Valve پروژه‌های Team Fortress 2 و Portal fan را پس از سال‌ها ملایمت شکست داد

Valve ممکن است در مورد پروژه های ادای احترام ساخته شده توسط طرفداران که مالکیت معنوی آن را “قرض گرفته اند” تغییر کرده باشد. GamesRadar+ گزارش شده است روی بخار ساز اعلامیه حذف DMCA برای سازندگان ارسال شد قلعه تیم: منبع ۲انتقال پروژه شور TF2 به موتور بازی مدرن سورس ۲٫ علاوه بر این، بخارساز یک را له کرد پورتال برای Nintendo 64، اشاره ای به تغییر احتمالی به سمت استراتژی شرکتی محافظتی تر از Valve معمولاً ملایم دارد.

در اطلاعیه قانونی DMCA به Amper آمده است: “دارایی های TF2 بدون اجازه به منبع ۲ منتقل شده اند و توسط نرم افزار Amper در حالت بازی برای S@box Facepunch دوباره توزیع می شوند.” “Facepunch هیچ دارایی Valve را برای S@box مجوز نداده است. انتقال و توزیع مجدد غیرمجاز دارایی های Valve بدون مجوز، IP Valve را نقض می کند.”

آمپر بدون تعجب می گوید که این پایان خط است قلعه تیم: منبع ۲، اما کار عشق ممکن است قبلاً به یک نخ آویزان شده باشد. تیم توسعه نوشت در X (توئیتر) که پروژه قبلاً به دلیل تغییرات کد اخیر با مشکل مواجه شده بود S&box (با تلفظ “sandbox”)، چارچوب توسعه مبتنی بر منبع ۲ که پروژه اشتیاق بر روی آن ساخته شده است.

قلعه تیم: منبع ۲توسعه‌دهندگان گفتند که اخطار حذف، میخ روی تابوت پروژه‌ای است که در حال حاضر در حال انجام است. Amper پست کرد: “ما نمی توانیم آن را برگردانیم و توجه Valve را جلب کرده ایم، به نظر می رسد که آنها قطعاً نمی خواهند ما از IP آنها استفاده کنیم (که کاملاً منصفانه و قانونی از نظر آنها است).

اگرچه این حذف واقعاً از نقطه نظر قانونی قابل اجرا است، اما همچنان پیامی را در مورد تغییر استراتژی احتمالی در عرشه بخار سازنده Valve معمولاً چشم خود را روی پروژه های فن با استفاده از IP خود بسته است و این حرکت را تا حدودی شگفت انگیز کرده است. را قلعه تیم فرنچایز از a زلزله mod، و Valve با سازندگان مود برای فروش دو پروژه فن کار کرده است – مسا سیاه و پورتال: انقلاب – در استیم حداقل، برخی از متعهدترین طرفداران Valve که روی پروژه های مشابه کار می کنند، اکنون دو بار فکر می کنند.

Valve پروژه‌های Team Fortress 2 و Portal fan را پس از سال‌ها ملایمت شکست داد
شیر فلکه

در همین حال، پورتال ۶۴، یک پورت قابل بازی در حال توسعه از گیج کننده ۲۰۰۷ برای Nintendo 64 نیز مرده است. توسعه دهنده آن دریچه ای را توصیف کرد که بیشتر نگران وکلای سازنده ماریو است تا نقض IP خودش. جیمز لمبرت، توسعه‌دهنده، گفت: «از آنجایی که پروژه به کتابخانه‌های اختصاصی نینتندو بستگی دارد، آنها از من خواسته‌اند که پروژه را حذف کنم. نوشت به حامیان پروژه Patreon (متقاطع ارسال شده به X توسط کاربر دیگری). “من قبلاً به همه شما اطلاع می دهم تا بتوانید قبل از چرخه پرداخت بعدی، حمایت خود را لغو کنید.”

GamesRadar+ به برخی ابهامات در مورد اشاره Valve به “کتابخانه های اختصاصی” اشاره می کند. ممکن است لمبرت از نرم‌افزار رسمی توسعه نینتندو (هرگز از نظر فنی به صورت عمومی راه‌اندازی نشد) برای انتقال بازی به کنسول چند دهه‌ای استفاده کرده باشد. با این حال، جایگزین های منبع باز نیز وجود دارد، و لمبرت به این موضوع اشاره نکرده است که آیا از ابزارهای نینتندو استفاده کرده است یا خیر.

این وضعیت ممکن است بیشتر با Valve هماهنگ باشد از بین بردن شانس شبیه ساز دلفین سال گذشته در Steam راه اندازی شد. اگرچه این شرکت به صراحت نگفته است که شبیه ساز تیم توسعه دهنده آن نمی تواند در Steam باشد، اما به طور غیرمستقیم این تأثیر را داشت. توسعه دهندگان Dolphin در سال ۲۰۲۳ درباره رویکرد دعوای معروف خالق Zelda به IP نوشتند: «با توجه به موضع دیرینه نینتندو در مورد شبیه‌سازی، نیاز Valve برای دریافت تاییدیه از نینتندو برای انتشار Steam غیرممکن است. “متاسفانه همین است.”

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/valve-squashes-team-fortress-2-and-portal-fan-projects-after-years-of-leniency-181517580.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/valve-squashes-team-fortress-2-and-portal-fan-projects-after-years-of-leniency-181517580.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *