برای برنامه های پخش موسیقی هزینه می کنند. گزارش جدید TikTok از شرکت سرگرمی-تحلیلی Luminate سفارش داده شده است.

در طول این گزارش که TikTok آن را تامین مالی کرده است، نویسندگان بر حوزه‌هایی تاکید می‌کنند که این شرکت در حال افزایش درآمد برای شرکای خود در صنعت موسیقی است که بسیاری از آنها به دنبال راه های جدیدی برای استخراج ارزش است از برنامه این شرکت مدتهاست که باید تعادل را حفظ کند روابط با شرکت های ضبط و سایر دارندگان حقوق در حالی که به دنبال راه های جدیدی برای کسب درآمد از تجارت موسیقی هستند.

نویسندگان آن نوشتند: «این گزارش بر این تمرکز خواهد داشت که چگونه تعامل کاربران TikTok با هنرمندان و موسیقی آنها با حجم بالاتر پخش جریانی همراه است، در حالی که رفتارهای متمایز مصرف کننده را شناسایی می کند که کاربران TikTok را برای صنعت موسیقی ارزشمند می کند.

بیشتر یافته‌ها به هنرمندان، لیبل‌های ضبط و سایر سهامداران موسیقی نشان می‌دهند که TikTok به آنها کمک می‌کند تا از طریق فروش کنسرت‌ها، کالاها یا استریم‌ها درآمد کسب کنند.

به عنوان مثال، در بریتانیا، ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی که از TikTok استفاده کردند، گفتند که در یک سال گذشته در یک رویداد موسیقی زنده شرکت کرده‌اند، در مقایسه با ۳۵ درصد از شنوندگان موسیقی به طور کلی. در ایالات متحده، حاشیه کمتر بود: ۳۸٪ از کاربران TikTok گفتند که در سال گذشته در یک اجرای زنده موسیقی حضور داشته اند، در حالی که در کل ۳۳٪ بود.

توانایی TikTok در سوق دادن کاربران به کنسرت ها در ماه آینده زمانی که این شرکت میزبان اولین رویداد جهانی موسیقی حضوری خود در مسا، آریزونا باشد، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. این کنسرت که TikTok in the Mix نامیده می‌شود، دارای سرفصل‌هایی مانند Cardi B و Charlie Puth و همچنین نوازندگان برنامه انکوباتور هنرمند آن، Elevate خواهد بود.

امسال حضور در رویدادهای موسیقی زنده به طور کلی افزایش یافته است. UTA IQ، بخش تحقیقات آژانس استعداد، و بازوی اطلاعات Variety منتشر شد یک گزارش اکتبر که نشان می‌دهد از هر پنج شرکت‌کننده موسیقی زنده بین ۱۵ تا ۶۹ سال، یک نفر از قبل از همه‌گیری کووید-۱۹، میزان حضور در کنسرت‌های خود را افزایش داده است. در میان هزاره ها، این رقم به دو در پنج افزایش یافت.

هنرمندانی مانند تیلور سویفت، بیانسه و دریک از تورهای خود در سال ۲۰۲۳ سر و صدای زیادی ایجاد کرده‌اند، و قطعه‌های ویدیویی یا پخش زنده دستی که در آن رویدادها گرفته شده‌اند. نسبتاً عادی شده اند در TikTok

نظرسنجی TikTok و Luminate که بین سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ و سه ماهه سوم ۲۰۲۳ انجام شد، شامل حدود ۱۰۰۰۰ پاسخ دهنده بالای ۱۳ سال بود که در ایالات متحده، آلمان، بریتانیا، اندونزی و برزیل زندگی می کردند. TikTok یک برنامه پخش موسیقی را اجرا می کند در آن دو کشور آخر

علاوه بر رویدادهای زنده، Luminate و TikTok دریافتند که پایگاه کاربری این برنامه به روش‌های دیگری به صنعت موسیقی پرداخت می‌کند. برای مثال:

  • در ایالات متحده، ۶۲ درصد از کاربران TikTok برای یک سرویس پخش موسیقی پرداخت می کنند در حالی که ۴۳ درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی به طور کلی هزینه می کنند.

  • ۴۵ درصد از کاربران TikTok ایالات متحده گفتند که کالاهایی مانند تی شرت، برچسب یا موارد دیگر را از هنرمندان خریداری کرده اند، در حالی که در کل شنوندگان ۳۵ درصد هستند.

تمایل کاربران TikTok به پرداخت هزینه برای پخش موسیقی می تواند خبر خوبی برای این شرکت باشد زیرا به نظر می رسد رشد کند موسیقی TikTok اشتراک در بازارهای جدید مانند استرالیا، سنگاپور و مکزیک. TikTok همچنین اخیراً ویژگی جدیدی را راه‌اندازی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد آهنگ‌هایی را که در TikTok می‌شنوند راحت‌تر به برنامه‌های پخش جریانی مانند Spotify و Amazon Music متصل کنند.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

TikTok
Spotify
موسیقی



منبع: https://www.businessinsider.com/tiktok-music-survey-users-more-likely-to-attend-concerts-stream-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *