xAI ایلان ماسک Grok را آشکار می کند، یک چت ربات هوش مصنوعی که به «سوالات تند» پاسخ می دهد

xAI ایلان ماسک Grok را آشکار می کند، یک چت ربات هوش مصنوعی که به «سوالات تند» پاسخ می دهد

مشک می گوید که Grok به عنوان یک ویژگی انحصاری در X، سابقا توییتر، و همچنین به عنوان یک برنامه مستقل در دسترس خواهد بود. xAI ادعا می‌کند که گروک در آزمون‌هایی مانند GSM8k که شامل مسائل ریاضی دوره راهنمایی، سؤالات چند گزینه‌ای چند رشته‌ای (MMLU) و وظایف کدنویسی محور پایتون در HumanEval است، بهتر از Llama 2 و GPT 3.5 OpenAI عمل کرد.

با این حال، Grok-1 هنوز یک حاشیه سالم پشت بازیکنان باتجربه ای مانند است GPT-4 OpenAI که آخرین نسخه ChatGPT را تامین می کندGoogle’s Palm 2 و مدل های آنتروپیک کلود ۲. بزرگ‌ترین تفاوت در اندازه مجموعه داده‌های آموزشی و مدت زمان صرف شده برای پالایش پروژه، هم از نوع ماشینی و هم به کمک انسان است.

xAI در حال کار برای حل این مشکل با استخدام متخصصان انسانی از حوزه های مختلف برای بهبود آن است. گرچه Grok یک جنبه کلیدی به نفع خود دارد: ربات چت به اینترنت متصل است و داده ها را در زمان واقعی از X می گیرد. در مقابل، OpenAI ماه ها منتظر ماند تا ChatGPT را از طریق افزونه های وب به اینترنت متصل کند. اما یک بار دیگر، این یک تلاش مخاطره آمیز است، زیرا اطلاعات نادرست که اغلب در فضای مجازی منتشر می شود، می تواند به خوبی پاسخ Grok را دیکته کند تا زمانی که پرچم گذاری و اصلاح شود. xAI اطمینان می دهد: “ما در جهت ایجاد تدابیر مطمئن در برابر اشکال فاجعه بار استفاده مخرب کار خواهیم کرد.” در حال حاضر، Grok فقط از تعاملات مبتنی بر متن پشتیبانی می کند، اما این شرکت می گوید برنامه هایی برای اضافه کردن قابلیت های چند وجهی در ادامه مسیر تا ربات چت هوش مصنوعی بتواند ورودی های تصویر و صدا را نیز پردازش کند.


منبع: https://www.slashgear.com/1438955/elon-musk-x-ai-chatbot-beta/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *