Vive Focus 3 HTC یک ماموریت جدید و دور از دسترس دارد: سلامت روان فضانوردان

آندریاس موگنسن، فضانورد دانمارکی، HTC Vive با پیکربندی ویژه را تا هشت ماه با ماموریت ناسا Crew-7 آزمایش خواهد کرد.

اچ تی سی به فضا می رود این شرکت امروز اعلام کرد که در یک ۷ نوامبر برنامه ریزی شده است پرتاب تامین مجدد ناسا، نسخه بهینه شده و سازگار با میکروگرانش آن هدست واقعیت مجازی Vive Focus 3 به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال خواهد شد. آندریاس موگنسن، فضانورد دانمارکی، پس از رسیدن به آنجا، توانایی فوکوس ۳ را برای کمک به کاهش استرس روانی آزمایش خواهد کرد. ناسا می گوید ناشی از “فقدان حریم خصوصی، حجم کاری زیاد و متغیر و جدایی از عزیزان” ذاتی کار در فضا است.

HTC با یک شرکت درمانی واقعیت مجازی به نام XRHealth برای کار بر روی یک “ابتکار تعادل ذهنی کمک مجازی” توسط شرکت تحقیق و توسعه هوانوردی Nord-Space ApS همکاری کرد تا بتواند نیازهای منحصر به فرد فضانوردان را برآورده کند. HTC معتقد است که هدست بهینه‌سازی شده Vive Focus 3 فضانوردان را دچار سردرگمی یا ناهار نمی‌کند. تلاش های گذشته در استفاده از VR در فضا، جایی که فقدان گرانش مورد نیاز برای دادن چارچوب مرجع به هدست واقعیت مجازی می‌تواند به طرز تهوع‌آوری با حرکات کاربر آن هماهنگ نباشد.

Vive Focus 3 و کنترل‌کننده‌های آن در جعبه‌ای به‌سبک بنتو آبی بسته‌بندی شده‌اند که هر جزء آن بسته شده است.
HTC Vive Focus 3، برای سفر خود به ISS بسته بندی شده است.
تصویر: شرکت هوافضای دانمارکی / Nord-Space ApS

توماس درکسمیر، دستیار معاون HTC Vive، گفت آستانه در مصاحبه ای که علاوه بر تغییرات نرم افزاری و برخی تنظیمات مدیریت انرژی لازم، Vive Focus 3 Mogensen آزمایش خواهد کرد در غیر این صورت همانی که اینجا روی زمین می فروشد.

این شرکت می‌گوید که مشکل جهت‌یابی فضایی را در نرم‌افزار حل کرده و الگوریتم‌های ردیابی خود را به یکی از کنترل‌کننده‌ها متصل کرده است که ثابت است و توسط دوربین‌ها و حسگر مجاورت هدست ردیابی می‌شود. این به Focus 3 موقعیت نسبی مورد نیاز برای مطابقت با حرکت خود را با کاربر می دهد. در عین حال، کاربر می تواند منوها را با استفاده از ردیابی چشم یا کنترلر دیگر هدایت کند.

یک GIF متحرک که آزمایش Vive Focus 3 را در پرواز سهمی نشان می دهد.
آزمایش Vive Focus 3 در یک پرواز سهموی در نوامبر ۲۰۲۲٫
تصویر: Novespace

اقامت چند ماهه آزمون بزرگی برای کارآمدی رویکرد HTC خواهد بود. تا به حال، اچ تی سی می گوید که این هدست تنها برای حدود ۲۰ ثانیه در یک زمان، در طول سقوط آزاد مداری شبیه سازی شده، بی وزن بوده است. در پروازهای سهموی. اگر فوکوس ۳ در این ماموریت انعطاف پذیر باشد، می تواند دری را به روی یک تجربه واقعیت مجازی مبتنی بر فضای قوی تر با هدف قرار دادن ماموریت های طولانی تر – از جمله یک ماموریت احتمالی – باز کند. سفر دو ساله رفت و برگشت به مریخ.

همراه با ترفندهای HTC در این ماموریت، نرم افزار VR ساخته شده توسط XRHealth است. Eran Orr، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، گفت که موگنسن به حدود ۱۰ ویدیو عمدتاً ۳۶۰ درجه، از جمله برخی از دانمارک، جایی که او اهل آن است، دسترسی خواهد داشت، “با ایده تلاش برای ارائه [him] حس خانه این نرم افزار همچنین تمرینات تنفس کوتاه و مدیتیشن را ارائه می دهد، در حالی که به روز رسانی های بیشتر ممکن است پس از نصب هدست در ایستگاه، ویژگی های بیشتری را به همراه داشته باشد.

تصویری از دره‌ای که اطراف آن را کوه‌ها احاطه کرده‌اند و با درختان و سایر پوشش‌های گیاهی در گوشه پایین سمت راست و گوشه سمت چپ بالای تصویر قاب شده‌اند.
تصویری از یکی از ویدیوهایی که XRHealth برای آزمایش ISS Vive Focus 3 ایجاد کرده است.
تصویر: XRHealth

اما این، مانند سخت افزار Vive، تنها یک آزمایش است – هیچ جنبه درمانی وجود ندارد. اور به من گفت: «این یک گام بسیار کوچک به جلو است، اما این چشم انداز بزرگتر از چیزی است که اکنون انجام می دهیم.» در نهایت، XRHealth امیدوار است که فضانوردان از این هدست برای برقراری ارتباط با افرادی که در زمین هستند، از جمله درمانگران و مربیان، استفاده کنند.

فردی که هدست واقعیت مجازی و دستکش به تن دارد و حرکات مورد نیاز برای تعمیر تجهیزات را در طول پیاده روی فضایی تقلید می کند.
فضانورد آندریاس موگنسن در حال گذراندن آموزش راهپیمایی فضایی در آزمایشگاه واقعیت مجازی در مرکز فضایی جانسون ناسا در تگزاس است.
تصویر: ناسا

ناسا مدت زیادی است که با VR بازی می کند. در دهه ۱۹۸۰، کار در مرکز تحقیقات آمکس ناسا دارای یک اتصال مستقیم به شوق VR دهه ۹۰ از طریق دستکش پاور اخیراً ناسا و مایکروسافت نرم افزار هولولنز را به طور مشترک توسعه داده است به طوری که خدمه زمینی بتوانند آنچه را که فضانوردان می بینند و در میدان دید خود علامت گذاری کنند. VR نیز یک است بخش مهم آموزش فضانوردان. طبیعی است که آژانس علاقه مند به استفاده از VR برای سلامت رفتاری فضانوردان نیز باشد.


منبع: https://www.theverge.com/2023/11/2/23942639/htc-vive-focus-3-nasa-crew-7-virtual-reality-behavioral-health-test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *