XAI قاتل ChatGPT ایلان ماسک یک میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در Grok جمع آوری می کند.

xAI، استارت‌آپ هوش مصنوعی که توسط غول فناوری، ایلان ماسک تأسیس شده است، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) درخواست داده است تا یک میلیارد دلار از سهام خود را جذب کند.

این شرکت در حال حاضر نزدیک به ۱۳۵ میلیون دلار از چهار سرمایه گذار تضمین کرده است، که اولین فروش آن در ۲۹ نوامبر انجام شد. طبق این پرونده، xAI یک “توافق الزام آور و قابل اجرا” برای خرید بقیه سهام دارد.

این استارت آپ هوش مصنوعی که در ماه جولای توسط ماسک معرفی شد، همانطور که در وب سایت خود اعلام شده است، با هدف “درک ماهیت واقعی جهان” است. اخیراً، xAI از یک چت بات به نام Grok با الهام از “راهنمای تاسوعای کهکشان” رونمایی کرده است که ادعا می‌کند پس از دو ماه آموزش، اطلاعات بی‌درنگ از اینترنت دارد.

xAI با رقابت شرکت هایی مانند OpenAI، خالق ChatGPT، که ماسک قبل از ترک در سال ۲۰۱۸ در آن شرکت داشت، مواجه است.

این استارت آپ همچنین با فناوری Bard گوگل و چت ربات کلود Anthropic رقابت می کند. گزارش شده است که ماسک در اوایل سال جاری هزاران واحد پردازش گرافیکی (GPU) پرقدرت را از Nvidia ایمن کرده است که برای ساخت مدل‌های زبان بزرگ مانند مدل‌های استفاده شده توسط xAI بسیار مهم است.

ایلان ماسک عمیقا درگیر سرمایه گذاری های مختلفی است، از جمله xAI، توییتر (که سال گذشته خریداری کرد)، تسلا، اسپیس ایکس، شرکت بورینگ، و Neuralink. بر اساس اظهارات قبلی ماسک، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران xAI، که قبلا توییتر بود، ۲۵ درصد سهام این شرکت را در اختیار داشته باشند.

تیم xAI شامل افراد با سابقه در سازمان‌های مشهوری مانند DeepMind، OpenAI، Google Research، Microsoft Research، Twitter و Tesla است. آنها روی پروژه هایی از جمله AlphaCode DeepMind و چت ربات های GPT-3.5 و GPT-4 OpenAI کار کرده اند.

ماسک xAI را در ماه مارس در نوادا به کار گرفت و در تماسی با درآمد تسلا در ماه ژوئیه، توضیح داد که پیدایش این استارت‌آپ ناشی از در دسترس بودن استعدادهای برتر هوش مصنوعی است که تمایل بیشتری به پیوستن به یک استارت‌آپ دارند تا شرکت بزرگ‌تری مانند تسلا.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/elon-musks-chatgpt-killer-xai-to-raise-1-billion-to-invest-in-grok-other-bots-to-take-on-openai-13471862.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *